Casper Thomsen

Fullrate hæver prisen med 97 %

Fremtiden hedder nok at smide den gamle analoge telefon ud og købe f.eks. en Gigaset 610 Dect telefon.

Desværre taler det lidt for at vælge en af de lidt dyrere standardløsninger (Fullrate, Yousee, hvad end man nu har), fordi man bare får et stik, hvor man kan sætte den gamle (højtagtede!) fastnettelefon i - og undgår at investere i nyt udstyr.

17. september 2013 kl. 11:31
Fullrate hæver prisen med 97 %

Tak for de mange kommentarer til dette indlæg. Det er åbenbart muligt at få billigt andre steder, men ulempen er så, at det ikke er integreret - man skal altså have en ekstra boks til at stå, som jo også trækker strøm, fylder osv.

Mifon ser fornuftigt ud på selve abonnementsprisen - men jeg kan ikke gennemskue, hvad jeg skal bruge af hardware. Hvad vil være den bedste/billigste løsning her?

10. september 2013 kl. 09:17
Version2 lancerer ny vidensbase til it-professionelle

Tak for feedback. Det nye whitepaper-bibliotek er en videreudvikling af den base, vi har haft i forskellige former siden 2007, så selve konceptet er der som sådan ikke noget nyt i.

Vi har dog nu valgt at indgå i et samarbejde med et firma, som har langt mere erfaring, end vi har, og det er også årsagen til, at man i første omgang skal bruge en selvstændig profil - specielt da det også er helt andre data, der efterspørges end i en normal profil på Version2. Vi har altså ikke selv udviklet den nye løsning, men vil senere kigge på mulighederne for single sign-on.

Vi har forsøgt at være meget åbne og konkrete om modellen, så det er meget tydeligt på hvilke betingelser man henter et whitepaper. Vi har fuld forståelse for, at nogen ikke ønsker at hente indhold på disse betingelser, og det er helt fint.

Men det er en forretningsmodel, der er nødvendig, hvis vi skal have en chance for at finansiere den omfattende journalistik, der udøves på version2.dk. Når vi eksempelvis har skrevet 600+ artikler om NemID eller 140+ artikler om Polsag, så kræver det en investering, som vi ikke kan tjene ind alene gennem almindelige bannerannoncer.

Hvad angår kvaliteten af indholdet, så er det selvfølgelig vigtigt, at man oplever, at det har en nytteværdi - ellers er det ligegyldigt. Biblioteket er en blanding af indhold skrevet af Version2's journalister - Insight-magasinet - og dokumenter leveret af it-firmaer. Vi arbejder løbende på at udvide basen og sikre kvalitet i det indhold, vi lægger på.

Mvh Casper, Version2

6. september 2013 kl. 10:51
Version2 Insight: Skal du bygge eget datacenter eller gå i skyen?

Hej Kristian.

Nogle gange kører vi indhold i vores nyhedsbrev flere gange som promovering - lige nu er den eneste mulighed for at gøre dette desværre at ændre datoen.

I forbindelse med en relancering senere på året finder vi en anden måde at gøre dette på uden at skulle ændre på datoer.

Mvh Casper

7. marts 2013 kl. 13:46
Version2 Insight: Skal du bygge eget datacenter eller gå i skyen?

Hej Casper.

Tak for input. Jeg er ked, hvis det kom til at lyde negativt, men det var bare for at gøre det klart, at vi har erkendt, at en del brugere ikke er interesseret i at læse indhold på disse vilkår, og det må vi så leve med.

Når det er sagt, vil vi selvfølgelig gerne gøre det mere gennemskueligt, så læsere som dig ved, hvad du går ind til, og her kommer du selv med fine forslag fra lignende tjenester. Vi arbejder også på at beskrive meget klart, hvordan du kan forvente, at dine kontaktoplysninger bliver benyttet, så du ikke skal frygte bare at aflevere dem ud i blinde.

Vi har en dialog med vores leverandører om dette, og vi har endnu ikke oplevet negativ kritik fra nogen i forhold til brug af kontaktoplysninger, så vi har ikke noget problem med at være åbne om det.

Mvh Casper

12. februar 2013 kl. 09:17
Version2 Insight: Skal du bygge eget datacenter eller gå i skyen?

Hej Casper.

Jeg vil henvise til tidligere indlæg i forbindelse med Insight

Det er sponsorerne og salg af leads, der er med til at finansiere disse magasiner og resten af Version2. Leads på Version2 er ikke nyt - det har vi således brugt i forbindelse med whitepapers siden 2007.</p>
<p>Se også diskussionen i forbindelse med det forrige magasin
<a href="http://www.version2.dk/artikel/version2-insight-windows-8-48991">http:/…;

Det koster mange penge at drive et medie som Version2, og det meste materiale stiller vi gratis til rådighed finansieret af annoncer, men det er ikke nok til at drive et bæredygtigt it-medie. Derfor arbejder vi også med andre forretningsmodeller, hvoraf Insight er en af dem.

Det er fuldstændigt frivilligt, om man vil hente dette Insight (og andre whitepapers), og hvis man ikke ønsker at afgive kontaktoplysninger, er det altså helt fint med os - men jeg vil være ked af, hvis I opretter falske brugere med falske e-mail-adresser for at få adgang til det. Det er ikke noget, vi kan gøre noget ved, men det er med til fjerne grundlaget for, at vi overhovedet kan køre Version2.

Mvh Casper

11. februar 2013 kl. 09:14
Version2 er flyttet til nye servere

Ssshhh... det er meningen, at det skal være en overraskelse.

30. januar 2013 kl. 13:11
Version2 er flyttet til nye servere

why not cloud?

Det nye setup er virtuelt, og så er vi egentlige ligeglade, hvad der ligger bag af fysiske maskiner - vi har bare en aftale med leverandøren om kerner, ram osv.

Vi har tidligere leget direkte med Amazon EC2, men vi har brug for noget, der er langt mere managed og hvor en professionel partner håndterer og yder support på hele server/LAMP-stacken, så vi kan koncentrere os om selve applikationen (i dette tilfælde Drupal).

Desuden har vi ikke de store skalerings-behov, hvilket ellers vil være en af de store fordele med et cloud-setup.

Der skyder dog for tiden en række interessante niche-løsninger op, hvor firmaer tilbyder cloud-hosting til helt bestemte applikationer.

Inden for Drupal har vi blandt andre set Acquia Dev Cloud, som vi har prøvet af til et mindre site i halvandet år (http://www.acquia.com/products-services/acquia-dev-cloud), samt Pantheon (https://www.getpantheon.com/).

Begge disse benytter sig af en cloud-tjeneste til at levere virtuel hardware-infrastruktur (hhv. Amazon og Rackspace), men har så bygget en række tjenester (typisk med fokus på caching i form af Varnish, Memcached, Redis mv.), test-release-procedurer og support oven på. Her får du potentielt lynhurtig Drupal-hosting med fuld support til en relativ lav pris. Til gengæld må du så leve med amerikanske support-tider osv.

I takt med, at disse dedikerede cloud-løsninger bliver mere professionelle, tror jeg også, at de vil vinde indpas på bekostning af mere klassisk hosting. Men for vores vedkommende er tiden ikke lige til det endnu.

Langt svar på kort spørgsmål :-)

Mvh Casper, Version2

30. januar 2013 kl. 11:28
Version2 er flyttet til nye servere

jeg kan ikke komme ind på siden via v2.dk kun via version2.dk

Dette skulle gerne virke nu - skriv endelig, hvis det ikke er tilfældet for dig.

30. januar 2013 kl. 10:14
Sådan udsendte vi 156.150 e-mails ved en fejl

Det indsatte billede viser 15.615 modtagere og gange 10 må det vel være 156.150 mails.

Ha, du har helt ret. Det gik lidt hurtigt, fordi vi gerne vil have forklaringen ud, men hvor jeg har fået det tal fra, aner jeg ikke. Godt set. (Jeg skal lige gøre opmærksom på, at jeg ikke har at noget at gøre med selve koden på vores site, så I kan være helt rolige).

Jeg har rettet artiklen, så tallet passer.

Mvh Casper

29. januar 2013 kl. 23:55
Undskyld - fejludsendelse af gamle nyhedsbreve

Jeg har nu skrevet et blog-indlæg om årsagen til fejlenhttp://www.version2.dk/blog/saadan-udsendte-vi-151600-e-mails-ved-en-fejl-50113

28. januar 2013 kl. 11:35
iPad-julegave til heldig nyhedsbrevsmodtager

Hej Jørgen - og andre.

Jeg vil lige præcisere, at der trækkes lod blandt alle, som på udtrækningsdagen er abonnenter på nyhedsbrevet - det vil sige såvel nye som gamle abonnenter.

Vi er også meget glade for brugere, som benytter vores RSS-feed - men vi har ikke på samme måde styr på, hvem det er, og derfor er det meget svært at udtrække en vinder blandt RSS-abonnenterne.

Mvh Casper, Version2

20. december 2012 kl. 21:34
Version2 Insight: Har du styr på virksomhedens it-sikkerhed?

Hej Michael.

Det er sponsorerne og salg af leads, der er med til at finansiere disse magasiner og resten af Version2. Leads på Version2 er ikke nyt - det har vi således brugt i forbindelse med whitepapers siden 2007.

Se også diskussionen i forbindelse med det forrige magasinhttp://www.version2.dk/artikel/version2-insight-windows-8-48991

Ved at acceptere betingelserne, giver du kun tilladelse til, at de navngivne sponsorer må kontakte dig. Hvis du på et tidspunkt skulle modtage henvendelser fra anden part vil der være tale om et brud på markedsføringsloven i stil med øvrigt spam, du måtte modtage.

Mvh Casper

3. december 2012 kl. 12:50
Smugkig: Nokia Lumia 920 er stor og tung, men har den bedste softwarepakke

Hej Peter.

Som i "Vi har aldrig, på opfordring fra annoncører, fremhævet gamle artikler på forsiden"? Spørgsmålstegn?

Version2 lever af annoncer og af at leverandører betaler for at få deres produkter fremhævet over for vores målgruppe af it-professionelle. Det lægger vi ikke skjul på.

Men det er væsentligt at skelne mellem annoncer og redaktionelt indhold, hvilket vi også forsøger at gøre meget synligt på Version2.

På forsiden har Microsoft således betalt for et sponsoreret område, hvori der linkes til artikler om Windows Server 2012. De fleste af disse er sponsoreret indhold fra Microsoft, altså annoncer, hvilket også klart fremgår af artiklerne. Ligesom vi har en række bannerannoncer på vores site, der er betalt af annoncører - og stillingsannoncer.

Men Microsoft eller andre annoncører har ingen bestemmelse over indholdet eller vinklingen i de redaktionelle artikler, Version2 vælger at skrive.

Et andet punkt, der har været rejst, er at vi skriver, hvem der sponsorerer vores ture til konferencer, vi tager til. Det er normal praksis i alle medier, at man tager til leverandør-konferencer, hvor leverandøren betaler rejse og ophold, men indholdet er fortsat helt uafhængigt af leverandøren.

Her på Version2 er forskellen, at vi modsat de fleste andre medier meget tydeligt gør opmærksom på, at vores rejse og ophold er sponsoret, når vi skriver fra disse konferencer. Vi kunne gøre som andre medier og skjule det og undgå kritik, men netop fordi vi sætter den redaktionelle uafhængighed højt, er det vigtigt for os med åbenhed. Det er også derfor, at vi indgår i en debat som dette.

Mvh Casper

29. november 2012 kl. 10:32
Version2 Insight: Skal din organisation opgradere til Windows 8?

Hej Rene og Thomas.

Tak for jeres input. Det er dyrt at lave journalistik, og magasinet Insight er en af vores modeller for at forsøge at få det til at løbe rundt økonomisk for Version2. Vi modtager ikke ekstern støtte, så vi er afhængige af selv at skabe en bæredygtig forretning.

Vi prøver at melde meget åbent ud om betingelserne for download, og hvis I ikke er interesserede i at aflevere kontaktoplysninger, er det også helt fint. Det er jo frivilligt, om man vil hente magasinet eller ej, og vi accepterer også, at vi mister læsere af magasinet på den konto.

Mvh Casper, Version2

22. november 2012 kl. 11:42
Er Windows 8 en død sild?

Tak for de mange input til, hvad der er reklame, hvad der er artikler og hvad der er blogs.

Vi har på Version2 heldigvis bloggere, der brænder for mange aspekter af it-faget, hvad enten det er Ubuntu, offentlige it-udbud, agile udviklingsmetoder eller Windows.

I vores journalistiske artikler på Version2 tilstræber vi objektivitet og at høre begge sider af en sag.

Som blogger er det i langt højere grad fint at have en klar holdning til tingene, men det er også vigtigt, at man som blogger ikke lader begejstringen løbe af med sig. Vi har drøftet ovenstående indlæg med Victor, og det ville klart have fået et løft og givet mere udbytte til læserne også at forholde sig kritisk til emnet. Det skulle gerne afspejle sig i fremtidige indlæg.

Mange af vores bloggere skilter åbent og ærligt med deres arbejdsplads, men det betyder ikke, at deres blog-indlæg er tænkt som skjult reklame.

Det er Version2, som udvælger bloggerne, men vi vil gerne understrege, at blogs på Version2 er udtryk for bloggernes egne holdninger og derfor ikke skal sammenlignes med Version2's journalistik, der har redaktionen som afsender.

Mvh Casper, Version2

16. november 2012 kl. 14:29
Her får du 17 sider om Unified Communications fra Version2

Hej Henrik og Thomas.

Tak for feedback.

Det er forbundet med store redaktionelle omkostninger at skabe Version2. En af de forretningsmodeller vi har for at finansiere dette er vores magasin.

Her får du som læser mulighed for at få en samlet læseoplevelse på et bestemt område mod, at du giver tilladelse til, at sponsorerne må kontakte dig.

Heldigvis er der mange, som ønsker at læse magasinet på disse vilkår - ellers ville det slet ikke være muligt for os at producere. Ligesom det ikke vil være muligt for os at lave Version2, hvis ikke vores læsere accepterer at se de bannerannoncer, vi bringer på sitet.

Hvis I er interesseret i magasinet, men ikke vil afgive kontaktoplysninger, er jeg interesseret i at høre, hvor meget I eventuelt ville betale for det?

Mvh Casper, Version2

30. oktober 2012 kl. 16:10
Ny blog: Version2's udviklingschef deler CMS-erfaringer

Hej Rasmus.

Tak for dit input.

Min blog bliver ikke en Drupal-blog, men et sted, hvor jeg vil fokusere på mere generelle problemstillinger på tværs af content management-systemer - specielt set i lyset af den øgede brug af mobile enheder.

Hvad angår Drupal, som vi benytter her på version2.dk og snart også på ing.dk: De fleste, der arbejder med Drupal, har et had-kærligheds-forhold til systemet. Drupal er kompleks, og mange ting kunne gøres nemmere, hurtigere og mere fleksibelt. Der er masser af dårlig kode i Drupal - både i kernen og de mange contrib-moduler.

Sandheden er dog, at Drupal for vores organisation med vores behov gør det let at bygge de ting, vi gerne vil, med en god struktur på den ret store mængde af indhold, vi løbende hælder i systemet - og samtidig har givet tilfredse brugere.

Du skriver, at Drupal har stået stille, men jeg oplever et system i fuld bevægelse. Arbejdet med Drupal 8 er godt i gang, og eksempelvis beslutningen om at basere sig på Symfony2 er en stor ændring med store konsekvenser. Du kan læse mere om ændringerne her - http://groups.drupal.org/drupal-initiatives

Jeg sidder i dag på konferencen Drupalhagen, hvor to kerneudviklere netop har præsenteret fremtiden for Typo3 - hvor der er mange spændende tanker. Jeg oplever, at både Drupal og alternativer som Wordpress, Joomla og Typo3 gennemgår store forandringer. Og i stigende grad er gode til at lære af hinanden.

Men det kunne være interessant at høre, hvilke systemer du ser som fremtidens bedste bud til content management? Det vil give et bedre grundlag for diskussion.

Mvh Casper

27. oktober 2012 kl. 17:13
Fra det virkelige liv: Når sælgerne bestemmer over koden ...

løsningen er "så må I udviklere sgu mande op og få lært jer at tale ledelsens sprog (eller i det mindste skal nogle af jer kunne det)".

Jeg synes, det er at hoppe i den anden grøft.

Hvis udviklere og sælgere ikke kommunikerer fornuftigt sammen med den konsekvens, at det går ud over produktet eller skaber unødvendige omkostninger, så er det firmaet som helhed, der har et problem.

Dermed er det heller ikke et problem, der skal fedtes af på enten udviklere eller sælgere. Det er ledelsens ansvar sammen med de ansatte at sørge for at skabe et miljø og processer, der understøtter dette. Som Martin siger - det er en fælles opgave.

Det kan handle om, at udviklerne skal forstå de overordnede forretningsbehov, så de ikke fordyber sig i tekniske detaljer. Og det kan handle om, at sælgerne skal forstå de tekniske overvejelser, som ligger bag det produkt, de sælger - der var for nylig et interessant eksempel med firmaet, hvor alle ansatte, også sælgere, kom på Javascript-kursushttp://www.version2.dk/artikel/softwarefirma-tvinger-alle-ikke-tekniske-medarbejdere-til-laere-javascript-46514

23. oktober 2012 kl. 11:38