Claus Jul Larsen

Dansk pris for iPhone 4 uden abonnement: 4.699 kroner

Ja, du har ret i det med App store hvor der pt. ikke er muligt at købe Android apps - Håber at Google tager sig sammen og giver os danskere den mulighed

30. juli 2010 kl. 09:52
Dansk pris for iPhone 4 uden abonnement: 4.699 kroner

Man kan sammenligne iPhone som Windows og Android som Linux. iPhone er meget populær fordi folk måske tror at Android kun er for nørder som det er tilfældet for Linux.

Men det er jo ikke tilfældet - brugervenligheden ser ud til at være ok på begge systemer - så Apple har godt fat i dem som M$ også har i Windows folkene.

Nå, men det er rigtig GODT med konkurrence, så vi får rigtige fede smartphones :-D - men Android skal ikke undervurderes.

29. juli 2010 kl. 10:56
Dansk pris for iPhone 4 uden abonnement: 4.699 kroner

Hvis iPhone4 skal sammenlignes med en Android telefon, så er der tale om et forskel på ca. 1.100 ekstra for iPhone4 i forhold til HTC Desire. Uden abonnement skal det lige siges.

Stakkels folk, som tror at iPhone4 er toppen af alle smartphones. Det er jo IKKE tilfældet. Og så er der jo ikke den antenne ting i Desire :-)

29. juli 2010 kl. 10:17
Hvordan kører din ADSL-linie?

Kobber er et lev fra sidste årtusinde og har svært ved at bære høje hastigheder.

Det siger min forbindelse fra YouSee - 18 mbit/s stabilt - og jeg betaler for 15 mbit/s. Jeg bor 2 km fra centralen og det ser ikke ud til at påvirke via kabel tv nettet.

Fremtiden er:

  1. Fiber
  2. Kabel TV (hvis man ikke har fiber, som mig)
  3. Clearwire løsninger
  4. 3G løsninger (nok for dyrt i forhold til hastigheder)
8. maj 2008 kl. 10:24
Hvordan kører din ADSL-linie?

Jeg havde også præcis det samme problem via Cybercity. Jeg har på papiret en 1/20 mbit/s forbindelse, men den kan klare 10 mbit/s med mange udfald. Og efter en måneds fejlsøgning, hvor teknikeren har været ude på centralen og hjemme hos mig, så fik jeg stadigvæk disse udfald. Konklusion: Kobberet kan kun klare max. 8 mbit/s hvilket ikke er nok for mig som udvikler.

CC lod TDC finde fejlene, men jeg har bare en grim smag i munden over, at TDC bevidst trækker sagen ud, så kunden bliver sur og forlader CC.

CC's kundeservice er også en helvede. Det tog ofte op til en halv time for at komme igennem deres fejlmelding. Så jeg har spendret en del telefon på det.

Løsningen blev så, at jeg bruger YouSee bredbånd, hvor jeg får 1/15 mbit/s til samme pris og jeg får faktisk leveret 1/18 mbit/s stabilt - så kabel tv er i hvertfald en seriøs konkurrent til kobber-nettet.

8. maj 2008 kl. 08:53
Hvordan kører din ADSL-linie?

Jeg havde også præcis det samme problem via Cybercity. Jeg har på papiret en 1/20 mbit/s forbindelse, men den kan klare 10 mbit/s med mange udfald. Og efter en måneds fejlsøgning, hvor teknikeren har været ude på centralen og hjemme hos mig, så fik jeg stadigvæk disse udfald. Konklusion: Kobberet kan kun klare max. 8 mbit/s hvilket ikke er nok for mig som udvikler.

CC lod TDC finde fejlene, men jeg har bare en grim smag i munden over, at TDC bevidst trækker sagen ud, så kunden bliver sur og forlader CC.

CC's kundeservice er også en helvede. Det tog ofte op til en halv time for at komme igennem deres fejlmelding. Så jeg har spendret en del telefon på det.

Løsningen blev så, at jeg bruger YouSee bredbånd, hvor jeg får 1/15 mbit/s til samme pris og jeg får faktisk leveret 1/18 mbit/s stabilt - så kabel tv er i hvertfald en seriøs konkurrent til kobber-nettet.

8. maj 2008 kl. 08:53
Indkøbsforening druknede brugere i mails

Fejlen er ret basal. Det ser mere ud til at de har bare testet et par gange og så kom applikationen i drift. Det er også ret basalt at TIL-feltet indeholdt alle tilmeldinger til nyhedsbrevet.

Jeg vil ikke kalde det for en bug, men en elementær fejl, som helt sikkert har givet røde ører hos udvikleren.

Jeg modtog "kun" 415 mails og fejlen blev først opdaget efter 1½ time - jeg kunne se i TIL-feltet at flere fra Rabatus også modtager mailen. Hvorfor blev udsendelsen ikke stoppet før?

3. januar 2008 kl. 18:47