Endnu en god artikel! Tak for den :-)
...det er jo overvejende sandsynligt at det skyldes Lynetteholm byggeriet. Men essensen er jo - at det VIL påvirke vandmiljøet i anlægsfasen, og det er så noget vi må leve med i perioden.
..ligesom trafikpåvirkningerne fra metro byggeriet - og udfordringerne på ring-3 ved letbanebyggeriet.
Men det er jo altid godt at få afløb for sin frustration via pressen ;-)
ekstra batteri i påhængsvogn, 80 km/t, aldrig.....
...giv det nu tid til at blive færdigudviklet!! Ligesom møllevingerne - man skal jo først opdage der ER et problem før man kan løse det.
Hvis produktet er godt nok, så skal fremstillingsprocessen jo nok blive optimeret.
har der ligget en kugle i 'buret'?? Det vil sikkert kunne ses ved at bunden i buret er konisk.. Det kunne ligne en slags ventil - udblæsning løfter kuglen (som altså ikke er der) - og ved indsugning lukker kuglen og suget sker fra studsen....
så længe politikerne ikke ensretter regler for inddrivelse på tværs af alle systemer, så kan man ikke opnå de effektiviseringer der ønskes. Hvem er det der sørger for at dette ikke sker?
Uhyggelig tankegang.
...ahh - det uhyggelige er vel at DU bevidst fordrejer et indlæg i en tråd, der handler om støj ,der bevisligt er under skadelige niveauer
Og i øvrigt, at de andre er bekymrende ufølsomt tykhudede eller snarere 'tykørede'.
Hvis det er mig du hentyder til, så kan jeg af personlig erfaring oplyse, at det meget langt hen ad vejen beror på om man vælger at lade sig genere eller om man vælger at vænne sig til den. For en del år siden fik jeg tinnitus - med en vedvarende støjbelastning som ved sammenligning med eksterne kilder svarer til en vedvarende fløjten i almindeligt samtale niveau. Nogen der får tinnitus (inklusive mig selv initielt) går nærmest i panik - og hvis man bliver ved med at fokusere på genen, så kan man faktisk ende med at blive handikappet af det. MEN -man kan også gennem målrettet træning - vælge at acceptere støjen - hvorved den til sidst nærmest filtreres væk, og kun ved stress eller bevidst fokuseren 'fylder' igen.
...altså - sådan som langt de fleste har det med trafikstøj.
Så - pointen er, at det for det fleste er et spørgsmål om man VIL vænne sig til støjen eller man VIL være irriteret. I min tilvænning havde jeg god hjælp i Tinnitus (Re-)Gentrænings Terapi (TRT) , og for hjælp kan jeg henvise til denne artikel: https://kratvej28c.dk/files/TRT%20artikel.pdf
super artikel, tak for den!
Selvfølgelig surt for de meget støjfølsomme, men også rimeligt at der er grænser for hvor lille objektiv støj der skal give erstatning.
..næppe! Så støjproblemet eksisterer kun fordi motoren ikke længere overdøver propellen... eller ??
..... Åben med det samme - den er bygget færdig...Der er ingen terminal endnu,
det tog jeg lidt som underforstået, da det fremgår at byggeriet er færdigt til sommer, men at åbning forventes udskudt yderligere et år -selvom den er færdig
Det kan muligvis påvirke installationen af skiltesystemer at det skal ske mens der er trafik, men det er da skørt ikke at benytte terminalen når den står der!!!
Hvem ved om næste udbud lykkes??
Det må være muligt at lave en manuel skiltning baseret på nogen tidsrum og plads-allokeringer til busselkaberne - ALT vil være en forbedring i forhold til nuværende tilstande.
...at lade kaos fortsætte fordi det måske vil koste ekstra at installere er da fuldtændigt tåbeligt....
Hurra!
HELT enig! Det burde være nok at acceptere 'funktionelle' cookies!Men hvorfor skal man dog give en alt-inklusive accept til markedsføring fordi i skal bruge eet site til infografik? Lav en smallere kategori.
ING er dog ikke ene om denne arrogante holdning. Berlingske er endnu værre.... :-(
7-8 år er vel reelt ret tæt på det interval hvor der alligevel lægges ny asfalt på de mest befærdede vejeNår det kun virker en begrænset årrække
det er sandsynligt! Men en ting er containerne - noget andet er det centrale distributionspunkt som terminalen også udgør. Erindrer der har været historier om hvordan der etableres ad-hoc produktionssteder (3D print) på arealer i Hamborgs container havn - netop for bruge ledig kapacitet og være tæt på distribution.jeg ville forvente at det kunne ændre billedet af behovet markant.
Sådan en udvikling vil jo også være attraktiv for Århus havn...
hvilket den jo aldrig er. Det er tænkeligt du har en pointe, men selv i dette tilfælde vil der være behov for container transport - og desuden vil ændringen ske over en lang årrække.</p>
<ul><li>fremtiden er derfor slet ikke hvad den har været!
...så man er nødt til at forholde sig til de aktuelle behov - i stedet for at vente 20 år og konstatere du ikke fik ret.
...at hun i 2020 kunne indsende en tidligere, men dog senere afvist, version af artiklen til tidsskriftet Nature, hvor hun stod som førsteforfatter.
Det fremgår ikke helt klart om Kjeld Møllgård også var angivet som første forfatter på den afviste artikel. Det gør jo en væsentlig forskel...
..er den eneste fornuftige løsning at bore / grave ned hele vejen fra Frederikssundsvej tunnelen og til Ørestads boulevard, og så helt nedgradere samme strækning på overfladen / fjerne Bispeengbuen. Dét vil give et virkeligt mærksbart løft i hele København!
...og hvis vi også endelig fik den havnetunnel, så kunne O2 mere eller mindre nedlægges i samme omgang...
- Forrige side
- Nuværende side
- Side
- Side
- Side
- Side
- …
- 60
- Næste side
Frank Jumppanen Andersen