Kim Hansen

Digitaliseringsstyrelsen udskyder NemID til mobilen i 11. time

Det er simpelthen en parodi uden lige at man i så stort et projekt har så dårlig styring på leverancen at man dagen før er nødt til at forsinke det... Og lur mig om ikke det bliver en større forsinkelse - nu der er lukket op for disse "pludselige fejl" i 11 time.

Der er så mange interessenter der nu står med håret i postkassen - men det skider man på for at sige det som det er...

Det er ufatteligt at noget så vigtigt kan være så lang tid undervejs - og så alligevel ikke komme i mål til tiden.

Egon Olsen har den bedste remse af ord der kan sættes på teamet bag.

Se nu at få alt det her NEM ID ud af Nets - og til nogle der er mere kompetente..

27. maj 2014 kl. 15:44
Danskere bider på krogen: Sender fotos af NemID-nøglekort til svindlere

Det var på min private mail - men jeg har givet beskeden videre til min IT afdeling :-)

God Weekend

15. maj 2014 kl. 17:17
Danskere bider på krogen: Sender fotos af NemID-nøglekort til svindlere

Der er naturligvis forskel på hvor kyndige folk er mht. "edb og den slags" - men det er jo næsten ligeså dumt som hvis folk gik ned og hævede penge og proppede i en kuvert ved bænken i parken fordi "SKAT" havde ringet og bedt dem om de skulle betale deres restskat kontant..

Jeg var selv meget tæt på at trykke på linket på en "Google Drev" mail for et par uger siden - den var virkelig godt lavet - og kom fra en der kunne finde på at sende mig noget.. Det var kun fordi de havde skrevet noget med "vigtig besked" i overskriften - og det ved jeg vedkommende aldrig ville skrive... Så selv os der betragter os som Hajer - kan blive narret blot snyderiet er godt nok lavet..

Men måske netop det at det offentlige oftere kommunikerer med mail - gør at flere lader sig narre... og ikke automatisk tænker "hvorfor skulle de maile mig med det ?"

15. maj 2014 kl. 15:39
I Tyskland er mobilen dit rejsekort

...som er skyld i mange af disse fadæser.

Det er jo klart - at når man konsekvent fravælger løsninger som i udlandet har vist sit værd og fungeret i flere år - fordi man vil have det anderledes.

Så bruger man en masse år på at padle rundt med ideen og udviklen - og når man så endelig efter mange år er klar - så sidder man med en håbløst forældet løsning allerede inden den lanceres.

Når man bevidst fravælger løsninger i "best practice" klassen - så har det en konsekvens.

Rejsekortet er et glimrende eksempel på det..

25. april 2014 kl. 11:05
Nets forklarer manglende Java-test: Vurderede ikke, det var nødvendigt

Ganske enkelt "Arrogance" - det er hvad ord man kan sætte på dette.. Når man binder et helt lands digitale ID op på et firma - så må man sgu også forvente at de er opgaven moden - og det synes jeg ikke ligefrem er det der udstråles af denne artikel...... Det er sgu ligesom med "mobil nem-id" - som man har lovet flere år - og som endnu ikke er klart - det er altså ikke iorden...

12. november 2013 kl. 13:12