Der er en retssag igang, så man må regne med at parterne maler sig selv i et så kønt lys som muligt. Man skal altså tage hvad de siger med mere en et gran salt.
Og til substansen i artiklen: det er helt normalt i USA at arbejdsgiver må overvåge hvad man bruger sin arbejdstelefon (og andet IT-uds...
At være ferm til at bruge en given teknologi - sådan generelt, er jo ikke det samme som at mestre den substans teknologien formidel eller den situation man skal anvende teknologien i. Det kræver typisk andre kompetencer - viden om eller indsigt i emnet, erfaringer med situationen, evnen til at f...
Til Bent Okholm: Alle offentligt ansatte der i et eller andet omfang har andre menneskers velbefindende (fysisk, psykisk, eller socialt) i deres hænder - og er i direkte kontakt med disse mennesker, er "varme hænder". Det gælder også borgerservicemedarbejderen, sagsbehandleren i...
Naturligvis kan digitaliseringen få nogen til at frygte for deres job. Men mine (i denne sammenhæng uvidenskabelige) erfaringer fra mange år i det offentlige, både som medarbejder og leder - og nu som konsulent er, at det først og fremmest er en (ofte berettiget) frygt for at digitaliseringen ove...
Glimrende principper! Jeg vil dog godt lige (endnu en gang) anholde den meget snak om de "ikke digital parate". De ER der, de har det ofte ikke godt med det pres der lægges på dem, og der bør tages gensyn til dem - og deres værdighed, som forslået i principperne.
Men der er masser af...
Der er reelt ikke nogen rigtigt god argumenter FOR e-valg, og da slet ikke når man tænker på hvad man mister ved det (og her tænker jeg på brug af IT i selve valghandlingen). De væsentligste argumenter FOR er så vidt jeg forstår:
1) Det er billigere. Det er muligt, men ind til videre tvivlsomt om...
Når man taler om at fjerne skøn for at letter digitaliseringen er det vigtigt at huske at skøn er et tveægget sværd.
På den ene side, åbner skøn for (magt)misbrug fra myndigheder og sagsbehandleres side, på den anden side er skøn et vigtigt redskab til at bygge bro mellem lovgivingens nødvendigv...
Hmmm, så vidt jeg forstår er det ikke Apple - eller de andre teknologivirksomheder med adresse i irland - der har gjort noget ulovligt, men - i givet fald- den Irske stat, der har overtrådt EUs regler. Så Apple - og de andre kan "højest" stå til at betale en restskat i milliardklassen,...
Helt korrekt. ved ophold under tre måneder behøver man ikke at melde det nogen steder. Men ved indrejse (det vil sige at man "flytter" til Danmark) er reglerne sådan at alle skal møde op - med mindre de er lavet om siden jeg var borgerservicechef ;-)
Om man vil holde de danske myndigehder...
hej Claus
Når du skal indrejse i DK skal du - og hele familien - møde personlig op i Borgerservice for at sikre identiteten på alle de indrejsende - og det er jo fornuftigt nok. Du kan udfylde indrejseblanketten digitalt, men du er så nødt til at printe den og tage den med. Det ville være smart h...
Rambølls undersøgelse siger kun noget om borgernes generelle holdning og det er for de fleste ikke en enten/eller holdning. De fleste borgere vil gerne være digitale i nogle situationer og under nogle omstændigheder, og ikke være det i andre situationer og andre omstændigheder. Andelen der SLET i...
Digital post har i dag sammenfiltret tre funktioner der bør skilles ad: dokumentarkivet, dialogplatformen (sende e-mails frem og tilbage), adviseringsfunktionen (her er noget du skal reagere på, evt. inden for en bestemt frist, eller - du er indkaldt til møde den og den dag). De løses reelt meget...
PS! Adskillige af de 20% der skønnes ikke at kunne anvende det digitale, bliver vel allerede helt eller delvist administreret af et familiemedlem eller af andre.
Nej, sådan er det langt fra. Hvis man som ældre har klaret sig selv og haft orden i sine sager gennem et langt liv, og stadig er i ...
Marianne Sørensen fra Digitaliseringsstyrelsen mener ikke at der foreligger “bredere dokumentation” for at de unge ikke kan finde ud af det offentlige og derfor viger tilbage fra at betjene sig selv.
Det er nu ikke helt rigtigt – og det burde hun vide. MindLab's “Væk med bøvlet” undersøgelser (...
Bare for at den vandrehistorie ikke skal vandre videre i een uendelighed. Apple stjal intet fra Xerox. De fik helt reglementeret adgang til teknologien til gengæld for at Xerox fik aktier i Apple (som de så solgte alt for tidligt inden de for alvor blev noget værd!). Da xerox så opdagede hvor bil...
jeg tror ikke jeg kan få dig overbevist, men jeg prøver alligevel en sidste gang: Obama regeringens veto mod ITCs afgørelse om importforbud på Apple produkter handlede først og fremmest om de principielle problemer ved at kunne gå så vidt på baggrunde af FRAND (Fair, reasonable and non-discrimina...
Helt enig. Der er meget i alle disse patentsager der virker ret langt ude set med meningmands øjne. Men denne sag handler om Samsungs oprindelige wholesale kopiering af stort set alt ved den oprindelige Iphone, helt ned til indpakning, fontvalg og det "skin" de lagde oven på Android. Det...
Den første sag handler om at Samsung ville bruge Standard Essential patenter mod Apple på en måde som også EU-kommisionen har set med meget stor alvor på - det må man bare ikke. I den anden indgik der ikke sådanne patenter. Så de to situationer er HELT forskellige.
Kommentarer
Ro på nu
Kunne dette være svaret:
Digital alene gør det ikke
Varme og kolde hænder
Mere komplekst end som så
De ikke bureaukratisk parate
Der er meget beskedne fordele og store ulemper ved digitale valg
Skøn er et tveægget svær
Vidst ingen bøde
Re: Digital selvbetjening for udlandsdanskere uden NemID?
Re: Digital selvbetjening for udlandsdanskere uden NemID?
Det handler slet ikke om det "digitale"
Gør funktionerne adskillelige
Re: Hvad med.....
Nå så det ved vi ikke!?
Re: Ja, Stamfader...
Re: svært at tage en amerikansk
Re: svært at tage en amerikansk
Re: Hvad der er galt med systemet
Re: svært at tage en amerikansk