Kim Nilsson

Værdig alderdom for vores grå it-guld!

Jeg har i en del år arbejdet med rekruttering og konsulentydelser i IT branchen og kan kun bekræfte vi har nogen udfordringer med alder. Det gør sig både gældende for de nyuddannede (demitterende) og folk over 50 år. Det er et bevist fravalg fra virksomhederne og bunder ofte i intern politik eller ledelseskultur. Det er et problem, som kommer til at koste samfundet på sigt, hvis vi ikke includere alle både ung som ældre. Samtidig har unge brug for senior personer at lære af, så gevinsten er stor for de som tænker langsigtet og ligger en strategi længere frem end næste regnskab. Derfor kan jeg kun bakke denne debat op, om vi skal have en dialog omkring fremtidens samfund/branche og det vi ønsker på sigt. Rigtig god dag

7. august 2019 kl. 10:51
Cyberangreb – hvad koster det din forretning, hvis det sker for dig?

Kender du en eller flere med Pacemaker, så er denne annonce spændende https://www.wired.com/story/pacemaker-hack-malware-black-hat/

15. januar 2019 kl. 14:46
Dissektion af en business case: Er NEM-ID app’en en succes?

Som bruger føler jeg Nemid app'en er en gevinst der rækker længere ud end forskellen mellem kort og App. Jeg er sikker på flere apps med nemid adgang har fået højere trafiktal end før. Jeg har dog ikke nogen reel fakta at bakke det op med, andet end jeg kan se mit eget trafikmønster er ændret og jeg f.eks. nu oftere besøger e-boks og andre sites hvor jeg før skulle hive kortet med koderne frem. Men det er selvfølgelig bare en personlig observation. Det kan selvfølgelig være andre har andre oplevelser?

12. december 2018 kl. 09:54
Stephen Alstrup - dine kommentarer falder åbenbart på et tørt sted

Det offentlige er ofte meget undervurderet som arbejdsplads. Når folk skal sammenligne det privat vs. offentlige er det ofte på lønniveau og intet andet, mens vilkår og trivsel sjældent tages med før man har jobbet og skal vurderer ens faglige udfordringer sammen med arbejdsglæden. Det offentlige kan klart konkurrere med det private jobmarked, hvis de bare kunne markedsfører dem selv lidt bedre.

29. august 2018 kl. 15:36
Stephen Alstrup - dine kommentarer falder åbenbart på et tørt sted

For det kræver nogen interesserer sig for hvad går godt. Det er ikke noget for medierne, for de sælger reklame på valget af negative nyheder til læserne. En katastrofe er = gevinst.

28. august 2018 kl. 14:33
Stephen Alstrup - dine kommentarer falder åbenbart på et tørt sted

Det er svært at måle et værktøjs effekt i medarbejderes trivsel medmindre medarbejderne fremhæver det i en trivselsanalyse. Man kan heller ikke nødvendigvis sammenholde effekt pr. time, hvis man ikke har statistisk materiale fra før opstart på projektet på antal mandetimer brugt på registrering af nummerplader. Så alt i alt kan du ikke være sikker på du kan måle gevinsten, men du kan helt sikkert vurdere det ud fra tilbagemeldingerne fra brugerne og hvis de er lykkelige samtidig med omkostningen er lav i forhold til gevinsten, så har det nok været en succes. Om man så føler sig overvåget eller ej? Det må du klare med din stemmeret til næste valg.

28. august 2018 kl. 14:01
Trods adskillige anmeldelser: Facebook reklamerer for dyrt, sofistikeret scam

Det ligner meget virkelighedstro en artikel. Jeg trykker normalt aldrig på reklamer, men blev snydt af denne. Anmeldte reklamen via Facebooks system til sammen og har ikke set den i mit feed siden, men hvor var den godt lavet fra A til Z. Der er helt sikkert nogle nemmere ofre som hopper i med begge ben.

13. august 2018 kl. 12:14