Hej Ole
Som medarbejder i Nets skal jeg beklage, at du ikke blev orienteret, da dit kort blev blokeret fornyelig. Når vi får mistanke om, at et kort bliver udsat for misbrug, anbefaler vi den udstedende bank at kortet blokeres hurtigst muligt. Banken, eller i nogle tilfælde Nets, forsøger straks...
Hej Flamber. Den SMS service, du omtaler, anvendes jo i dag af flere banker. Så hvis nogen er igang med at forestage uautoriserede køb med dine kortoplysninger/dit kort, så får du straks besked, og vil kunne bremse dette. Det er en service, som udstederne/ bankerne beslutter, om de vil tilbyde de...
Det er et EU-initiativ at få alle lande op på samme høje sikkerhedsniveau, når man handler på nettet. De fleste andre EU-lande har efterhånden indført tilsvarende løsninger, hvilket også gør, at en større andel af svindlen nu finder vej til Danmark. Du har ret I, at det principielt ikke vil løse ...
Brug af kontaktløse kort i fysisk handel er ingen relation til denne form for misbrug. Det billede du omtaler, hvor en telefon føres hen til lommen på en anden person (angiveligt for at gennemføre en betaling) er ikke en situation vi har oplevet i praksis - hverken herhjemme eller i andre lande, ...
Løsningen vil fungere ved, at man får fremsendt en engangskode pr. sms. Har man ikke en smartphone, eller problemer i forhold til dækning, så vil det være muligt at validere sit køb ved brug af NemID.
Hej Jonas m.fl.
Jeg kan oplyse, at det i løbet af 2016 vil blive et krav for forretningerne at bede om en ekstra (engangs)kode - både når man handler på nettet med internationale kort og med Dankort. Der vil være en "bundgrænse", hvilket vil gøre, at vi kan bremse en stor del af det...
Hej Keld. Langt de fleste betalingskort anvendt i Danmark routes via Nets - der er undtagelser, hvor det kører via en anden leverandør.
På internationale kort (der ikke kræver saldokontrol) kan den enkelte bank vælge at lave en såkaldt "stand-in" aftale med de internationale...
Hej Emil. Når der opstår en driftshændelse, så ændrer vi "trafiklyset" så hurtigt vi kan, og laver en anvisende kommentar, så vidt det er muligt.
I tirsdags skete det omkring kl. 19.15, da vi ikke kunne konstatere problemer med vores interne systemer, men blev berørt af en ekstern fejl...
Det er korrekt, at hændelsen i går startede omkring kl. 18.30, hvilket også blev bekræftet i en pressemeddelelse fra IBM efter hændelsen.
Desværre fik Ritzau starttidspunktet forkert i sin første version af historien, og det var denne version, der øjensynligt bredte sig til øvrige medier.
Så vi...
Kommentarer
Orientering ved kortspærring
Re: Det blir' aldrig bedre
Re: Det blir' aldrig bedre
Re: Spørgsmål...
Re: Det blir' aldrig bedre
Re: Det blir' aldrig bedre
Re: Udenlandske kort og NETS
Re: Forkert starttidspunkt
Klar afsender
Forkert starttidspunkt