Kristian Langborg-Hansen

Kommentarer

Kommentar til Samdata-formand: It i folkeskolen er uambitiøst

Digitaliseret undervisning

I mange skoler i dag, betyder IT i undervisningen, at man har digitaliseret den traditionelle undervisning, men man har endnu ikke fået øjnene op for, hvilke nye muligheder, der kommer med IT. I stedet for bøger har man nu e-bøger, tavlen er blevet til et smartboard, og stilehæftet er blevet til...
Kommentar til Programmering kommer til folkeskolen uden plan for efteruddannelse

Vil du vide hvordan?

Jeg kan se af debatten, at der er en vis tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre, at undervise i programmering. Kan lærerne lære at gøre det, og kan eleverne bruge det til noget? Jeg giver mine svar på et gratis webinar den 2. oktober - det er egentlig tænkt til at være for lærerne, men alle ...
Kommentar til Programmering kommer til folkeskolen uden plan for efteruddannelse

Forberedelse til lærerne

Godt nok er Scratch og lignende værktøjer lette at lære, men at undervise i dem kræver lidt mere end bare at kende værktøjerne. Man skal tænke over, hvad man vil formidle til eleverne, hvordan det skal formidles, hvordan det skal doseres og så videre. [1] Med det sagt, så mener jeg, at Scratch e...
Kommentar til Dansk Erhverv: Sæt programmering på skoleskemaet

Re: Fælles mål 2014

Udover det, så synes jeg nu, at programmering hjælper med fællesmålene i en række andre fag en matematik - eksempelvis natur/teknik, håndværk og design, og dansk.
Kommentar til Dansk Erhverv: Sæt programmering på skoleskemaet

Muligheder til forskellige klassetrin

Jeg har arbejdet med at lære voksne noget om programmering for børn i cirka et år nu, og der er utroligt mange muligheder for børn på alle alderstrin. Helt fra grafiske træk-og-slip værktøjer til avancerede spilmotorer. Jeg tror, at det bliver voldsomt for mange at starte med at undervise i et t...