Jan Skinnerup

Jeg døber dig, Harddisk1 i Stuepc2. Yeah, right.

Computerne er navngivet efter grundstoffer, "naturligvis" ;-)

19. februar 2013 kl. 09:29
'December fra helvede' endte med skift til hostet Exchange

@ Steen Christensen. Spot on!

Et klassisk eksempel på, at man indkøber "noget IT" og stiller det over i hjørnet og regner med, at så kører det nok til al evig tid.

24. januar 2010 kl. 15:01
Hvad byder du kommende medarbejdere?

Kig på resultaterne - og overvej om det er sandsynligt at de er opnået på trods af inkompetent rekruttering.

Overvej hvad de KUNNE have nået, hvis de havde haft kompetent rekruttering.

17. januar 2010 kl. 22:52
Hvad byder du kommende medarbejdere?

Jeg har stærkt på fornemmelsen at HR-folk ved en hel del mere om HR end nogen af os gør.

Jeg har en stærk fornemmelse af, at du er en smule naiv, Dennis ;-)

17. januar 2010 kl. 15:29
Hvad byder du kommende medarbejdere?

Er der virkelig ikke grænser for, hvor useriøse spørgsmål, man kan tillade sig at bedømme folk på?

Nej, desværre ikke. Det er den slags der sker, når man har en HR afdeling bestående af folk uden reelle evner. Så går alting op i hat og briller... eller hvad de nu hørte på det seneste kursus de var på.

17. januar 2010 kl. 14:49
Logica vinder kontrakt på lønsystem for 30 mio. kr.

Det har også kun vægtet kvaliteten af tilbuddet... ikke slut produktet. Det skal nok ende galt... bare rolig ;-)

13. december 2009 kl. 22:09
Mobilen der ikke ville dø

Ved nærmere omtanke så ser man ikke særlig meget til disse enormt holdbare mobiltelefoner mere. Der er nogle, men de er som regel meget dyrere eller decideret dårlige.</p>
<p>Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor.

Der er mere bundlinje i at sælge dig en ny telefon hvert år i stedet for at producere noget, der kan holde i 5 år. Så det er dybest set et negativt tegn på tidernes trend... desværre.

26. november 2009 kl. 23:00
Børnehaveslagsmål på DKUUG-møde: Slagsbrødre sendt uden for døren

Hahaha, tak for et godt grin her fredag eftermiddag :-D

6. november 2009 kl. 16:26
Hvad mon SuperBest ellers svindler med?

Nu mener jeg ikke at systemet med drikkepenge bare uden videre kan overføres til alle andre fag og/eller jobs.

Desuden er verden ikke sort/hvid. Der findes faktisk et stort overlap mellem naturlig motivation og det, du har døbt "købt motivation". Det ene udelukker ikke det andet, hvilket man kan opleve hvis man går på restaurant i udlandet (specielt USA). Bare fordi tjeneren smiler, er "over" dig hele tiden og konstant forsøger at gøre dit ophold på restauranten så behageligt som muligt, betyder ikke, at hun/han er slave og inderst inde hader dig og kun giver dig service for ussel mammon. Jeg ved godt, at de fleste danskere tror det forholder sig sådan, for det er jo helt uhørt, hvis en ekspedient smiler, er venlig og ønsker dig en god dag. Så er der ugler i mosen. Vi danskere er så vant til dårlig opførsel og elendig service, at vi tror der er fusk med i spillet, så snart nogen yder en god service. Det er i hvert fald ikke noget de gør frivilligt!

Din artikel om hvorfor HR afdelingerne og deres evalueringssystemer i store virksomheder er komplet uduelige har ingen relevans til emnet... omend jeg er enig så langt.

29. oktober 2009 kl. 17:21
Hvad mon SuperBest ellers svindler med?

Ja, det virker nemlig. Servicemedarbejdere i udlandet gør faktisk noget for at levere en service til kunderne. Det er mere end hvad man kan sige om deres kolleger i Danmark.

Så jeg synes det er et glimrende forslag, at alle der arbejdede i et servicefag kunne blive delvist aflønnet i forhold til, hvor godt de gjorde deres arbejde. Men så ville en del jo hurtigt sulte ihjel.

29. oktober 2009 kl. 11:09
Hvad mon SuperBest ellers svindler med?

@ Michael Balle-Pedersen

Du har helt ret. Hvis man først har oplevet service i udlandet, specielt USA, så ser man virkelig hvor sørgeligt det står til på det område her i Danmark.

29. oktober 2009 kl. 10:41
Ateas opskrift på glade medarbejdere: Drop lønstigninger og skær i kantinen

Eller bare fusk med "måledata" ;-)

22. oktober 2009 kl. 17:26
Hvad mon SuperBest ellers svindler med?

Det er desværre ikke kun i SuperBest at man kører den strategi, at man bevidst røvrender kunderne. Og man gør det fordi næsten ingen gider brokke sig over de "småpenge" det drejer sig om. Det kan med andre ord betale sig.

Jeg har arbejder i et konsulenthus hvor man lavede samme trick. Det blev endda pointeret på et afdelingsmøde, at man ikke skulle være nærrig med at runde antallet af timer op så fakturaerne lige blev lidt større. Grunden: Der var stort set ingen kunder der brokkede sig... så hey! Og de der gjorde fik naturligvis bare en sang fra de varme lande om fejl og fik et nedslag i prisen.

Så det sker alle steder. Og det sker fordi det kan betale sig. Desværre.

21. oktober 2009 kl. 20:47
Hver fjerde lille virksomhed får intet ud af it

Det behøver ikke at koste noget at få nogen gode råd!

Jo, gu' gør det så ;-)

13. oktober 2009 kl. 20:34
Hver fjerde lille virksomhed får intet ud af it

Jeg kender en der er ledig på markedet og som har erfaring med at udnytte it i mindre/mellemstore virksomheder ;-)

13. oktober 2009 kl. 15:41
DI: Vi vil have it-specialister med forretningsforståelse

... den samme gamle sang om, at de vil have en, der kan det hele. Han/hun må ikke være ældre end 25 år, men skal have mindst 10 års erfaring - gerne nogle år i udlandet?

23. september 2009 kl. 16:34
Fyringsramte Netdesign: Nu søger vi nye it-konsulenter

Nu tænkte jeg, at jeg ville være lidt proaktiv i lyset af denne artikel, så jeg skyndte mig at sende en uopfordret ansøgning til Jer (Netdesign).

Den har jeg fået et afslag på i dag med begrundelsen: "Vi skal ikke ansætte nogen i nærmeste fremtid."

Kan I blive enige med jer selv? Skal I bruge folk, eller skal I IKKE bruge folk?

Eller skal jeg tolke det sådan, at når mails der sendes til job[at]netdesign.dk besvares med et out-of-office autosvar, at HR er på ferie og bare ikke gider tage sig af det lige nu? ;-)

21. september 2009 kl. 16:11
Er it-konsulenten færdig som specialist?

Men måske jeg bare har været uheldig?

Nej, sådan er det vist mange steder :-(

14. september 2009 kl. 11:43
Festugen er slut

Yes, det var et super initiativ og godt afviklet. Var der selv tre ud af de fire dage.

Stor ros til Miracle... det skal I sgu have :-)

8. september 2009 kl. 11:29
Midtjylland mangler it-folk trods krisen

Nej, som aktivt jobsøgende i området synes jeg nu heller ikke at have bemærket nogen desperat mangel på it-folk.

Fair nok, Version2job er nok ikke lige den jobdatabase der giver det bedste indtryk af virkeligheden derude.

Nogle af de afslag der lander i min inbox siger 150+ ansøgere til den søgte stilling. Så hvis der er mangel på folk derude, så hænger det nok nærmere sammen med, at arbejdsgiverne er for kræsne.

8. september 2009 kl. 11:22