Spil
Version2 dækker fast udviklingen af spil i Danmark og Norden. Vi kigger nærmere på de politiske og økonomiske rammer for spiludvikling, ligesom vi også går i dybden med de nyeste værktøjer og teknologier inden for spiludvikling og -design. Du kan følge spildækningen hver fredag ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev her.
Mere om Spil

Dansk spiludvikler vil på væksteventyr: “Langt flere bør satse og rejse med"
Brian Martin Nielsen, CEO og medgrundlægger af spilstudiet ALL CAPS, har en opsang til Danmark og den danske spilbranche. Læs om de tre store problemer, der skal overkommes for at tage dansk spilindustri til næste niveau.
Af 6. januar

Microsoft gør klar til at slås for kæmpe spil-opkøb
Gaming27. december 2022

Lever vi i en guldalder for spiludvikling?
Spiludvikler og tidligere Version2-journalist, Alexander Tange, svarer på et spørgsmål han selv stillede for fire år siden. Har den nemme adgang til spilmotorer og undervisningsvideoer ført til en guldalder indenfor spiludvikling?
Af 28. november 20221

Spilmusik går ikke fra A til Å: Lyddesigner fortæller om arbejdet med non-lineære kompositioner
Komponist og lyddesigner hos Bolverk Games, Frederik Keglberg, giver et indblik i at lave musik, der kan skifte i takt med udviklingen i det spil, det er lavet til.
Af 11. november 2022

Do’s and don’ts i dit spil-pitch: Hvad har investorerne fokus på?
Amanda Schmidt fra Trophy Games fortæller, hvordan du skal gå til investorer, når du vil pitche din spil-ide.
Af 28. oktober 2022

Mens Google er på vej ud: Netflix overvejer cloud-gaming
Spil19. oktober 2022
- Forrige side
- Nuværende side
- Side
- Side
- Side
- …
- 24
- Næste side