I denne debattråd udtrykker skribenten alene deres egen holdning om emnet. Hold venligst vores debatregler i tankerne hvis du ønsker at deltage i debatten.

Ørkenvandring ved bestilling af togbillet på dsb.dk

1
13. november 2020 kl. 13:29

Jeg har nu et par dage forsøgt at bestille en togbillet på dsb.dk. Efter at have gået igennem alle felter, søgning, og valg af billeter osv. nåede jeg så frem til betaling. Her valgte jeg uklogt dankort. Dette ledte frem til den sædvanlige Nets menu hvor man får tilsendt en SMS med en 6-cifret kode. Efter indtastning af denne får man det informative esponse "payment cancelled". Sådan oplevede jeg det igår og gav op. Idag prøvede jeg så igen. Næsten samme respons, blot med den forskel at jeg nu fik et login til mit NemID, og efter indtasning af kode fra mit NemID kort kunne jeg igen glæde mig over "payment cancelled". Da jeg gerne skulle have en rejse bestilt ringede jeg til DSB support hvor en tydeligt tvivlende ung mand mente at alt var iorden hos dem, men jeg kunne forsøge mig med dsb app og oprettelse af plus profil. Således opmuntret downloadede jeg appen og oprettede mig selv med en plus profil - hvorefter det spændende øjeblik oprandt hvor jeg så kunne logge ind på min nye plus profil - hvilket omgående ledte mig tilbage til en login skærm til plus profil - og så fremdeles. Ringede påny til dsb kundeservice og endnu en ung mand kunne fortælle mig at alt var i den skønneste orden hos DSB (man må forstå at det var mig der var noget galt med). Efter lidt snak om kundeservice kunne han så meddele mig at der var problemer hos Nets - øøh, så var selvfølgelig klart at alt var ok hos DSB og så måtte jeg vil kunne forstå at det ikke var deres ansvar at jeg ikke kunne booke en billet. Men han mente dog at betaling med Mobile pay ville virke. Så på den igen - og min sandten om ikke det virkede med mobile pay - men responsetiden på at min mobil modtog en mobilepay besked var mere end et minut - hvilket de fleste ville have opgivet. Som et kuriosum kan jeg nævne at ved oprettelse af min plus profil med dsb appen skulle jeg opgive min fødselsdag - og til det brug var der en kalender widget - men der kunne man kun ændre en måned ad gangen og den starter med 2013 ? men jeg er født i 1949 så jeg skulle taste pil tasen 64x12 gange - Ha Ha . Jamen herregud hvordan er det dog muligt at lave en så hjernedød app ? Der var et felt med yyyy-mm-dd og så troede jeg naivt at jeg kunne indtaste det manuelt - men nejda, når jeg prøvede dette fik jeg kalender widget op igen. Men efter at have tastet knap 1000 gange så fik jeg da endelig angivet min fødselsdag, og stor var glæden indtil jeg fandt ud af at jeg ikke kunne logge ind med min plus profil. DSB it og kundeservice er ren og skær amatør arbejde i min optik. AK

settingsDebatindstillinger