Christian Kaab Hesselholdt

Kommentarer

Anonymitet i medierne

En avis kan godt bringe et anonymt læserbrev. Men de skriver som regel at personens identitet er redaktionen bekendt. Vi har gud ske lov pressefrihed i Danmark. Men kan udtalelser ikke være strafbare ?. Hvad med bagvaskelse, afpresning o.l. I et diktatur er grænserne meget anderledes. Og så kræve...

Forandring fryder ... ikke altid.

Vi bliver udfordret på hastigheden af forandringer. Når vi er vandt til at gøre tingene på en bestemt måde, og så pludselig skal skifte vaner p.g.a. microsoft opdateringer. Så er det da irriterende. Første gang jeg skulle lære at bruge et regneark, var jeg på kursus i 3 dage. Derfor fandt derfor ...
Kommentar til Danske firmaer bange for at underskrive kontrakter med NemID

Re: I skal altid huske

Mit problem er at de saglige argumenter drukner i overdrivelser og usaglige argumenter. "Iskal altid huske" og "løsningen er kun marginalt bedre end passwords (den beskytter mod replay attacks)." og "direkte smagløst" Det virker ikke særligt sagligt i mine ører.
Kommentar til Danske firmaer bange for at underskrive kontrakter med NemID

Re: I skal altid huske

Jeg må erkende at jeg ikke helt forstår din påstand. Jeg er ikke programmør, men glæder mig over at følge dette forum, hvor der kommer mange meget professionelle indlæg til hvad der rør sig indenfor IT. Jeg har ingen aktie i NEM-id, det kunne garanteret gøres meget bedre, det er jeg ikke i tvivl ...
Kommentar til Danske firmaer bange for at underskrive kontrakter med NemID

Re: Strot lottet og giv os en ægte digital signatur!

Strot lottet og giv os en ægte digital signatur! NemID er ikke en digital signatur og eksperterne er enig om at sikkerheden er gennemhullet. skrot det og lav en løsning som den Estiske! http://e-estonia.com/components/digital-signature Det er super simpelt og det virker bare !!! J...
Kommentar til Skæv digitalisering: Rådden NemID-banan spøger stadig

En grøn banan i stedet for en rådden.

Kan vi ikke få smidt den rådne banan ud, og få den erstattet af en grøn. Det er nedgørende at karaktisere udkantsdanmark med en rådden banan uden håb. Der er stadig håb for at en grøn banan bliver moden.

Re: Så lav dog noget, der ikke er teknologisk FAIL!

Jeg er egentlig enig i at det kunne have været gjort meget bedre, og at opgaven er for vigtig til at forære til en privat virksomhed. Men der fokuseres alt for meget på teknikken, når den vanskelige del egentligt er det politiske arbejde. Hvis vi argumenterer i enkeltsetninger bliver vi konsekv...

Så lav dog noget, der ikke er teknologisk FAIL!

Kære Jesper det står dig da til enhver tid frit for at indføre noget bedre. Det eneste du mangler er opbakning. Hvis du kan skaffe den, er det dig der er vinder. Ellers er du bare en brokkerøv.

Re: Nemat at konkurrere med tvang..

Nogen gange er der altså brug for lidt ensretning. Og det vil der altid være nogen der ikke kan lide. Jeg er grundlæggende liberal, men her se det ud til at vi er kommet videre end vore nabolande. Og jeg er rigtig glad for at jeg ikke skal huske forskellige loginsystemer alle vegne. Hilsen ckh
Kommentar til Noreply - gå hjem og læg dig!

Re: noreply@

Jeg er helt enig. Det er faktisk uforskammet at sende noreply@emails ud. Også selvom det bare er en bekræftelse.
Kommentar til Flere føler sig diskrimineret af SKI

Re: Formålet med SKI er forfejlet

Jeg er ikke helt enig, selvom jeg opfatter mig selv som liberal. Det er ikke alle offentlige institutioner, der er klædt på til det indkøbsansvar de sidder med. At SKI så heller ikke er det, skaber vel fejlen. De skal skabe overblikket, istedet for at indskrænke leverandørkredsen. Fuld frihed åb...
Kommentar til Flere føler sig diskrimineret af SKI

Formålet med SKI var vel egentligt godt nok.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så var formålet med SKI, at de offentlige institutioner skulle spare nogle penge ved at købe ind i fællesskab. For voloumet skulle give lavere priser, og færre mennesker brugte tid på indkøb. Men hvis gennemskueligheden ikke er i orden, bliver prisen det nok hel...
Kommentar til Her er de fire bud på bedre digital selvbetjening

Krydsreferencer burde være en hjælp, ikke som nu en hindring.

Vi havde en medarbejder, der skulle søge om efterløn, og derfor skulle udfylde et skema på nettet. Da han tastede forkert på feltet AM-bidrag år til dato blev han afvist, og så kunne han ikke komme længere. Vi har fundet det rigtige tal. Men jeg undrer mig over hvorfor de spørger om et tal der al...

it-ligestillingstogt

Det er da ikke ligestilling, hvis 5 ud af 9 nævnte i IT-branchen er kvinder. Jeg har indtryk af at der er massiv overvægt af mænd i IT-branchen. Hvis man fremhæver nogen på ufaglige kreterier som køn, religion eller rase. Så detroniserer man samtidigt de mennesker der faktisk havde fortjænt udemæ...
Kommentar til It- og Telestyrelsen lemper på OIOXML-krav til dataudveksling

Løsningsmode

Er der en chance for at denne debat går i løsningsmode, i stedet for at placere fejl ? Mit argument er at almindelige bogholdere og regnskabschefer går død i de komplicerede filformater og fine tekniske betegnelser. Det skader os alle. Hvis et format skal kunne dække alt, skal det være fejlfrit...
Kommentar til It- og Telestyrelsen lemper på OIOXML-krav til dataudveksling

Fra OIOXML til printerdrivere og så til jernbanen.

Jeg kan godt huske printerproblemerne i "the ugly old days". Da man opfandt damptoget, opfyldte det et stort behov. Men det opfyldte ikke alle behov. Der er stadig plads til busser, biler og cykler. Men det kunne godt betale sig at lægge sin virksomhed ud til jernbanelinien. Hvis jeg...
Kommentar til It- og Telestyrelsen lemper på OIOXML-krav til dataudveksling

OIOXML nede fra kassen

Ja selvfølgelig ser jeg tingene ud fra mit udgangspunkt. Men så snæver er min kasse heller ikke. I et bogholderi sidder man hver dag med kunder der skal behandles individuelt. Og jeg er godt klar over at der er kommercielle interesser i at tingene ikke er for enkle. Jeg ville syntes det var fin...
Kommentar til It- og Telestyrelsen lemper på OIOXML-krav til dataudveksling

Re: Nu er den der igen.

Tak for din rettelse, hvis jeg har gjort mig skyldig i kommentere på et forkert format. Mín indgang til OIOXML er som administrationschef i en mellemstor håndværsvirksomhed. Jeg ville meget gerne have haft det gamle eFaktura til at virke, men ingen af vore leverandører var med på ideen. Så fik vi...
Kommentar til It- og Telestyrelsen lemper på OIOXML-krav til dataudveksling

Re: Nu er den der igen.

Ja det er rigtigt ærgerligt, at hele OIO er bygget op om præsentation i stedet for indholdet. Hvis den offentlige sektor havde haft modet til at definere en fast standard for fakturaer baseret på data, havde det virkelig gjort en forskel for den måde fakturaer udveksles på. Bogholderne ville for...