Jan Sørensens billede

Jan Sørensen

10 år som Økonomidirektør og medlem af direktionen i Sandvik A/S, som er et datterselskab af et børsnoteret, svensk handels- og produktionsfirma med over 34.000 ansatte på verdensplan. Bi-titler: Sikkerhedschef, kvalitetschef (for alle Europæiske salgsselskaber) og IT-chef. 10 år som Økonomichef i en mellemstor produktionsvirksomhed i den grafiske branche hos A.C.Schmidt emballage A/S, Hvidovre 10 år som Selvstændig indehaver af et firma, der beskæftiger sig med ledelsesrådgivning på direktionsplan med specialer i ledelse, omstrukturering, økonomistyring, organisation, rationalisering, kvalitets- og miljøledelse samt optimering af rutiner.

Kommentarer

Kommentar til Rigsrevisionen er i gang med at undersøge Sundhedsplatformen

Opsamling af lessons learned

En meget vigtig disciplin i ledelse af projekter, der rulles ud i flere tempi, er at opsamle erfaringer i en "Lessons learned log" og at omhyggeligt sørge for at næste trin får nøje gennemgået disse erfaringdata så man undgår at begå samme fejl igen. Ligeså skal loggen vedligeholdes af...
Kommentar til Coop: »Alle vores it-problemer skyldes KMD«

Alle problemer?

Så vidt jeg er orienteret har Coop lige indført SAP på økonomistyringen. Problemerne med det kan KMD vel næppe være ansvarlige over - med mindre implementeringen er outsourcet til KMD. MVH Jan
Kommentar til Dankort på mobilen smækker døren i for Apple og Android Pay

Coop har haft Dankortløsning længe

Jeg har da haft Coops app med Dankort længe. Den kan man også betale med samtidig med at éns Coop-konto bliver opdateret med bonuspoint og bon'er, som jeg senere kan hente frem. Altså meget mere end Dankortet alene kan. Det skal så bemærkes at det endnu ikke er helt stabilt, men det...

Coop

Er her nogen der ved hvordan Coops betalingsapp fungerer? Jeg har brugt den et stykke tid. MVH Jan Coops app: https://medlem.coop.dk/medlemsfordele/betal+med+mobil
Kommentar til Nets tester Dankort på mobilen i udvalgte butikker

Genialt

Samtidig med at jeg scanner min Coop-app (i stedet for Coop-medlemskort), kan jeg betale med telefonen. Det betyder at jeg ikke skal stå og fumle med kort, telefon og pung. Kun smartphonen. Samtidig får jeg rabat. Teknisk fungerer det ikke godt nok endnu, men hvis det kommer til det er det simp...
Kommentar til Salesforce dropper Android-mobiler der ikke er Nexus eller Samsung

Faktabox

Ja tak til en faktabox der forklarer hvad den app, Salesforce1, som Salesforce ikke længere vil supportere er for noget og hvad den kan
Kommentar til Version2-læsere: Windows 10 er både lækkert og fyldt med pjat

Advarsel: Windows 10 kan udføre bagholdsangreb

Jeg sad og arbejde ved PCen, da den pludselig fortalte at den måtte genstarte, hvilket den gjorde uden accept fra min side. Derefter spammede den mig med at installere W10 uden at jeg havde bedt den om det. Det er altså dårlig stil.
Kommentar til 500 kontakter Rejsekortets kundeservice om dagen

Antallet af klager siger ikke meget

Jeg orker ikke at klage over alle de fejl og uhensigtsmæssigheder Rejsekortet har. Der nok andre der har det ligesom mig så antallet af klager kan ikke bruges til noget. MVH Jan
Kommentar til 500 kontakter Rejsekortets kundeservice om dagen

Rejsekortet er måske snart klar til at komme i betatest

En almindelig tur for mig: På bussen. Tjek-ind virker trægt, men efter et par forsøg lykkedes det. På Køge Station havde man flyttet fodgængerovergangen og den nærmeste tjek-ind vendte væk fra publikum og mod et byggehegn, så man ikke kunne aflæse displayet. Tjek-ind fungerede dog. På næste bus s...
Kommentar til Danskerne holder fast i gammeldags tv-pakker trods nye streaming-tjenester

Hvilke spørgsmål blev stillet?

Vi skal være meget kritiske overfor den slags undersøgelser. Jeg har set flere af den slags hvor spørgeren gik ud fra at man havde dobbelt-betalings-TV, altså TV fra en udbyder der skulle betales ud over licensen. Disse undersøgelser gav slet ikke mulighed for at svare at man udelukkende modtog l...

En dags oplevelser med Rejsekortet

Bus 253: Efter tredje forsøg lykkes det at få den træge kortlæser til at virke. S-tog: Der er lavet hegn om Køge station og ingen (midlertidig) rejsekortautomat, så man skal fare rundt på stationen for at finde en der virker. Bus 400S: Indtjekning OK, men træg. Da jeg skal tjekke ud fortæller en ...

Opdateringer er tilfældige

Da bussernes rejsekortlæsere opdaterer offline når de er i garage, og ikke alle er i garage hver nat, er den saldo man kan se på Nettet ikke nødvendigvis ajour og det er tilfældigt om den er opdateret eller ej. Det vil sige at man skal finde en automat på en station for at få oplyst data. MVH J...
Kommentar til Sådan vil DMI håndtere op mod 2 gigabit/s trafik under stormen

DMIs servere i knæ

Lige nu er der flere minutters svartid på DMIs varsler og "Vejret lige nu". Det er bare ikke i orden! MVH Jan - der bor ude på landet
Kommentar til Rejsekort har udstedt 700.000 dummebøder

Re: Flere fejl i systemet

"Der kan gå dage inden rejsekortet.dk udviser et korrekt billede af transaktionerne. Derfor check dit rejsekort i en Rejsekortautomat, eller mærk dig saldoen ved næste check-ud (selv om du måske skal bukke dig lidt ;-))" Tak for den oplysning. Så gør man da også meget for at genere os...
Kommentar til Rejsekort har udstedt 700.000 dummebøder

Re: Flere fejl i systemet

@Peter Kyllesbeck: Jeg ved ikke helt hvad du mener med det spørgsmål når jeg har skrevet at jeg HAR FÅET en dummebøde? Så er der da ikke mere jeg skal tjekke, med mindre du forventer at jeg er barnepige for rejsekortet
Kommentar til Rejsekort har udstedt 700.000 dummebøder

Re: Flere fejl i systemet

Antallet af mennesker er vel ikke bestemmende for betjenings-/betragtningsafstanden. Jo, netop! Når der er mylder står man tættere på hinanden og inventaret og bliver nødt til at skynde sig forbi, da der er tryk på menneskemassen bagfra. Det bliver mere og mere indlysende for mig at folke...
Kommentar til Rejsekort har udstedt 700.000 dummebøder

Re: Flere fejl i systemet

"Nu får man prisen på rejsen vist på standeren, når man checker ud og rejsen er afsluttet. Først da kender man rejsens pris. Regnskabet holdes på kortet." Så husker vi lige at displayet er anbragt under mavehøjde og kan ikke aflæses når der er mange mennesker...
Kommentar til Rejsekort har udstedt 700.000 dummebøder

Re: Flere fejl i systemet

Og det har så kostet mig en dummebøde.....
Kommentar til Rejsekort har udstedt 700.000 dummebøder

Flere fejl i systemet

Foranlediget af denne artikel tjekkede jeg min Rejsekortkonto. Det viser sig at den ikke har registreret et checkud i bussen, på trods af at terminalen i bussen bingede og gav en pris. Systemet er åbenbart simpelthen ikke tennemtestet
Kommentar til Rejsekort har udstedt 700.000 dummebøder

Re: Fejl i systemet

Jeg var ikke checket ind af systemet, selv om terminalen havde skrevet "Fortsætter" (Eller lignende) Det tyder på en systemfejl