Eskil Thuesen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Re: Antal kilometer

Ups, 2 zoner, ikke 20...

Re: Antal kilometer

OG bare fordi det er mere besværligt at lave en løsning for tog, betyder ikke at man skal droppe at lave en løsning for busser. Hej Brian, det er meget sjældent, at man overskrider tidsgrænsen alene ved en bustur - selv i myldretiden er det uhyre sjældent, at en bustur på 20 zoner kan ta...

Re: Tidstakst

For hvor stort er problemet reelt? Hvor mange vil bruge hele dagen på at rejse rundt med offentlig transport indenfor to zoner? Hej Bjarne, Det vil bl.a. turister, der i dag køber et citypass til 4 zoner, der koster 80 kr. Det vil også være relevant for alle, der rejser frem og tilbage ...

Re: Det burde være enkelt

Ved rejsens ophør kan man lave to forskellige lydsignaler: et for beregning af prisen afhængig af antal zoner og et andet, hvis prisen beregnes afhængig af tidsforbruget. Tak for en god idé.

Re: Flere dummebøder

Hej Claus Næste udgave af pendlerkortet får et andet layout (det bliver grønt), og så skulle det være nemmere at skelne fra de almindelige rejsekort. Vi har også store forventninger til kombikortet. Men som nævnt andetsteds kræver det check-ind og check-ud på alle rejser. For mange pendlere er ...

Re: »kludret stadigvæk«

Men så stikker i kæppen i hjulet ved at kræve, at man mindst én gang om måneden skal stemple ind. Hvorfor? Hvis man har betalt, hvad er så grunden til at man skal stemple ind? Hej Hans Det er fordi betalingen først bliver læst ned på kortet, når du tjekker ind.

Re: Hvorfor overhovedet kræve periodekort?

Det er i parentes bemærket den model, I indfører, med det næste "periodekort på rejsekort" i 2017(?), hvor I til gengæld kræver, at den stakkels pendler skal tjekke ind og ud for hver eneste rejse. Hej Peter Tak for opklaringen. Vi opretholder begge versioner af periodekort på...

Re: Hvorfor overhovedet kræve periodekort?

er er aldeles ikke noget "normalt" ved at skulle tjekke ind/ud ved alle ture. Hej Peter, så kan jeg anbefale at købe et pendlerkort, hvor det ikke er nødvendigt med check ind og check ud i tog, og kun check ind i bus.

Re: »kludret stadigvæk«

Edit: Ups, jeg glemte at den service med at sende pap-kort automatisk er afskaffet. Hvornår bliver den genindført? Hej Hans Forklaringen om abonnementsservice kan læses her: http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/spm/1136/svar/1164063/1410797.pdf Pendlerkortet vil give de fordele, a...

Re: Så lav dog "plads" til de gamle periodekort!

Jeg ville ønske at jeg kunne registrere mine allerede dækkede zoner hos Rejsekortet A/S, og at de lod være med at trække betaling for de registrerede zoner. Hvor svært kan det være? Hej Lars Det er ret svært. Så vi er desværre ikke klar endnu. Men vi planlægger næste år et kombineret kor...

Re: »kludret stadigvæk«

Hvis en succes defineres på brugernes tilfredshed med brugen, er rejsekort ovre i modsatte ende af spektret Hej Michael Forbrugerrådet/Passagerpulsen har gennemgået kundetilfredshedsmålingerne af rejsekortet, http://passagerpulsen.taenk.dk/file/271/download?token=Hs0C-pJL 69 % finder, a...

Re: Hvad kommer det til at koste?

Hvad kommer det nye Rejsekort-Pendlerkort til at koste fra Holbæk?? Hej Pierre januar ændrer vi taksterne på Sjælland. Prisen bliver den samme for almindeligt periodekort og rejsekort pendlerkort. Hvis jeg ikke husker galt, vi prisen Holbæk - København H falde fra 2010 kr. pr. måned i ...

Re: Hvorfor overhovedet kræve periodekort?

Så giv dog 100% rabat til de zoner man køber periodekort til. Hej Jarle, det bliver også princippet i det kombinerede kort, der kommer næste år: Her kan du frit rejse ind og ud af de fastprisområde, og du ikke for de zoner, dit periodekort dækker.

Re: Hvorfor overhovedet kræve periodekort?

Man risikerer nemlig i en del tilfælde at komme til at betale mere med rejsekortet end en kontantbillet på samme strækning, hvilket ikke giver nogen mening, men ikke desto mindre er tilfældet Det er en af årsagerne til, at der gennemføres en takstharmonisering 15. januar: Så vil rejsekort ...

Re: Hvorfor overhovedet kræve periodekort?

Hvordan vil 'afstande' i antal zoner fra A til B udregnes på tværs af 'de gamle' takstgrænser i fremtiden? Hej Peter De mere præcise definitioner af prissætning kan findes i de faktaark, Trafikstyrelsen har udarbejdet, og som kan læses her: https://www....

Re: Skal jeg også have to forskellige computere

Måske skulle du skrive hvem og hvad du repræsente. Det gør det letter for alle i tråden. (Centerchef Eskil Thuesen, Movia,) Hej Bent, Jeg mener det fremgår af den artikel, vi diskuterer, endda med et fint billede :-)

Re: Løsning

Det er uhyggeligt at I kan bruge så lang tid (vi snakker flere år siden der var snak om periodekort skulle ind under rejsekort), på at implementere en så simpel løsning dom jeg har foreslået her. Hvad mere er, så kan jeg simpelthen ikke forstå ideen i at udvikle den midlertidi...

Re: Hvorfor overhovedet kræve periodekort?

Hvorfor holde fast i denne gammeldags model Hej Kim Vores oplevelse er, at budgetstabilitet er vigtig for mange passagerer: D.v.s. at man ved, hvor meget man kommer til at betale. Det er formodentlig den samme mekanisme, der ligger bag, at mange køber fastpris talepakker til deres mobilte...

Re: Skal jeg også have to forskellige computere

Det ville virkelig være smart, hvis nogle ville opfinde et kort som kan skifte "identitet" - sin funktion ved at have flere kort i et. Hej Mads, Et sådan kombineret kort kommer også i løbet af næste år. Vi er bare ikke færdige med at teste det endnu.

Re: Anonymt?

Det giver ingen mening, at man skal tjekke ind alene med den begrundelse, at chaufføren kan høre, at passageren er "gyldig". Det handler nok mere om millimeterafregning, så busselskab A kan få X ører for denne passager, der bruger netop deres bus osv.. Hej Peter...