Martin Djernæs

Digitaliseringsstyrelsen efter udvikler-angreb: Ja, NemID er sårbar over for phishing

Henrik,

Jeg siger ikke der er et en super "løsning", jeg sigerat de har aldrig gjort det muligt at se om de side der "har en nemid box" har "lov til" det. Som det jo er blevet bevist kan alle lade som om de er fra en eller anden side. Hvis du kombinere et logo fra siden, med noget kendt, fra din person, kan du lave et vandmærke der ikke kan gætte på forhånd. Selvfølgelig er dette ikke super -ideen med at lad sider have nemid bokse er helt hen i hegnet og skulle aldrig have været en løsning. Når vi nu har det, så gælder det om at sørge for at det bliver så svært som muligt at efterligne og give folk en chance for at opdage det. Som det er nu er det til grin.

Martin

7. september 2018 kl. 14:08
Digitaliseringsstyrelsen efter udvikler-angreb: Ja, NemID er sårbar over for phishing

Hvis NemId, efter det første skidt med at indtaste bruger navn og password ville vise den registered udbyders navn og logo, samt en tekst som

"Du er nu ved at logge ind på Borger.dk, fortsæt kun hvis der er tilfældet"

så har man da mulighed for at se at der er en der prøver at udgive sig for at være en anden.

Martin

7. september 2018 kl. 08:48
Haves: Skod ADSL linje. Ønskes: Virtuel server

Hvis pris er vigtig så se på http://www.spotvps.com/

Jeg har en server der og deres service er rigtig god.

28. august 2013 kl. 23:38
Opråb til it-nørderne: Smid tennissokkerne - og tal, så vi kan forstå det!

Det som Danmark har brug for er at folk som dig Trine sætter sig og skriver en artikel som beskriver hvor super flot det er at gå op i sit arbejde med liv og sjæl og hvad det bruger til landet.

Fordomme, misfortsåede god vilje og ham der jante der der nok af.

Kig ud i verden og læg mærke til at de steder hvor det går bedst er de steder hvor arbejde er værdsat.

2. august 2013 kl. 14:01
Digital selvbetjening flopper fælt: 6 ud af 10 løsninger bruges ikke

Jeg ved ikke hvor mange "gør det selv" løsninger som det offentlige har, men jeg er overhovedet ikke overrasket og det skyldes primært to ting:

  1. Frekvens og feedback

Når man har en "opgave" der skal løses, du ved en af dem du gør en eller to gange i livet, ja så er man da ikke særlig motiveret til at lede længe efter en digital måde at gøre det på.

Det bliver ikke bedre af at når jeg så oprette en "digital" opgave så får jeg et brev om at jeg skal ringe til ###### for yderligere informationer.

Næste gang ringer jeg bare med det samme.

  1. Brugervenlighed

De offentlige sider jeg har set får 00 (efter 13 skalaen). Jeg har svært ved at udtrykke min skuffelse på dette område. Det hele starter med at man hopper mellem sider for at logge ind. Der er dårlig inforation om hvor man finder hvad osv. Det er en faldgrube uden lige af finde det.

Jeg ser ikke migselv som digital analfabet, men alligevel skulle der mere end almindelig velvilje til at tilmelde min søn til dagplejen digitalt. En person med 1% mindre tålmodighed havde løftet røret og sparret en masse tid.

Hvis de der lavede servicen ville sætte sig ned og prøve at løbe alle use cases igennem så ville det sikkert kunne øges.

14. januar 2011 kl. 17:41
Anbefaling til en ung ven...

Som et 5-6 år gammelt eksempel kan nævnes, at en kvinde gik ind på en Mac Donald's restaurant og bestilte en kop friskbrygget varm kaffe. Efterfølgende brændte hun sig på kaffen, lagde sag an mod Mac Donald's og VANDT SAGEN.
Årsagen var, at hun ikke var blevet advaret om at kaffen var skoldende varm.

Det sjovt nok et typisk eksempel, men der mangler op til flere informationer som dog alligevel gør sagen lidt relevant.

Damen fik en forbrænding og skulle på hospitalet hvor hun blev behandlet.

I retten blev det fastsat at McDonald havde brugt kopper der var for bløde ved de temperature også selv om de tidligere var blevet bedt om at rette op på dette.

Om det så gør at damen skal vinde .. ja det vil jeg lade stå åbent

Martin

22. juli 2010 kl. 16:03
Anbefaling til en ung ven...

Paul-Henning du rammer helt plet hvad angår de tre grupper af folk (danskere) der tager til USA. Det er ikke sjovt at være nederst i den amerikanske bunke, for der bliver virkelig trådt på dig for andre kan komme til.

Jeg har selv være i den omtalte dal (i otte år, men er i dk nu) - og er "nok et sted mellem gruppe 1 og 2" ovenfor .. men en indkomst kan man fint leve i nuet, men den langsigtede planlægning (sygdom, skole bla bla bla) er ikke nem. Så 200k USD er nok ikke helt ved siden af. Gerne mere ;-)

Men .. du rammer ufattelig meget forkert med den kommentar om at "how are you" er udtryk for en falsk venlighed.

Det jer har oplevet i USA, og jeg har rejst en del, er helt tydeligt et kultur forskel. Jo selvfølgelig bliver folk belært om at være venlige, smile osv i butikkerne (det kunne man lære meget af i dannevang) - det er der da ikke noget forkert i. De fleste folk, i butikkerne, er faktisk vokset op men et ret åbet syn og lysten til at få folk til at se positivt på tingende. I modsætningen så er der jo andre lande hvor man for guds skyld ikke skal spørge om noget.

Lad os bare fortsætte med de butikker - du startede - du spørger efter "en dims" i en større amerikansk butik. De bruger tid på at vise dig hvor den er, kigger på lageret og spørger andre hvis de ikke ved det.

Her har jeg hørt "det ved jeg ikke". Hvis du er heldig "prøv at spørg over i afdeling X". Der er ingen det er lyst til at smile og gøre en forskel.

Som andre også har sagt så er "How are you" selvfølgelig ikke et udtryk for at de gerne vil høre om din kone/mand lige har forladt dig .. men hvis de vover dig til at sige at ting så som at det går ikke så godt da du er forkølet ja så får du et par venlige ord dem på vejen. Der er som danskerne snakker om vejeret .. bare at danskerne altid er utilfredse med vejeret og amerikanerne altid har det godt.

Nå men tilbage til din pointe om "leve standarden" i USA - det er en god pointe, bare ærgerligt at du skulle ødelægge den så brutalt med er ladning nedeladene ord der bare viser at du har misforstået det man generelt beskriver med ordet kultur.

Martin

22. juli 2010 kl. 15:52