Torben Rune

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Kommentar til Positiv bivirkning? Masker forpurrer ansigtsgenkendelse

Re: Må man maskere sig i Danmark?

Dvs. min konklusion er at det er lovligt at bære maske offentligt, blot det ikke sker i forbindelse med en forsamling, et optog eller lignende. Ja, jeg er eneig. Det eneste er så fortolkningen af "eller lignende" - Kan det være en bus fuld af maskebærende BZere? I øvrigt er jeg...
Kommentar til Positiv bivirkning? Masker forpurrer ansigtsgenkendelse

Må man maskere sig i Danmark?

Straffeloven § 134 b: Den, der i forbindelse med møder, forsamlinger, optog eller lignende på offentligt sted færdes med ansigtet helt eller delvis tildækket med hætte, maske, bemaling eller lignende på en måde, der er egnet til at hindre identifikation, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 m...

Re: Businescase

Man behøver ikke løse problemet for hele verden. Danske teleselskaber kan sige at de kun viser A-numre fra kilder som garanterer at det er rigtigt. Hvis teleselskab A modtager kald fra 10 kilder og 8 af dem er "suspekte" så leveres ikke A-nummer for de 8 kilder. Det betyder ikke noget...

Re: Businescase

Vedtag en liste ovre sikrede danske numre, banker, offentlige myndigheder etc, disse opkald kan ikke komme fra udelandske udbydere. Hvordan ser man at de kommer fra en udenlandsk udbyder?

Re: Businescase

Den enste grund til at man ikke har løst det = ingen straf for at lade det ske Grunden til at man ikke har løst det er, at de teknologiske muligheder ikke er til stede i SS7. Dedikerede linjer til hvert eneste af verdens over 25.000 teleselskaber er selvfølgelig ikke teknisk muligt, og giver ...

Re: Businescase

Men sådan er det ikke med SS7. Ihvertfald ikke den user part (DUP), som jeg var med til at udvikle i sin tid. DUP benyttes ikke længere i SS7. ISUP (ISDN User Part) også kaldte Q761-7 - Kan hentes hos ITU her: https://www.itu.int/rec/dologin_pub.asp?lang=e&id=T-REC-Q.761-198811-S!!... har...

Re: Businescase

Det var da så et (fornuftigt) sted at starte? Bortset fra den enorme omkostning - ikke mindst administrativt - så er det ikke nok. Du skal også have alle verden teleselskaber til at være med. Mon ikke nogle af "bandit" selskaberne som tjener penge på at spoofe, takker pænt nej. Og så...

Re: Businescase

Hvorfor forudsætter det det?. Når vi snakker kun indlands i første omgang. Så kan udlands komme bag efter. I et SS7 net kan man ikke se hvor et opkald kommer fra - hverken indenlandske eller udenlandske. Den eneste måde du kan skelne er, hvis der i SS7 oprettes et dedikeret SSP (Service Swit...

Re: Telebranchen burde selv være interesseret i løsninger

Så telebranchen burde selv være interesseret i at muge ud. Jeg er sådan set enig i @Mogens' betragtninger, men som @Kjeld (#25) skriver, så er det data og ikke taletelefoni som er interessant. Efterhånden som alle får VoLTE (og VoIP), går færre og færre kald gennem SS7, og jeg tror selskabe...

Re: Businescase

Jeg er sådanset ligeglad med opkald der kommer ude fra. Hvis vi holder fokus på at en godkendt liste af numre (bankernes) kun kan komme fra Danmark og givne teleselskaber, så kan alle andre danske teleselskaber droppe opkalet, hvis det ikke kommer fra et på den godkendte liste. Du har helt re...

Re: Bedre disciplin og strafbarhed kan genskabe tillid

Det kan sagtens kontrolleres. For i SS7 skal både det rigtige A-nummer og det påtagede nemlig signaleres, selv om B-kunden kun ser det påtagede. Jeg er fuldstændig enig med Mogens' forklaring. Og teleselskaberne kan sagtens kontrollere om A-numrene misbruges - og gør det også. MEN! det forud...

Re: Businescase

Man har vel styr på, hvor de kan ringe fra fysisk og hvilket teleselskab der har ansvaret for de numre? Ja, det skulle man jo tro, men nej. Det er det der er problemet i SS7. Når først opkaldet er sendt af sted, mistes al rutningsinformation, inklusiv information om afgivende teleselskab. Pro...

Re: Businescase

Lur mig om ikke det ville blive en konkurrence-parameter så ? Næppe, for prisen for et sådant abonnement ville blive væsentlig højere end for de abonnementer hvor teleselskaberne ikke risikerer "bøder". Alternativt, hvis alle teleselskaberne "helt tilfældigt" vælger den...

Re: Businescase

Jeg vil da gerne se banksektoren bestille en ny feature til at identificere kunder via telefonnummersystemet. Der ikke er nogen businesscase i almindelig telefoni længere. Det er noget man får smidt i nakken når man køber en dataforbindelse. Det er ikke der businesscasen ligger, men derimod ...

Re: Businescase

Hvis teleselskabets kunde siger "Jeg modtog et opkald med forkert A-nummer klokken ca. 11 idag" er den fisk fanget og kunden modtager automatisk X kr fra teleselskabet, med mindre dette ønsker at spilde tid på at modbevise. Nej fisken er ikke fanget - den sidder et sted i afrika, og...

Re: Businescase

Så nu skal vi til at betale teleindustrien ekstra for at rette deres eget sjusk og slendrian ? Ikke nødvendigvis - det kommer jo an på hvordan en løsning og et lovindgreb kommer til at se ud. Hvis "indgrebet" bliver, at kunder altid skal ringe tilbage til banken på et gratis-nummer,...

Re: Businescase

Noget helt andet er, hvor er business casen for at lave et sikkert telefonsystem.? Og hvem er villige til at betale for det? Der er helt bestemt en businesscase i at undgå spoofing. Navnlig i banksektoren, som kan komme til at hænge på de overførsler som en spoofer får lokket en sagesløs kun...

Re: Gammel teknik er problemet

Men SIP var måske lettere at lægge nogle protokoller på, al.a. dem der findes til e-mail. Ja, det ville kunne lade sig gøre med SIP/SIPS plus authentication. Men som du også er inden på, så løser det jo ikke noget før alle kører SIP. Problemet er, at så snart opkaldet skal igennem det gamle ...

Re: Gammel teknik er problemet

@Klavs Jeg antager at det er et problem i mange lag, for et opkald kan jo gå igennem mange udbydere før det rent faktisk når frem til modtager. Så det er en hel masse udbydere du skal have til at lave den slags kontrol, og blive enige om processerne omkring det. På det tidspunkt du får dem med ...

Re: Gammel teknik er problemet

I så fald - kunne de så ikke checke "source" i det modtagne opkald. i det mindste i mod de numre de har på EGET net - og bekræfte at "source" ikke er noget som ikke kan komme "udenfor eget net" ? Jeg tænker de har noget mulighed for at lave kald processering, før de...