Mogens Rasmussen

Skarp kritik af Digitaliseringsstyrelsen: Blev advaret om Nemkonto-svindel 30 gange

Først problemer i en styrelse, så i en anden og så videre. Mon ikke mange personer eftertragter sådant et lederjob i en styrelse, hvor man kan sidde og hæve en klækkelig gage uden at røre en finger. Og henvendelser fra presse eller offentlighed vedr. uregelmæssigheder eller andet ubehageligt, kan jo blot ignoreres og undgå at svare på med henvisning til bla..bla... . Ren "Eldorado".

8. februar 2021 kl. 13:38
Politiet om egne fejl i POLSAS: Langt flere personer tilkoblet forkerte sager end vi troede

Nu er det politiet der har undersøgt politiet, så der dukker sikkert meget mere op eller også fejes det ind under gulvtæppet og kommer ikke til offentlighedens kendskab.

29. juli 2020 kl. 10:17
Automatisering droppet: Rejsekort-passagerer må selv opdage overbetaling ved forsinkelser

at man skal affinde sig med et system, der ikke er anvendeligt i alle situationer. Operatøren må da se at få ordnet sådanne fejl, så forbrugerne trygt kan regne med, at de ikke bliver taget"ved næsen". Det kan da aldrig være forbrugerens fejl, at arrangøren ikke evner at tilbyde et brugbart produkt. Var der ikke monopol, ville den slags systemer hurtigt forsvinde. Hvad med en konkurrent, så der kan blive strammet op?

27. august 2019 kl. 08:16
Rigspolitiet afviser at besvare tekniske spørgsmål om fejl i teleoplysninger

Det er faktisk som sædvanlig,- politiet gør kun hvad de vil og vil ikke lytte til andre,- heller ikke en justitsminister. En staten i staten, der undergraver sin egen troværdighed.

26. juni 2019 kl. 12:54
Forsvarsadvokater om årelang fejl-konvertering af teledata: Øger mistilliden til retssystemet

Der sker jo mange fejl i edb-systemer og dette er så en af dem ,også i vort sundhedssystem er den galk( sundhedsplatformen).I fremtiden er den hyppigste dødsårsag sikker p.g.a. edb-fejl.

19. juni 2019 kl. 10:08
Chef for ejendomsvurderingssystem: »Man vidste ikke, hvilket projekt man stod med«

Var det slet ikke forventeligt??? Der bør indføres et system, så de ansvarlige betaler fordyrelsen,- dermed stoppede dette vanvid! Har man slet ikke respekt for skatteborgernes surt tjente penge? Næste trin er vel, at systemet må skrottes ligesom det tidligere er sket!

24. april 2019 kl. 13:59
Ny version af Digital Post: Aflyst udbud koster 43 mio. og giver »betydelig forsinkelse«

hvornår ansættes der folk, der kan påtage sig det ansvar, det er, at sidde og øse ud af skatteborgernes penge?

8. marts 2019 kl. 12:43
Det mest effektive værktøj til at inddrive gæld kan ikke bruges i flere år med nyt it-system

Ikke til at forstå, at man ikke kan sende regninger ud til skyldnere. Meget kan EDB få skylden for, men det er vel ikke forbudt at tænke og handle egenhændigt i de forskellige styrelser. Eller er det?? Vi er nu en del af en ny historie i bedste Finn Søborg´ske stil.

15. februar 2019 kl. 09:48
Rigsrevision med ny kritik af gældsinddrivelsen: 50 milliarder kroner kan ikke inddrives

Latterligt samfund. Er de tonedøve i skat??

12. februar 2019 kl. 13:03
Derfor underrettede Datatilsynet ikke GoMentor om datalæk

Totalt gag-gag!

9. januar 2019 kl. 08:36
Yousee lækker 4.800 kunders skjulte navne og adresser

Godt man ikke er kunde hos TDC,- de er monopolagtige og sikkert også fuldkommen ligeglad med hr og fru Jensen. Og så har fejl hos dem samme konsekvens for selskabet som inden for det offentlige,** nemlig ingen***(og derfor lære man aldrig at undgå fejlene).

10. december 2018 kl. 14:24
Politiet har gemt ANPG-data i op til 60 dage - ANPG-lovbestemmelse siger max 30

Hvorfor skulle politiet dog ikke være hævet over loven,- politiet er en ministat i staten, hvilket vel efterhånden står klart for enhver. At man så politisk prøver at "glatte ud" er jo logisk nok. Måske ikke ligefrem velkommen til Nordkorea men alligevel lidt i den retning. Under alle omstændigheder nærmer vi os begrebet "politistat".

1. november 2018 kl. 08:47
Efter Sundhedsplatformens besparelser: Region genansætter fyrede lægesekretærer

Har aldrig hørt om, at en offentlig myndighed lære noget af en anden, da fejl fra deres side jo aldrig får nogen konsekvens. Længere er den ikke. Havde vi et privat system, ville disse fejl aldrig opstå, for her er man nødt til at indordne sig til en situation, hvor der er kamp om kundernes gunst, hvilket jo også ville give billigere behandlinger til gavn for borgerne. Lige nu er alle borgere til grin for et udueligt gammeldags amt, der nu blot hedder Region.

28. november 2017 kl. 13:24
Aktindsigt i EFI-afløser: Kæmpe prisforskel på dyreste og billigste projekttilbud

Må vi håbe at NetCompany kan klare opgaven, så vi undgår mere bøvl og omkostninger, hvilket efterhånden er mere reglen end undtagelsen, når det offentlige køber nye systemer. Og ligeledes må vi håbe at Skat denne gang er kompetent til at kunne indføre dette nye system.

19. oktober 2017 kl. 09:14
Danmarks offentlige digitalisering fremhæves på tysk tv som et skoleeksempel

Ja, det har jo ikke været lutter lagkage de sidste mange år med digitaliseringen, så arme tyskere, hvis de kopiere vort system! Men selvfølgelig er det et stort skridt fremad, blot sker der utroligt mange fejl næsten daglig: lækkede persondata, systemer der er mere utopi end reelle, og adskellige fejlslagne investeringer i milliard-klassen. Og pudsigt nok, så lærer ingen åbenbart af deres fejl, når det foregår inden for den offentlige sektor!!

18. oktober 2017 kl. 14:03
Bøde-dilemmaet: Skal offentligt datasjusk gå ud over kræftpatienter?

Fint med bøder, men det rammer jo folk, der derved får ringere service for deres penge, da pågældende etat må punge ud og bliver dermed mindrebemidlet. Hvad med en kombination, hvor man belønner den institution, der har god datasikkerhed og gør noget herfor, så her er meget få fejl eller ingen, og hvis det så alligevel sker, så bliver det de respektive ledere, der må til lommern, ligesom de under alle omstændigheder må, hvis der sjuskes.. Jeg mener at et sådant system vil tilgodese dem, der tager datasikkerhed alvorligt, og vil straffe dem, der sjusker.

16. oktober 2017 kl. 13:53
Rigspolitiet sender danske persondata til USA i strid med persondataloven

Politiet har deres egen agenda,- de agere som en stat i staten. Sager de ikke har lyst til at opklare/afklare, bliver blot henlagt med begrundelsen at det er der ikke ressourcer til. Og politikerne kan da rende og hoppe,- de bestemmer da intet! Vi anmeldte en sag til politiet om datasnyd for snart 10 år siden og den har da nu fået et nummer. Ellers er der intet sket. Men en sagkyndig EDB-mand klarede at få de nødvendige oplysninger frem på under en time!! Uhyggeligt så effektive politiet er ( humor kan forekomme).

6. oktober 2017 kl. 13:56
Sundhedsplatformen giver længere ventetid for patienter i 1½-2 år - mod forventet 8 uger

Der må sidde nogen i både regionen og i leverandørens firma med meget røde øre. Man bestiller ikke sådan et system, før sandsynligheden er afklaret, om systemet overhovedet virker efter hensigten. Denne sundhedsplatform er at sammenligne med bageren, der bestilte en rugbrødsskiveskæremaskine for at rationalisere og får en maskine, der kun kan skære en skive ad gangen! Sikken en leverandør, vil alle sige,- men her lapper man hele tiden videre på en dødsejler. Forstå det hvo kan.

28. september 2017 kl. 09:44
Ny it-fiasko hos Skat koster borgerne over 70 millioner

Hvad mon næste afsnit bringer, men gentagelserne tager jo lidt af spændingen, så mon ikke det fortsætter i samme stil.

9. juni 2017 kl. 11:05
Læge på Hillerød Hospital: Simpel vaccinering skal overdokumenteres i Sundhedsplatformen

Det er sikkert lige så håbløst som resten af de offentliges systemer. Det skulle spare på resourcerne med gør det modsatte. men det er jo også med til at hjælpe på arbejdsledigheden, ja, det er faktisk det eneste + jeg kan se.

24. april 2017 kl. 13:41