Martin J. Ernst

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Kommentar til RIP Aage …

Re: Og så...

Mængden af unge musikkere er faldet MARKANT siden 00erne. Interessant vinkel ... har du statestik som underbygger dette?
Kommentar til RIP Aage …

Re: Service, service, imødekommenhed, service

Selvom jeg er en ok habil musiker, har jeg altid fået angstens sved ved at gå ind i en 4Sound. Jeg følte ingen imødekommenhed og følte mig hurtigt dum. Jeg kan godt følge dig I den oplevelse. Og enig, det handler også omlevelse. Det kan også godt være jeg kunne finde en billigere frisør, ...
Kommentar til RIP Aage …

Re: Nøglen til specialbutik

Et bedre spørgsmål er måske også, "hvordan skal man drive specialbutikken?". Jeg tænker at en specialbutik skal tænke på den value propososion, som de giver til deres kunder. "Mit" saxofonværksted har service af mine saxofoner etc. Det er ikke noget man i samme grad kan...
Kommentar til RIP Aage …

Re: Gælder mange brancher

Jeg supplerer med golf Helt enig. Denne problemstilling rækker ind i mange brancher.
Kommentar til RIP Aage …

Re: Det var ikke kun 4sound..

Men, det er muligt du i dit blogindlæg her, skyder skylden på tilgængelighed. Men det kunne lige så godt være prisen. Eller manglende bekvemmelighed ved en brick'n'mortar butik. Der er virkelig mange årsager til, at man kan sige, at en fysisk butik fejler, frem for en internet...
Kommentar til It does ’Mater’

Re: Symbolpolitik ...

jeg er så træt af det Men det er åbenbart nødvendigt?
Kommentar til Den første uge med AULA – what a case!

Re: Hvad er problemet med skyen?

Jeg er ikke helt enig i den implicitte antagelse om at skyen er problematisk fra et sikkerhedsmæssigt perspektiv fordi den ikke (længere) er rigtig. Enig - det var vinklen i de artikler, som jeg henviser til, som mente det var noget skidt.
Kommentar til Den første uge med AULA – what a case!

Re: Om at stole på folk

Nej. Jeg er sådan set enig med dig i det er bedre at placere data ved Amazon (krypteret) end i et eller andet amatør-datacenter. Men du kan og må ikke lave en blanko-check til sikkerheden ved IT aktører. Vi har set igen og igen og igen og igen og igen at sikkerheden halter i alverdens løsninger...
Kommentar til Hvad sagde jeg? Regeringen ser ANPG som en god business case!

Re: Fakta eller tro?

Jeg kan anbefale bogen Factfulness https://www.saxo.com/dk/factfulness_hans-rosling_haeftet_9788711557266 der handler om at få en faktabaseret tilgang til verden -- og om at det faktisk er svært at bevare pessimismen. Men det er hele pointen i min artikel. At vi ikke kender facts! Jeg ane...
Kommentar til Hvad sagde jeg? Regeringen ser ANPG som en god business case!

Re: Hvorfor skulle jeg læse dette her ...

når forfatteren ikke engang gider at forklare hvad ANPG står for? Det beklager jeg, at jeg ikke gjorde mere ud af. Jeg havde lidt håbet, at da jeg henviste til den blog, som jeg skev for 1½ år siden, så ville man der læse om ANPG og det jeg skrev om den tilhørende business case. Du kan l...

Re: Jeg vil have det hele ..

Hvis han forventer at købe en bil afgiftsfrit, så tilflyder der ingen penge til fælleskassen, i modsætning til hvad der f.eks. har gjort for den bil jeg har købt. Christian, der er du helt forkert på den. Min pointe er blot at det skal være økonomisk fordelagtigt at købe en grønner bil e...

Nu ligger der forslag på ministerens bord ...

... ikke at jeg tror, at jeg alene har gjordt det. For der er mange andre end mig som skubber på (i den grønne sags tjeneste) ... https://www.berlingske.dk/privatoekonomi/forslaget-om-bilskat-ligger-paa...

Re: Jeg vil have det hele ..

Efter 2020 bliver de alle beskattet idet samtlige særregler for elbiler falder helt bort. Hvor har du set det henne? Jeg læser det som at fradrag fortsætter, afgiften stiger fra 20 til 40% ... Det er først senere at fradag falder bort.

Re: Jeg vil have det hele ..

Denne sætning giver ingen mening, men jeg formoder det skulle stå: En elbil over 400K blinver nu beskattet. Det er korrekt, at sætningen ikke giver mening. Det var røget i redigeringen. Det er korrekt det er biler over 400.000. Det er rettet. Så du kan jo sagtens vælge en af disse, m...

Re: Præcis

Vi bliver nødt til at få ryddet grundigt op i dét afgiftscirkus. Det må kunne lade sig gøre at finde ud af hvad det koster at drive landet, og så opkræve dette beløb i skat. Det er trods alt dét skatten er til for, at finansiere landets drift. Og resten skal klares med lovgivning. Et forsla...

Re: 40.000 i fradrag for "grønne firmabiler"

Siden Radikales forslag ikke er nævnt, går jeg ud fra, at indlægget er skrevet inden det blev offentligtgjort. Så vidt jeg kan se, så foreslår de et fradrag på 40.000 på "grønne firmabiler" - hvilket vel er en start, hvis de kan få det igennem (hvis). Jeg læse selve lovforslaget...
Kommentar til Det er en dårlig business case at få en el-bil som firmabil …

Re: Afgifter i statskassen

Da det har været dansk politik i mange år at prvat punkt-til-punkt transport er et luksusgode for de velstillede der kan og skal beskattes i lighedens navn forudser jeg at afgiftsfritagelsen for el-biler bliver kortvarig. Enig!
Kommentar til Det er en dårlig business case at få en el-bil som firmabil …

Re: Antal brintstationer

Der er nu 8 stationer med brint - en drivform jeg foretrækker idet overskudsstrøm kan bruges til at genere brint, der så tankes direkte fra hvor det produceres. Det er korrekt. Min kilde har ikke været helt skarp her. Og der er en 9. på vej: https://brintbiler.dk/tankstationer/
Kommentar til Det er en dårlig business case at få en el-bil som firmabil …

Re: Incitamentsmodel for driftsudgifter

Miljømæssigt er det problematisk, at medarbejderen ikke har noget økonomisk incitament til at spare på benzinen. Vægtafgiften skal indgå i den skat du betaler for at have firmabil, så der er lidt, men det rykker ikke meget ...
Kommentar til Det er en dårlig business case at få en el-bil som firmabil …

Re: Afgifter.

Og det er jo så ikke korrekt: https://fdm.dk/nyheder/bilist/2018-12-de-fleste-elbiler-fortsat-uden-afgift Så i praksis er det altså stadig sådan at man kan købe en elbil til under 400K uden afgift. Det var det, fordi vi taler om to forskellige ting: Den 1. jan. 2016 gik vi fra 0% i a...