Niels Jensen

Kommentarer

Manglende kundefokus!

DSB har endnu ikke fuldt ud accepteret, at rejsekortet altid bør være billigste løsning. Derfor fortsætter de med deres orangebilletter. Det er også dybt åndsvagt, at man såfremt man har købt en printselv billet, så skal printe den ud i stedet for blot at vise den på sin telefon. (jeg ved godt d...

Jeg droppede DrugStars grundet manglende åbenhed

DrugStars lød som en rigtig god idé. Hver dag når jeg tog min medicin, så kunne jeg samle stjerner, som senere kunne veksles til en donation til min foretrukne non-profit organisation. Jeg indstallerede faktisk app'en og registrerede mig. Men så begyndte nogle ting at se mærkelige ud....
Kommentar til Undersøgelse: Tre ud af fire ingeniører anvender open source

Re: Bjørn Borup

Han udtaler sig også her på vegne af IDA https://delegate.dk/pages/kundereferencer/ida-ingenioerforeningen

Medscape sammenligning er EHR på amerikanske marked

https://www.medscape.com/features/slideshow/public/ehr2016 Både i 2014 og 2016 scorede EPIC næst højest blandt EHR på det amerikanske marked, når amerikanske læger, som bruger EHR blev spurgt. Eneste system, som blev vurderet bedre var systemet hos Veteran Affairs. Undersøgelsen fra 2016 viser ...
Kommentar til Voldsom kritik af Googles kunstige intelligens: Det meste er hype

Kald tingene det de er!

Det er foregår på universiteter, som DTU, KU og mange andre universiteter (og offentliggøres i seriøse tidsskrifter), er forskning. Det er foregår i firmaer som Google, facebook og mange andre firmaer, er udvikling. Her er AutoML et godt eksempel på ny software, som i bund og grund blot automat...
Kommentar til Lokal helt redder dagen – men hvad med i morgen?

Demings idéer om team har stadig værdig

I mine unge dage - PC'ens barndom - oplevede jeg i større udenlandsk firma en Peter præcist som beskrevet i bloggen. Men alt som det bare kørte derudaf, så fik Peter og en god ven af ham nyt job hos konkurrenten. Os tilbageværende måtte så arbejde videre med Peters ting, og alle Peters...

Re: Seriøst?

Blot fordi der ikke er blevet ført tilsyn, så betyder det ikke nødvendigvis, at der er sket misligholdelse af den databehandleraftale, som SSI har indgået med Region H.

Re: Seriøst?

Måske blev redegørelsen modtaget ultimo januar. Så har der været to måneder til at lave det første tilsyn.

Måske er det et bevidst valg ikke at lave ændringer lige nu?

Kunne det tænke sig, at man lige ønsker at få hele Region Sjælland på inden man begynder at implementere forbedringsforslag fra både interne og eksterne brugere?
Kommentar til Sundhedsplatformen har problemer med at overføre patientdata

Er det ikke lige omvendt?

Så vidt jeg har forstået, så er der problemer med at overføre informationer om behandlingsforløb fra Sundhedsplatformen til databaser i Region H og Sundhedsstyrelsen, hvor man holder øje med om hospitalerne overholder de politisk bestemte tidsfrister i behandlingsforløbene. Jeg kan ikke umiddel...
Kommentar til DSB om nedbruddet: Hvis NNIT får et strømsvigt, går vores ting ned

Re: Strømsvigt bør ikke give nedtid for NNIT's kunder

Det er i det mindste noget, som Version2 tidligere har skrevet om. Se her https://www.version2.dk/artikel/her-er-hemmelighederne-bag-nnits-nye-dat...
Kommentar til Dine persondata er frie efter din død

Hvad med at bruger samme regler som for kunstnere, sangere m.m

Jeg tænkte, at det nemmeste ville være at personlige data håndteres på samme vis, som skriftlige værker fra kunstnere, sangskrivere m.fl.
Kommentar til Steven, Adam og jeg mener...

Der mangler nogle håndfaste definitioner

Såfremt man ønsker at lave et setup, som indenfor flyindustrien, så skal vi lige have defineret hvad en incident er i IT-sammenhæng. Ved flyv styrt, så er der næsten hver gang lig på bordet. Det giver store økonomiske incitamenter. Når et IT-system lager ulykker, så er der økonomiske tab, men yde...
Kommentar til Vacciner viftekortet

Re: Kunderservice eller mangel på samme

Jeg har en søn, som i et stykke tid har boet på den anden side af Atlanterhavet. Han er yderst begejstret for den telefon kunneservice, der ydes af Nordea på alle tider af døgnet. Der er altid en kompetent og venlig medarbejder med fokus på kundens problem. Så vælg din bank omhyggeligt.
Kommentar til Avanceret malware har huseret i årevis: Brugt i Rusland, Kina og Europa

Re: AragoRn

Eller en by i Frankrig eller i staten Georgia i USA.
Kommentar til Chefer efter it-kaos i Jobcenter: Vi ender i it-superligaen

Re: Nedetid på mere end 100%

Nu var det nedetiden, som artiklen hævder var 37000 timer. Var det i stedet minutter, så var oppetiden på 3-4%. Men måske bruger journalisten i denne historie en for os hidtil ukendt journalistenhed.
Kommentar til It-nedbrud i Region Hovedstaden

Opfølgning?

Og Version2 har fundet det vær at lave en opfølgning her mere en 24 timer senere? Hvofor?
Kommentar til Brandslukning i mega-datacentre kan koste millioner

Re: Iltniveau

Jeg troede faktisk, at halon var totalt forbudt grundets stoffets negative indflydelse på ozon-laget.
Kommentar til Brandslukning i mega-datacentre kan koste millioner

Re: High Pressure Water Mist

Jeg overværede en demonstration af netop denne teknologi hos IBM Danmark for mere end 10 år siden. Det må da være standarden i moderne store datacentre.
Kommentar til Hilton i søgelyset efter misbrug af danske kreditkortdata

Re: Bitcoins har ikke det problem

Det er vel præcist derfor IBM interesserer sig for teknologien i andre sammenhænge end lige Bitcoin. Jeg håber mere info kommer frem under IBM Connect senere i denne måned.