Mogens Olsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Skal der være en fuld log

"For at sikre information til at undersøge datalæk og til at opfylde kravene i EU-forordningen, skal virksomheder føre log over, hvornår en medarbejder har set på data, fastslår Frank Hakkennes". Er der én der kan opklare, om den påstand holder vand? Jeg kan ikke finde noget krav om...
Kommentar til It-chefer skal ikke frygte døden …

Der er flere nuancer

Man skal lige bemærke, at Jesper Aagaards selskaber har skyen som forretningsområde. Jeg har selv som IT-chef fravalgt at gå i skyen, men ligger ikke søvnløs af den grund. Det gjorde jeg ikke før skyen blev "opfundet" og heller ikke nu. I praksis kan vi ikke flytte hele vores it-...

Administration af fysiske pc'er

Hvad benytter SimCorp sig af til at administrere de fysiske maskiner, som brugerne sidder med? Jeg antager, at de booter lokalt, før de booter deres VDI op.
Kommentar til Fremtidens it-konsulent skal presse kunden ned i standard-software

SV: er selv konsulent

Michael, jeg tror du beskriver en anden situation, end den Norriq er i. Jeg læser dit indlæg som om, at du som konsulent rådgiver kunden om, hvilken IT-løsning, der bedst kan løses kundens behov. Norriq's pointe er, at når nu kunden har valgt system, og konsulenterne skal hjælpe kunden med implem...
Kommentar til Fremtidens it-konsulent skal presse kunden ned i standard-software

Jeg vil godt støtte Jens Trinskjær's synspunkt, at virksomheder er ikke så unikke, som de tror. I hvert fald ikke hvad angår deres IT-behov. Hvis man ser på sine processer med friske øjne, og vælger at se på hele processer, så er der stor chance for, at en tilpasning til standardsystemets rammer ...
Kommentar til IT-supporteren - en lus mellem to negle

Når IT-support bliver til forretning

Når en IT supportorganisation arbejder med SLAer, så er det vel fordi man vil (eller skal) levere IT-ydelser på kommercielle vilkår. Er man en IT-leverandør er det helt naturligt, men interne IT-afdelinger kan også være underlagt sådanne vilkår. IT-supporteren i frontlinien skal så være helt på ...