Steen Thomassen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Re: Antal kilometer

rejsekortet kender ikke bussens km tal. Hvad så med tog? Systemet, som rejsekort bruger, kender kilometertal. Holland, som bruger samme system, kan bruge kilometer til deres OV-chipcard.

Re: Sensationel men faktuelt forkert påstand!

@Mogens Så jeg forstår ikke hvorfor eksperten føler behov for at forstyrre et vigtigt emne åbenlyst faktuelle forkerte påstande. Jeg kan godt følge Henrik Kramshøj. Det er udviklet i en universitetsverden med en ARPA-finansering, hvor der var tillid til hinanden. Den hentydning det miljø e...

Re: Sensationel men faktuelt forkert påstand!

Du har ret i, at det er udviklet af det amerikanske forsvar og derfor ikke af hippier. Samtidig er det ikke desto mindre utroligt tillidsbaseret, deraf Kramshøjs citat. Jeg gør det lidt klarere, hvem afsenderen er. Men selv om ARPA under det amerikanske forsvarsministeri, så var det univer...
Kommentar til Regeringen vil digitalisere sundheds- og kørekort

Re: Er det et problem?

Det er en konstatering om, at alle andre lande i Schengen end Danmark, godtager den (danske) Nationale ID kort som rejselegitimation. Det er facts. Prøv selv næste gang du rejser. @René Nielsen Facts er at legitimationskortet er ikke et Nationale ID kort. Den er kun beregnet til dansk bru...
Kommentar til Regeringen vil digitalisere sundheds- og kørekort

Re: Er det et problem?

Var det ikke lettere at bruge det nationale ID-kort til den slags (https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Folkeregister-og-CPR/legiti...)? I øvrigt kan man frit rejse indenfor Schengen-landene med et Nationalt ID kort. Det er kun militsen ved vor grænse som kræver pas. Det legitimat...
Kommentar til Langt de fleste Gmail-brugere kører uden 2-faktor-autentifikation

Re: 2-faktor-autentifikation

Virker ikke hvis man som jeg bruger MS Outlook som mail klient. Man kan danne et app-adgangskode, som kan bruges at give adgang for programmer som fx mail-klient, som Outlook, som ikke kan klare 2-faktor-autenfikation. App-adgangskode dannes det hvor man administrer 2FA.

Re: forsimpled

“hver telefon få et /56 address” Hvorfor ? Telefonen skal bruge en ip, så giv den en Det her lyder som IP4 fejlen igen Et ISP får tildelt mindst /32 så der 24 bits til kunder med en /56 tildeling hver kunde... Ellers kan til hver telefon godt være tilknyttet flere enheder og når min ...
Kommentar til Hvornår vil YouSee, Stofa og Waoo være med?

Re: Hvorfor ?

Da jeg gætter på af største delen af de danske internet brugerer ikke har behov for af køre server derhjemme, og af i ikke giver rabat til de kunder der har v6, så har jeg endnu ikke set nogen grund til hvorfor brugeren skal ønske sig v6 Hvis man er med i et peer-to-peer netværk, har man o...
Kommentar til Hvornår vil YouSee, Stofa og Waoo være med?

IPv6-cases hos alm. kunder

Er der eksempler på kunder, som har udnyttet nye muligheder, at man har fået ipv6. Hvis der var nogle gode cases på, hvad man kan udnytte ipv6 til, kunne måske bane vejen for andre.. Og giver nogle flere argumenter for at presse de andre ISP'er end for at undgå CGN og få flere ip'...

Re: Rejsekort?

Jeg er selv DOT-bruger, men savner virkelig alle fordelene ved det gamle papkort: ingen overvågning, bruger ikke strøm, bruger ikke IT, kan gives til et barn, o.m.m. Pap findes stadig som periodekort. Op til 8 zoner kan købes på stationer og andre salgssteder. Over 8 zoner kan det kun købe...
Kommentar til Mens vi venter på bane.dk

Re: Rettelse:

Er det nu fornuftigt ? Seneste jeg skulle køre med bus, kunne jeg konstatere at busselskabet havde valgt at køre på et andet tidspunkt, end Rejseplanen viste. Nu skriver du ikke hvor i landet du kører. Movia har udstyr i busser, som bruges til realtidsopdatering i rejseplanen.
Kommentar til Mens vi venter på bane.dk

Re: Rettelse:

Jeg har lige tjekket bane.dk, og de stationer jeg tjekkede virkede fint. Jeg tjekket min egen station. bane.dk vise min station som ankomst. Ellers får Banedanmark oplysningerne fra rejseplanen.. Det er nok deres problem. I gode gamle dage have BDK selv trafikinformation. Men det er væk n...
Kommentar til Git er ikke versionskontrol

Re: Problem ikke løst.

At der i Git er så mange forskellige måder at gøre det på og at der samtidig findes en nærmest uendelig strøm af hjælpe værktøjer til Git (fx Git Easy), er for mig tegn på et dårligt design. Jeg tager det omvendt, at der mange værktøjer. Git er et stærk værktøj, hvor mange har interesse i ...

Re: Så lav dog "plads" til de gamle periodekort!

Jeg ville ønske at jeg kunne registrere mine allerede dækkede zoner hos Rejsekortet A/S, og at de lod være med at trække betaling for de registrerede zoner. Hvor svært kan det være? Svært, når systemer skal snakke sammen. Rejsekort skal vide om du lige nu har et gyldig pendlerkort og oplys...
Kommentar til Ophavsretsoverholdernes svøbe

Musikindustrien kan godt håndtere det

Det er nemmere for musikere og discjockeys at spille andres musik da man har KODA og Gramex til at håndtere det - men de organisationer mangler filmindustrien.

Re: Planlægning

Hvor lang tids levering er der på kortet? Mit kort blev afsendt den første arbejdesdag efter bestillingen. Det var postbuddet jeg skulle vente mest på.
Kommentar til Rejsekort-direktør om ny svindelsag: Kort-nøgler blev hacket i 2008

Re: Hvorfor nu ikke det?

@Bent Jensen Dokumentfalsk er ikke beløb afgørende - det er handlingen. Og jo flere gange, det er blevet misbrugt - også efter det er opdaget - så må dem har brugt vide det. Og så står anklageren bedre. Men det er op til retten at afgøre det. Det er svært at sammenligne det med tyveri og hæleri....
Kommentar til Rejsekort-direktør om ny svindelsag: Kort-nøgler blev hacket i 2008

Re: Hvorfor nu ikke det?

Når det sker hvorfor checker man så ikke bare om transaktionsnummeret er rullet tilbage og i så fald spærre kortet indtil kunden ringer ind med en god forklaring (dem burde der ikke være mange af)? Det kan de allerede nu - det vil max. tage 48 timer at opdage, spærre et kort og udsende det...

Re: NFC-hack?

@Jesper Lund Ikke er en god løsning, når der ikke er implementeret nogen steder. Der mangler nogle cases i stor skala, hvor det bliver brugt. Rejsekort skulle være et standardløsning og det udstyr, som er i på stationer og busser, er standardudstyr. Men hvis det skal batte noget med privacy-by-d...

Re: NFC-hack?

@Jesper Lund Du er god til at stille krav - hvordan kunne man komme der til man får noget, som er privacy-by-design? Hvad er løsningerne? Det store problem er at ingen levere løsninger af den slags. Desværre.