Er vi ikke ved at nå et punkt, hvor at det kun er de virkelig små fisk at de kan fange på den måde?
Min opfattelse er, at forbryder syndikater og terror organisationer efterhånden er blevet så store og dygtige, at de bare kan implementere deres egne krypteringer og omgå de etablerede services.
For det er jo ikke ret svært at implementere en af de alment kendte krypteringer.
Eller tager jeg helt fejl?
Micro bit'en kræver ikke noget sd-kort og den har indbygget led'er, gyoskop og knapper, der kan interageres med. Den kræver ikke nogen skærm og kan via blutooth programmeres i et form for scratch. Man kan bruge mange af de dele, som også bruges til Arduino. Så som et undervisningsværktøj er den meget nemmere at gå til og mere pædagoisk at arbejde med. Vi har haft noget mere glæde af de micro bit'er vi har haft end vores RaspberryPis. Min datter har kodet flere prototyper til produkter i skolen, fordi at Micro bit'en er så nem at gå til. På 10 minutter havde hun lavet, så to micro bit'er kunne kommunikere trådløst med hinanden. Så fra et undervisningssynspunkt for grundliggende programmering og teknologi forståelse, så vil jeg også til en hver tid vælge micro bit'en :-)
Er det nok at en af forældrene indsender en formular, når at vi har delt forældremyndighed eller kræver det (ligesom ved ansøgning til pas) at begge forældre godkender ansøgningen?
Enig. Jeg kan ikke se hvordan at det kan være Googles problem. De indeksere jo bare eksisterende indhold. Så man jo gå efter kilden og få fjernet indholdet her.
Amber Rudd er altså en kvinde... https://en.wikipedia.org/wiki/Amber_Rudd :-)
Kom lige til at tænke på det her Tweet omkring upper og lower case, da jeg læste artiklen :-)
Hvorfor er det google ansvar, om det de linker til er ulovligt? Det fjerner jo ikke det ulovlige, fordi at google fjerner linket. Jeg kan jo bare finde det på en anden søgemaskine. Jeg mener at copyright advokaterne bør gå efter dem der hoster det ulovlige materiale. Når det er fjernet, så skal google nok også holde op med at linke til det :-)
Jeg kan ikke forstå at den med den forkerte geografiske indstilling skulle være ny. Den beskrev PHK allerede i 2012 http://www.version2.dk/blog/rejsekortet-ingen-sanity-checks-47269.
Jeg kan stadig ikke se, hvordan at det er googles problem. Hvis at man vil have fjernet indhold om en selv fra internettet, skal man vel gå til kilden og få det fjernet der. Google linker bare til indholdet.
Alt for tit ser jeg kunder der insistere på at vi bare tager en eksisterede arbejdsgang og digitalisere den. Det er sjældent en god tilgang. Jeg tror faktisk at det var Torben Mogensen der lærte os at det hedder SYSTEM udvikling, fordi at det er hele systemet der skal udvikles (både arbejdsgange og it).
På den anden side, så oplever jeg også kunder, der tror at it kan meget mere end der egentligt kan. En forholdsvis simpel process kan godt være svær at digitalisere. F.eks. klassificering af kunder kan gøres ret simpelt af et menneske, men det er svært at lave et program der gør det samme, hvis at de enkelte kategorier ikke er klare.
Jeg vil give dig ret i, at vi skal gøre vores systemer så brugervenlige, som muligt. Men jeg mener ikke at dine analogier holder.
Det er vel data, der er fremkommet på ulovlig vis, så det er vel også ulovligt for mig at opsøge og undersøge de data? Kræver det ikke at det har en stor samfundsmæssig betydning for at journalister må benytte sig af ulovligt fremkomne data?
Jeg forstår ikke hvordan at det er Googles problem? Det fjerner jo ikke de negative artikler, bare fordi at Google ikke viser dem i søgeresultateterne. Hvis man vil have fjernet de negative artikler, så man jo gå efter kilden. Når at den er væk, så kan google jo heller ikke linke til den. Og er det ikke kun på de europæiske versioner af Google, at links'ne bliver fjernet? Kan man ikke stadig finde dem på google.com?
Hvor mange af de 3% er reelt fejl? Jeg tog en af havnebusserne i København og da jeg skulle af, så var rejsekort standeren nede. Ingen mulighed for at checke ud. Jeg ringede til supporten, men de kunne ikke gøre noget, da systemet køre offline.
Hvis at rejsekortet skal virke, skal systemet køre online, stationer og busser skal indrettes så at man ikke kan komme ind og ud, uden rejsehjemmel - alternativt skal checkud fjernes. Der skal ryddes op i zone systemet og rabat trin. (Hvorfor er der tre forskellige rabatområder?) Men dette kommer først til at ske, hvis at rejsekortet begynder at betragte de rejsende, som deres kunder og ikke en del af produktet. I dag er rejsekortets kunder nemlig de forskellige trafikselvskaber.
Jeg læste sammen med en amerikaner, der tog et år på KU. Hun købte aldrig nogen billetter og blev sjældent kontrolleret. Det kunne godt betale sig, ikke at indløse en billet. Business casen blev så kun bedre af, at hun heller ikke betalte nogle af kontrol afgifterne, da hun kun skulle være her et år og ikke havde tænkt sig at komme tilbage. Så det er bestemt en mulighed. Jeg kan bare ikke få mig selv til at gøre det.
Det er stadigvæk ikke overvågning af mig personligt gennem min telefon, men overvågning af min bil. Jeg kan selvfølgelig også bare skifte mellem flere telefoner, men det tvivler jeg på at jeg vil orke :-)
Hvis alle slår deres blue tooth fra, så få de jo ikke de data de skal bruge. Og så er systemet ubrugeligt. Så det er jo nok ikke det, Svend Tøfting går efter. Men det må da også give en del falske positiver. Hvis at jeg kommer med en bus fyldt med folk, så må den på en eller anden måde tæller ligeså meget som 50 biler med en i hver.
Det kan også godt være at Svend Tøfting mener at nummerpladeregistrering er mere følsomt end MAC logning, men der kan man i det mindste kun se, at det er min bil, der har kørt på den pågældende strækning. Men man kan ikke se, om det er mig, min kone eller en hel tredie der har kørt der.
Og endeligt, så er Københavns Lufthavn en privat virksomhed, som at jeg kan vælge ikke at bruge. Det er svært at vælge samtlige danske veje fra.
Personligt tror jeg at hun kom til at tale over sig, men at logningen har været brugt til noget, der ikke må være offentligt kendt. Det giver også god mening, når at de nu er så forhibbede på at genindfører skidtet.
For en 7-8 år siden var jeg på team building med mit firma, hvor at vi skulle finde virtuelle poster i og omkring kastellet i København. Et hold på to skulle fra basen guide de to der var i marken. Det lyder præcist som samme spil, som Djeego har lavet. Så kunne det tænkes at CFU bare har kopieret en gammel ide og ikke nødvendigvis Djeegos spil?
Rejsekortet A/S har glemt hvem de egentlige kunder er. Det er en fejl, jeg desværre tit har set. De har opfyldt hver et krav, der har været fra trafikselvskaberne. Jeg er sikker på, at de forskellige trafikselskaber egentlig er meget godt tilfreds med løsningen, men de har glemt at tage deres egne kunder i ed. Så set fra slutbrugernes synspunkt, er systemet designet forkert. Og det kan ikke løses med nogle få patches. Når at trafikministeren lader sig stille tilfreds med nogle få kosmetiske rettelser, så kommer det ikke til at blive bedre. Det kræver nosser og det kommer vi ikke til at se, så tæt på et valg.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ronald_Dale_Harris
Han arbejde for casinoerne og havde adgang til spillemaskinerne. På den måde kunne han installere en opdateret firrmware, så at han kunne få maskinerne til at udbetale en jackpot. Det er vel noget tilsvarende man kunne tænke sig her. Hvis at man sevicerede ATMs så havde man en række maskiner, hvor at man kunne hæve gratis penge. Det er ikke noget man bliver hurtig rig af, men mere en fast indkomst.
- Forrige side
- Nuværende side
- Side
- Næste side
Henrik Nygaard Birkholm