Henrik Christian Grove

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Kommentar til Stem på IT-folk til valget

Re: Free the code to free the people

for den forklare ret godt hvad jeg står for. Det er jo tydeligvis ikke passende skepsis overfor produkter fra google (linket til videoen fører til google).

Re: Forslag

tænk hvis man drastisk reducerede antallet af zoner, samt målrettede systemet til brugerne, og ikke kunderne som det er i dag. Så måtte operatørerne selv finde ud af at dele kagen. De to ting (fordelingen mellem operatørerne og antallet af zoner) har ikke meget med hinanden at gøre. Jeg er...
Kommentar til MitID: Første kig

Re: Nøgle

Jeg håber ikke nøglen sikre noget af værdi I betragtning af at Ole for under et år siden (6. november sidste år) skrev et blogindlæg om sikkerheden i fysiske nøgler, undrer det mig noget at han begår sådan en fejl. Men on-topic: Jeg har fået et brev (hvor der i øvrigt ikke rigtig står noget...
Kommentar til Kære Rejsekort(et)...

Re: Seneste nyt...

fordi man har låst sig fast på, at standerne skal kunne omstilles, og at chaufførerne skal kunne gøre det under kørslen. Hvorfor det? Det har jeg faktisk set en god anvendelse af. En kvinde manøvrede et barnevogn ind af midterdøren i en bus, og så stillede chaufføren kortvarigt den ene af st...
Kommentar til Kære Rejsekort(et)...

Re: Hvorfor skal der være forskel?

Men det koster jo nok også at skifte ud... Det bliver måske også argumentet for ikke at skifte displayet farve afhængig af om standeren er sat til ind eller ud. Men der er forhåbentlig budgeteret med at det skal ske en eller anden dag? For som de blev påpeget højere oppe i debatten så slæbe...
Kommentar til Kære Rejsekort(et)...

Re: Hvorfor skal der være forskel?

Systemet skuklle vel allerede vide hvad nuværende status er, og således blot lave en modtransaktion. Hvad så hvis man følger den officielt anbefalede procedure (tjek ind i hvert transportmiddel, tjek først ud når rejsen er slut) for at skifte? (Der er flere ting der tyder på det er smartere ...
Kommentar til Kære Rejsekort(et)...

Re: Passagererne er til for rejsekortets skyld...

Jeg er sikkert ikke helt vågen endnu, og tænker ikke helt klart... Men hvad ville der egentlig være i vejen for at flytte standerne ud på stoppestederne i stedet for i busserne? Jeg synes jeg har hørt som argument for ikke at gøre det at der er mange flere busstoppesteder end busser så det v...
Kommentar til Strømmen gik på Region H's datacenter, og så var der problemer...

Re: Man undres hvordan...

UPS'en er for længst blevet opfundet... Bare til info :-) Det ved de involverede sikkert godt. Alle datacentre jeg har hørt om har en eller anden form for beskyttelse mod strømudfald i form af en eller anden kombination af: - Batterier - Nødgeneratorer - Flere gange bystrøm (som Klavs...
Kommentar til Firefox slår kontroversiel kryptering til i USA

Re: Man må stole på nogen ...

Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skulle have mere tillid til Cloudflare end til Google eller min egen ISP. Fordi google er et reklame-bureau (kig på hvor de tjener deres penge) der lever af at spionere mod dig, mens cloudflare ikke direkte har nogen interesse i hvad du foretager dig.
Kommentar til Fortryllede data

Re: GCM? + Gentagen kryptering

Dobbelt-kryptering anvendes i stor stil blandt folk der har forstand på den slags, oftest for at implementere en "two-man-rule" solidt i nøglehåndteringen. Den anvendelse havde jeg glemt - og hvis de involverede har forstand på hvad de laver kan jeg også se fordelene over et steup...
Kommentar til Fortryllede data

Re: GCM? + Gentagen kryptering

Det var kun for at provokere at jeg spurgte om du kunne bevise det. Jeg er fuldt ud klar over at det (stort set) aldrig er muligt at bevise noget om sikkerheden i kryptografiske algoritmer. Jeg ønskede at provokere fordi det råd du gav gik stik imod hvad jeg opfatter som konventionel visdom: Bru...
Kommentar til Fortryllede data

GCM? + Gentagen kryptering

Har I overvejet Galois/Counter mode (GCM)? Det er i det store og hele som CTR, men regner undervejs sideløbende det authentication tag, som jeg kan gætte ud fra dit link, at I også bruger/har brug for. GCM er en af de modes Colin forklarer i linket hvorfor er mindre attraktiv end AES-CTR + HMAC....

Re: Hvorledes

Hvordan er gitlab en: Linux-baseret pendant til Github De referer sikkert til at GitLab softwaren kun understøtter at køre på Linux. (Det er i hvert fald hvad dokumentationen siger, der er succeshistorier rundt om på nettet fra folk der har fået det til at køre på windows). Og så skal a...

Re: Løs også problemerne for de anonyme rejsekort, tak.

Appen "Rejsekort Status" kan vise status for et vilkårligt rejsekort, givet kortnummer (indtastet eller via kamera) På google play har android-versionen en gennemsnitlig bedømmelse på 1,8 stjerner (på en skala fra 1-5), det er meget lavt. Min egen oplevelse (jeg har faktisk prøvet...

Re: Forsinkelse medfører ekstra tid

I øvrigt tak til Eskil Thuesen for at stille op til en omgang øretæver. :) Eskil har deltaget i debatterne her flere gange, men jeg synes aldrig han forholder sig den alvorlige del af kritikken, og der er aldrig rigtig kommet noget ud af det.

Re: Zonesystemet er skyldig

Man kunne gøre som i London: Pakke alle togstationer ind i automater og beregn på afstand alene (med menten at man ikke kan komme ud af en station uden at afregne) og indfør fastpris i busserne. Hvis man tror alle stationer i London er pakket ind i automater, må det skyldes at man kun har br...

Løgn om (a-)bussers mangel på køreplan

Blandt andet kommer Eskil Thuesen ind på, at a-busserne i København ikke har en fast tidsplan, men kører efter intervaller. Så hvornår er sådan en forsinket(?), er argumentet. Det passer bare ikke. A-busserne (og mange andre) har ikke en køreplan movia vil offentliggøre, men de har en plan. De f...
Kommentar til Rejsekort-halløj i Aarhus: Sådan blev 2x2 zoner til 1x7 zoner

Re: Rejsekortet er ikke til for kundernes skyld

Grunden til, at man skal checke ind igen ved hvert skift af transportmiddel er, at det hjælper de forskellige transportudbydere med at fordele indtægten. Det er faktisk ikke kun afregningsteknik; i hvert fald ikke hvis man tror at nogen i det cirkus tænker i service. Det giver nemlig muligh...
Kommentar til Rejsekort-halløj i Aarhus: Sådan blev 2x2 zoner til 1x7 zoner

Re: Hvad

Jeg ser det som en mulig beskyttelse (som jeg dog ikke selv har vænnet mig til at bruge) mod konsekvenserne af af ombestemme sig ved skift fordi det rejsemiddel man skulle videre med er forsinket/aflyst. I foråret prøvede jeg selv at misse et skift, og besluttede mig for at gå resten af vejen, o...

Re: Hvad er kernen i kritikken?

alternativt konsultere tjenester som fx https://tosdr.org/, der gør det lettere at gennemskue betingelserne. Jeg mener jeg har sagt det før, men jeg har droppet tosdr.org, da jeg brugte det kom der aldrig opdateringer. Nu kiggede jeg lige igen, og der er kommet flere sider på deres liste, me...