Martin Jorgensen

DIBS kæmper på 4. døgn med nedetid

Jo du har helt ret. Af historiske oversager benytter vi dibs idag og jeg kan ikke svare på hvorfor de blev valgt i sin tid, da jeg ikke var ansat i biksen der. Hvis det stod til mig så skulle vi afsætte tid og penge til at undersøge markedet og udvælge den bedste leverandør igen. Måske med den seneste tids ustabilitet vil den holding få mere vind i sejlene her.

5. november 2012 kl. 12:48
DIBS kæmper på 4. døgn med nedetid

Vi har problemer igen idag, fordi vi oplever svartid på over 20 sekunder. Vi benytter DIBS API løsningen, og i vores implementation venter vi kun 20 sekunder på et https svar fra dibs, efter en autentifikation af kortet. Det viser sig så at selvom vi har droppet https requestet, så bearbejder dibs stadig vores request, når de når til reqeustet efter who-knows hvor lang tid. Det resulterer så i at vores kunder der har forsøgt flere gange i træk, oplever at deres konto. Heldigvis har vi ikke fulgt DIBS's anbefaling og benytter idag authenticate/capture metoden istedet for instant capture, så vi har ikke trukket pengene, vi har bare reseveret dem på kundens konto. Men for langt de fleste kunder vises dette som at pengene er trukket i deres netbank. For mig er det tydeligt at denne sag igen har vist, at DIBS og deres indløsere bør udvikle et interface der understøtter transaktioner, hvis de vil tages seriøst. Dibs'es ry er lige så sort som AMEX'es efterhånden, her i vores biks.

5. november 2012 kl. 12:13