Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

Danske Bank, netbank har problemer med Chrome

17 kommentarer.  Hop til debatten
Blogindlæg10. september 2017 kl. 12:25
errorÆldre end 30 dage

Til supporten i Danmarks største bank:

> Man kan ikke oprette en ny budgetpost i hverken Chrome browseren eller Brave Browseren, I har haft fejlen i årevis nu. Få det nu fikset!

Jeg har skrevet til Danske Bank om problemet flere gange over en årrække.

Svar fra Danske Bank:

Artiklen fortsætter efter annoncen

> Hej Allan.
> Tak for din henvendelse.
> Det er desværre ikke muligt at benytte Firefox eller Chrome til budgetfunktionen i Danske Netbank.
> Vi har fejlmeldt det til vores udviklere, men har desværre ikke nogen tidshorisont på løsning af problemet.
> Alternativt kan du benytte Internet Explorer, hvis du benytter Windows, eller Safari, hvis du benytter Mac. Fejlen opstår ikke i disse browsere.
> Jeg håber, at det kan hjælpe dig videre.

17 kommentarer.  Hop til debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
14
11. september 2017 kl. 19:03

har Danske Bank ikke lige droppet Windows Phone fuldstændig da de besluttede at stoppe MobilePay på platformen?

er det så svært at understøtte det der nu er af OS?

i det mindste kan de levere en html5 fallback løsning så man ikke skal se hvad ens bank eller kommunen (de kunne snilt lave samme fejl) understøtter inden man køber ny enhed.

13
11. september 2017 kl. 18:00

Jeg kan anbefale en bank, som bruger BEC's netbank. Den virker som den skal (har brugt den med adskillige banker), og der er en kompetent support.

Min bank bruger samme platform. Og ja.. den er ikke sexet, men den virker glimrende på Ubuntu med Firefox, Mac m.m. Jeg havde lidt problemer med RHEL for en del år siden, men venlig support der oprettede en ticket hos platforms leverandøren.. og det blev sku rettet.

Og ja... jeg foretrækker, at køre min økonomi (både privat og i firma regi) fra en PC og ikke en mobiltelefon :)

// Jesper

12
11. september 2017 kl. 17:39

I netbank business kan man udveksle data med sit økonomi system via import/export af filer. Ønsker man at behandle flere filer på en gang, hvilket i praksis er en nødvendighed, så er det også kun muligt i IE. Det virker ikke i mere sikre og moderne HTML5 browsere. I øvrigt var jeg nød til at ringe til supporten for at få det til at virke i IE (jeg er prof. IT konsulent). Supporten havde tilsyneladende meget travlt! Skal vi gætte på at minimum 80% af alle brugere, som bruger denne funktion, skal have fat i supporten! Hvad mange ressourcer ville de spare i supporten hvis det blev fikset?

11
11. september 2017 kl. 16:27

Jeg kan anbefale en bank, som bruger BEC's netbank. Den virker som den skal (har brugt den med adskillige banker), og der er en kompetent support.

10
11. september 2017 kl. 14:01

Det ville også være helt fint med mig, hvis alle funktionerne var tilgængelig i Netbanken

Nu er jeg ikke Danske Bank kunde så jeg kan af gode grunde ikke klage over deres mobilapp, men hvis den er lige så ubrugelig som min så havner man midt mellem legacy og ubrugelig, ikke et godt sted af være

8
11. september 2017 kl. 13:24

"Du bruger den forkerte Browser".. "du bruger funktionen forkert" DU er den lille hér, og det vi gør og siger, gælder! mvh. Banken

7
11. september 2017 kl. 12:26

Mig bekendt er den grundlæggende ide bag internettet at det skulle være en platform som kan benyttes af alle type af enheder, og her bør browser baserede på diverse motorer vel også være inkluderet, men sådan er det åbenbart ikke i praksis.

Det er fair nok at man ikke kan benytte netbank fra en browser som f.eks. Internet Explorer 4 som kun understøtter 40 bit kryptering, men de fleste basale funktioner burde jo ellers fungere uanset hvilken motor ens browser er baseret på.

5
11. september 2017 kl. 10:55

Og kaster de fleste ressourcer efter mobilapps. Prøv at se nogle af historierne om hvordan Danske Bank sikrede hurtig time-to-market med Mobilepay. Ikke så støvet og vandfaldsagtigt som fordommene om branchen ofte siger.

4
11. september 2017 kl. 09:07

Måske mener banken at de, der er smarte nok til undgå alle de sikkerhedsproblemer IE medfører, også er smarte nok til at overskue deres økonomi, således at de ikke behøver et budget?

3
11. september 2017 kl. 07:32

Det er da super useriøst. Skift bank hvis du kan.

Min bank er mega nem at give feedback til. Jeg har haft ringet et par gange med fejl i deres netbank app, og begge gange blev de fixet inden for få dage.

2
11. september 2017 kl. 07:28

Det minder om de svundne tider hvor IE havde en markedsandel på 95%. I en anden boldgade så stirrede min bankrådgiver vantro på mig og sagde: "de har meget travlt". Da jeg foreslog hende at give udviklingsafdelingen feedback, efter systemet havde drillet hende i et kvarters tid, da jeg skulle omlægge realkreditlån.

1
10. september 2017 kl. 20:35

Der er kun ét operativsystem som er godkendt på Danske Banks interne net og dertil kun den browser som det kommer med som standard. (Gæt hvilket.)

At installere andre ting kræver særlig tilladelse og Chrome er ikke noget, man lige kan få.

Med andre ord: mange af udviklerne har kun Explorer. På Windows.

Gæt selv hvor svært det så er at rette sådan nogle fejl.

Mvh. Michael.