Rikke Thonbo

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Kommentar til Far - hvorfor underviser skolen ikke i programmering?

Hvorfor?

Vi i Odder er meget nysgerrige på det område og tager fat i opgaven i den kommende tid, den ligger meget naturligt i skolen og man kan ikke sige 21. århundredes kompetencer uden at sige programmering. Almen digital dannelse er ikke kun programmering og vi skal selvfølge favne bredere end programm...
Kommentar til Far - hvorfor underviser skolen ikke i programmering?

Hvorfor?

Vi i Odder er meget nysgerrige på det område og tager fat i opgaven i den kommende tid, den ligger meget naturligt i skolen og man kan ikke sige 21. århundredes kompetencer uden at sige programmering. Almen digital dannelse er ikke kun programmering og vi skal selvfølge favne bredere end programm...
Kommentar til En Arduino øjenåbner...

undervisning i Arduino

Er der folk der KAN undervise elever i folkeskolen i Arduino? Kender I nogen?
Kommentar til Dell lancerer Chromebook målrettet skolebrug

Re: Skolebrug og databehandler

Et navn, billeder...er også pesondata
Kommentar til IT-Branchen advarer mod skolers milliondyre iPad-ræs

Re: Men skolerne må gerne

det ene udelukker ikke det andet, ven. Det er blot en anden diskussion der ikke skal tages i forbindelse med denne artikel. Blot fordi jeg udelader ord som regning/skrivning, betyder det ikke at vi har afskaffet det, rolig nu.
Kommentar til IT-Branchen advarer mod skolers milliondyre iPad-ræs

Re: Det har jeg godt nok efterlyst længe

Jeg har ikke haft tid til at læse dit svar, men giver da også en thumb down for den kommentar, det er den tid jeg gider bruge på at svare dig
Kommentar til IT-Branchen advarer mod skolers milliondyre iPad-ræs

Re: Tjo, det kunne måske være fint med tablets og sådan...

lærerne ved godt hvordan It bruges, det har de bare ikke kunnet pga nedslidt serverpark, nedslidt udstyr mm. vi er opmærksom på hvornår IT fremmer og hvornår det ikke fremmer læringen.
Kommentar til IT-Branchen advarer mod skolers milliondyre iPad-ræs

Re: Det har jeg godt nok efterlyst længe

Hvor længe mener du en laptop holder i en Folkeskole? du kan ikke stille det så firkantet op, vi kan ikke blive ved med at tænke gamle slidte pc'ere/laptops med manglende taster, mus og inverted skærm...det er bare ikke det vi vil i fremtidens folkeskole. Jeg er da ked af at du ikke kan se...
Kommentar til IT-Branchen advarer mod skolers milliondyre iPad-ræs

"Men det handler om at være

"Men det handler om at være konkret, så man ved lige præcis, hvordan man vil bruge iPad’en til danske stile, til at lære regning eller klippe små film til præsentationer på klassen,« siger Mette Lundberg til Version2." Det handler om at man har klædt lærerne på til at benytte IT i en...
Kommentar til IT-Branchen advarer mod skolers milliondyre iPad-ræs

Re: Men skolerne må gerne

Kevin, iPad er et værktøj der gør det mere tilgængeligt at inddrage IT i skoletiden, IT skal være integreret, ikke en hindring der optager 1/4 af timen i logistik og login, vi skal bruge tiden på at undervise, til at lære, til at producere, iPad erstatter ikke altid en blyant og et papir, men den...
Kommentar til IT-Branchen advarer mod skolers milliondyre iPad-ræs

Re: Det har jeg godt nok efterlyst længe

Kære Jesper. Vi i Odder bruger ikke tid på at forklare verden hvilke apps vi bruger. Det er meget forskelligt hvad lærere og elever bruger, de har en meget bred vifte. De bruger alt fra søm-brædt apps til imovie, de producerer undervisningsmateriale og træner tal. Det er op til den enkelte lærer ...

Re: Det er en skam...

Jeg føler mig hensat til mit studie, når du beder mig ”redegøre”. Nu har jeg rodet mig ud i bloggen, så må jeg hellere ”redegøre” så du kan prøve at forstå vores bevæggrunde. Mit spørgsmål hertil lyder: Kan du give nogle eksempler på, hvordan iPad'en understøtter de forskellige...

Re: Det er en skam...

@pasgård. Jeg har valgt ikke at svare dig før nu, for du taler simpelthen i tunger. Du har stirret dig blind på laptops og vil bare ikke erkende at vi ikke alle tænker som dig. Jeg HAR skrevet hvad vores belæg var for at vælge en iPad, de vandt udbuddet, der var ingen der kunne hamle op med vores...

Re: Tak Rikke

Hej Mads Her er lidt fra hoften laver I noget rettighedsstyring: nej ikke på den enkelte ipad hvis det er det du mener. central administration: de sættes op med skole email og standard apps. Resten er frit. planlægger udrulning af applikationer på tværs af skolerne eller andet hvor I kan se stor...

Re: Det er en skam...

Vi stiller pc/ mac til rådighed..simple as that..eod

Re: iPad/ultrabooks

Som jeg skrev, så bruger man det redskab der er god til formålet, dvs, hvis man skal lære at lave regneark mm, så bruger man det der er bedst til det. Som jeg også skriver, så ha vi jo både pc og mac til rådighed. Vi følger selvfølgelig trinmålene. Vi lærer i høj grad eleverne færdes på nettet, k...

Re: Det er en skam...

Du behøver ikke undskylde, men ja det er forkert forstået.

Re: Det er en skam...

Som jeg skriver tidligere, er det hver ting til sin tid. Det ene redskab er ikke bedre end det formål den bruges til. Så en ipad er god i skolen fordi den er tilgængelig, intuitiv og har fokus på de mange læringsstile. Den er ikke det bedste værktøj til at skrive lange stile på, der bruger vi Mac...

Re: Det er en skam...

Vi bruger dem til at producere, collaborative og coorperative learning, challengebased learning, opslag, bogproduktion, i matematik f.eks til at lave forklarende videoer for hinanden, i naturfag til at se fotosyntese, beskrive den, indtale info om den mm. Vi bruger den som portfolio, læsebog, skr...

Re: Revolution i klasseværelset

Ja vi arbejder med flipped classroom, explain everything er bl.a. En af metoderne til at opnå det. Vi venter med spænding på Khan dk.