Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

DASK er online

15. september 2007 kl. 14:146
Artiklen er ældre end 30 dage

Well, ok, det er kun DASK-simulatoren der er on-line.

Den kører under Windows, Linux og FreeBSD (og alle andre UNIX med openmotif)

Artiklen fortsætter efter annoncen

Der er nu en uge til at teste jeres DASK programmer, inden deadline d. 22 september, hvis I skal deltage i DDHF's konkurrence.

Koder i karle ?

phk

6 kommentarer.  Hop til debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
6
17. september 2007 kl. 21:34

Ahh, se det forklare jo hvorfor valget faldt på Motif :D

Hvis jeg kunne, så havde jeg helt bestemt også lavet et SDL interface til det (og et libsyllable, bare for at få det native), men mine kompetenser går i en lidt anden retning, så jeg prøver bare om ikke jeg kan få det til at køre på ReactOS, så jeg kan lege med det, uden at skulle boote Windows eller Linux.

5
17. september 2007 kl. 10:34

Nemlig, Poul-Henning, før GIER- og DASK-simulatoren har jeg udviklet software i Motif.

Simulatorerne er jo Open Source, så hvis "nogen" vil lave det om til at bruge SDL, såh...

Mogens

4
16. september 2007 kl. 09:42

Jeg kender ikke Mogens' bevæggrunde for valget af netop OpenMotif, det kan være noget så enkelt som "det er den jeg kender".

Poul-Henning

3
16. september 2007 kl. 09:19

Tjaa, nu sidder jeg jo og føler mig lidt dum, for jeg plejer jo netop selv at bede folk om at prøve inden de spørger, og havde jeg prøvet matematikmaskinen, så havde jeg også vidst at grafikken var nødvendig, da det ikke er rent tekst input og output, sådan som jeg gik og troede.

Nu sidder jeg bare og undre mig over valget af OpenMotif, for hvis man ønsker at skrive portable grafik-kode, så vil jeg da mene at valget til enhver tid bør falde på SDL, da det praktisk taget findes til alle (semi-) brugbare platforme. Nu er det begrænset til *NIX (incl MacOS X) og Windows. Jeg er naturligvis godt klar over at disse platforme udgør langt over 99,9% af alle installationer, men lur mig om ikke det netop er den resterende gruppe der kunne finde på at være mest interesseret i DASK... ;-)

Ellers en morsom maskine, der hurtigt kan gå noget tid med :-)

2
15. september 2007 kl. 23:52

For alle 1. generationsmaskiner som DASK var manøvrebordet en utrolig central komponent og det skal naturligvis fremtræde med passende grafik i simulatoren.

Prøv den, og nyd den omhu som Mogens har lagt for dagen.

Poul-Henning

1
15. september 2007 kl. 18:33

Hvis man følger det første af dine links, så kan man læse følgende: "Kompileringen kræver openmotif-devel." Nu spørger jeg nok dumt, men for mange år siden, da jeg stadig brugte Linux, tror jeg nok jeg stødte på (Open?) Motif, og hvis jeg ikke tager meget fejl, så var det noget grafik-haløj. Husker jeg helt galt, og hvis jeg ikke gør, hvorfor skal det så bruges for at kunne kompile en DASK emulator?

Kan du opklare dette lille mysterium for mig?