Nu kan dine rabatkort ligge på dankortet

Loyalitetsprogrammer kan nu kobles samme dankortet, så kunderne ikke behøver have et fysisk rabatkort på sig for at optjene rabatpoint.

Fremover bliver der mere plads i pungen. I hvert fald har Nets gjort det muligt for forretninger at tilknytte deres loyalitets- eller kundeprogrammer til dankortet, så eventuelle fordele, rabatordninger, point og lignende automatisk bliver registreret ved brug af kortet. Og altså uden at andre fysiske kort skal involveres.

Henning N. Jensen, betalingskortekspert og senior partner i PlusCon, vurderer, at det først og fremmest vil være den kundegruppe, som ikke normalt husker på forskellige loyalitetsprogrammer, som vil få særlig glæde af, at eksempelvis et medlemskort, hvor der kan optjenes rabatpoint, bliver integreret med dankortet.

»Jeg er sikker på, man løser et problem for en betydelig gruppe mennesker, der går delvist op i loyalitet. Dem, der går helt op i det, de skal nok huske det, men dem, der går halvt op i det, de vil i et stort omfang være glade.«

Han peger desuden på, at kampen om pladsen i tegnebogen i forvejen er knap, og at butikkerne derfor er nødt til at finde på andre løsninger end et fysisk kort, hvis kunderne skal have glæde af et loyalitetsprogram.

Forretninger, der ønsker at koble loyalitetsprogrammer til dankortet, skal indgå en aftale med Nets, hvor forretningen så betaler et beløb pr. kunde pr. kvartal. Forretningen betaler herefter op til 50 øre pr. kvartal til Nets for hvert dankort, der er tilknyttet. Prisen er afhængig af, hvor mange kort, der er tilknyttet fra den enkelte forretning. Derudover kan der komme nogle udgifter til at etablere og få godkendt løsningen, oplyser Nets i en pressemeddelelse.

I samme meddelelse er Mette Munck, senior manager i Nets, citeret for at sige:

»Det skal være nemt, enkelt og ikke mindst effektivt, når man betaler med dankort. Derfor har vi valgt at give forretninger og udbydere af loyalitetskoncepter mulighed for at koble deres loyalitetsprogrammer direkte til dankortet - til glæde for dem selv og ikke mindst deres kunder, der slipper for at medbringe og registrere deres loyalitetskort, hver gang de betaler.«

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (17)
Finn Christensen

...muligt for forretninger at tilknytte..... fordele, rabatordninger, point og lignende automatisk bliver registreret... Og altså uden andre fysiske kort skal involveres.

Har jeg haft de seneste 20+ år. Har kun et kort, der indeholder 'Kgl. Dansk Mønt' til brug overalt (Dankort) og også i udlandet (Visa). Derudover (gebyrfri) kontanter til hverdagens småtterier.

Skal da hverken have bager, slagteren, kræmmer X eller SuperFlop til at rode med mit kort.. de må have spist søm.

NETS er tanketomme rovdyr i pengejunglen, så der går hurtigt NSA, Se & Hør samt Spy og kommunalt Dyneløfteri i den ;)

Gide sør'm da ikke blive vækket kl 5:30 om morgenen, og skal fortælle to svært bevæbnede politifolk med skjolde og afsikret peberspray, hvorfor jeg ikke mere køber Brugsens kaffe, og hos hvem jeg for eftertiden køber kaffen hos. Politistationen kunne ikke se det på undringslisten[1], som de hver nat får overført fra Udbetaling Danmark.

/kulsort humor off ;-p

[1] Ny lov ..http://www.version2.dk/artikel/ny-lov-lader-myndighed-indhente-samkoere-...
[1] Lovforslaget .. https://hoeringsportalen.dk/Hearing/Details/42315

Mikkel Andreasen

Ja, den eneste grund til at butikker ønsker et loyalitetsprogram er for bedre at kunne "tracke" den enkelte forbruger og dermed bedre forstå dennes vaner og dermed bedre markedsføre sig overfor den enkelte forbruger eller gruppe af forbugere...

Log ind eller Opret konto for at kommentere
Pressemeddelelser

Welcome to the Cloud Integration Enablement Day (Bring your own laptop)

On this track, we will give you the chance to become a "Cloud First" data integration specialist.
15. nov 2017

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 2017

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017