Jeg har kigget på beslutningsforslaget. Det indeholder både noget om GDPR og hvidvaskningsregler. Det sidste er ved at løbe af sporet for foreninger og banker. Det kan mærkes med flere dokumentationskrav og gebyr, som gør at det er svært at være en lille forening med lille omsætning. For bankerne...
Har man planer om at kontakte relevante ordførere i folketinget?
Staten har ankendte museer. Men pt. er der flere relevante museer, som opfylder krav til det, men pga. at området mangler finansering, så må de klare sig med de midler, som de selv kan samle sammen.
Nytten af en "IT-haverikommission" er mest, at når en fejl (ulykke) er sket ,kan eksperterne, der selv er blevet klogere af skade, kloge sig på hvordan man kan undgå, at fejlen gentages. Det er SVjV sådan man gør på baner - og så vidt jeg kan se er det også sådan vi gør her ;)...
... men jeg antager at man alligevel benytter de samme principper, og er det tilfældet kommer her lidt teknisk facts (fra ERTMS):
Alle strækninger er delt op i afsnit, og hver afsnit styres som selvstændige systemer med hvert sit automatiske system (computer).
Nej. ERTMS har ikke noget bloks...
At bygningen ligger i en fond, forening, APS og aktiviteten i en separat forening ser jeg som en fordel til at sikre samlingen.
Jeg kender til nogle foreninger, som bruger APS til deres bygninger, som fx Sporvejsmuseet. Der nogle fordele omkring moms at gøre på den måde.
Burde man ikke efterhånden lade det ligge hvor det faldt, afskrive tabene, samt placere Skatteministeriet i et departement under Finansministeriet så 'støberen af kuglerne' i fremtiden også ender med Ansvaret!?
Den nuværende regering flytte opgaver fra Finansministeriet til Skatteministeriet....
Så at Google henviser til IARC - International Age Rating Coalition - som har en Europæiske udgave i PEGI. Men det er regler som er lavet til spil, som breder sig til Apps generelt og åbenbart også på indhold i udsendelser, som streams.
Nu vi er ved det: er det virkeligt så svært at få et billede på sygesikringskortet og få det gjort til et reelt ID kort? Virksomheder har i lange tider udstedt ID kort med billede i nøjagtig samme format som sygesikringskortet.
Et reelt ID kort er på niveau med et pas og kræver at at man har ...
Det er ikke nødvendig at vise ID for at hente et nøglekort. Man kan nøje med at få udleveret et tilfældige kort, som man senere registere med login med en kode fra den gamle nøglekort. Der er et uniq id som kan bruges, som kan ses, når man åbner for det nye kortet. og mig beskendt er det procedur...
@Benjamin Balder
Denne aftale blev opsagt i 2015, da det blev afsløret, at advokaten systematisk havde svindlet rettighedshavere for 115 mio. kr. gennem uberettigede fakturaer på administrationshonorar, bl.a. til Rettighedsalliancens medlem Producentforeningen. Johan Schlüter er stadig i fængse...
MEN med den risiko-profil BURDE der være lavet bruger-test - on sites og på faktiske, gennemsnitlige, displays.
Det er faktisk test for at få reationer fra kunderne, som skal være indtil den 18. december. Og jeg så de første udkast til skærmbilleder for 2 år siden og inden da har der været fo...
Der bliver flere togtyper i fremtiden. Og man skal kunne se, hvad for en operatør, som kører et bestemt tog.
Her kunne folketinget med stort fordel skære igennem og slå fast at i Danmark er en togbillet en togbillet.
Desværre gå det ikke i den retning. Når der kommer operatører på banen på f...
Jeg er enig i at det er uheldigt at de har brugt rød, som normalt signalere fare eller afvigelse, til noget helt normalt: intercity. Jeg tror at der er for mange togtyper til at de har distinkte farver nok, så øhmm. måske skulle de blot bruge kategorierne IC+ICL, ICE+skånetrafik, og regional.
...
Jo, det er formodentlig fra HaCon
Nej - det er ikke fra HaCon - HaCon levere til rejseplanen og rejseplanen levere kun data til de skærme på stationerne, som viser flere transportmidler, mens de rene tog-skærme kommer fra Banedanmark nuværende systemer og snart at det nye trafikinformationssy...
rejsekortet kender ikke bussens km tal. Hvad så med tog?
Systemet, som rejsekort bruger, kender kilometertal. Holland, som bruger samme system, kan bruge kilometer til deres OV-chipcard.
@Mogens
Så jeg forstår ikke hvorfor eksperten føler behov for at forstyrre et vigtigt emne åbenlyst faktuelle forkerte påstande.
Jeg kan godt følge Henrik Kramshøj. Det er udviklet i en universitetsverden med en ARPA-finansering, hvor der var tillid til hinanden. Den hentydning det miljø er n...
Du har ret i, at det er udviklet af det amerikanske forsvar og derfor ikke af hippier. Samtidig er det ikke desto mindre utroligt tillidsbaseret, deraf Kramshøjs citat. Jeg gør det lidt klarere, hvem afsenderen er.
Men selv om ARPA under det amerikanske forsvarsministeri, så var det universit...
Det er en konstatering om, at alle andre lande i Schengen end Danmark, godtager den (danske) Nationale ID kort som rejselegitimation.
Det er facts. Prøv selv næste gang du rejser.
@René Nielsen
Facts er at legitimationskortet er ikke et Nationale ID kort. Den er kun beregnet til dansk brug f...
Var det ikke lettere at bruge det nationale ID-kort til den slags (https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Folkeregister-og-CPR/legiti...)?
I øvrigt kan man frit rejse indenfor Schengen-landene med et Nationalt ID kort. Det er kun militsen ved vor grænse som kræver pas.
Det legitimation...
Virker ikke hvis man som jeg bruger MS Outlook som mail klient.
Man kan danne et app-adgangskode, som kan bruges at give adgang for programmer som fx mail-klient, som Outlook, som ikke kan klare 2-faktor-autenfikation. App-adgangskode dannes det hvor man administrer 2FA.
Kommentarer
Reglerne om hvidvaskning er være end GDPR
Re: "Gå til din folketingsmand/kvinde"
Re: Forskellen på CBTC og ERTMS
Re: S-banen kører ikke ERTMS, men...
Re: Hvad med en fond?
Re: Dansk Politik: Gå altid tilbage til en fuser!
Ramme for regler
Re: udlever nye kort i borgerservice i stedet for at sende dem..
Re: udlever nye kort i borgerservice i stedet for at sende dem..
Re: Faktaboks til artiklen
Re: Ser på det som et projekt
Re: Tak for den!
Re: Tak for den!
Re: Toget
Re: Antal kilometer
Re: Sensationel men faktuelt forkert påstand!
Re: Sensationel men faktuelt forkert påstand!
Re: Er det et problem?
Re: Er det et problem?
Re: 2-faktor-autentifikation