Mads Jeppesen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Kommentar til Føtex identificerer dig via betalingskort

Re: Tankevækkende

Jeg har ikke ikke givet Storebox en general-fuldmagt til at indsamle data om mit kortforbrug. Kun til at de må kigge over skuldrene må jeg bruger det til at tanke med hos Best Oil Har du fået undtagelse fra deres betingelser https://dk.storebox.com/#/webview/terms [..]brugere, som registrerer...
Kommentar til It-firma forsøgte at skjule læk af forsikringsdata på danske kunder

Re: Scalepoints kunder

Ja, som jeg læser artiklen, var der 1 selskab, der anmeldte sagen, og du skal vel spørge dit selskab, om det var dem, der anmeldte det til Datatilsynet. Hvis ikke, så skal du spørge dem om hvorfor de ikke gjorde det, som loven kræver. Men det er nok nemmere blot at skrive en kommentar til en arti...
Kommentar til DMI har mistet 413.000 månedlige brugere: Hjemmeside får skylden

Re: Bare en blandt mange, desværre

I min egen fjendebilled-verden er skurkene identisk med hære af unge, uerfarne IT-folk som tror de er verdensmestre og kan gøre alting bedre. Billedet kommer helt klart af at jeg har mødt den type i mit arbejdsliv. Jeg forventer nogen protesterer og fortæller jeg tager fejl :/ Alder er ingen ...
Kommentar til DMI har mistet 413.000 månedlige brugere: Hjemmeside får skylden

Re: Imponere

Problemt med mange internet sider er at de er lavet af en designer for at imponere andre designere, funtionaliteten har de ikke begreb om, ang. dmi bruger jeg det ikke mere da jeg ikke hurtigt kan finde de oplysninger jeg har brug for her og nu Problemet med mange kommentarer er, at de gener...

Re: ”Modstand imod forandring”

Hvis i nogensinde har mødt en jurist, så i vide at en gennemsnits jurist sætter en faglig stolthed i ikke at vide noget om IT. Det er frygteligt generaliserende, og jeg tillader mig med samme manglende grundlag at sige, at der er ældre udviklere og IT-folk uden en bjælde indsigt i eks. GDPR, ...
Kommentar til Donald Trump forbyder køb af netværksteknologi fra Huawei

Re: click-bait

Enig, og strengt taget står der, at det er “et stykke lovgivning” (hvad det end så betyder helt konkret), og selv om jeg på ingen måde er fan af præsidenten, er der altså tale om en lov, der er vedtaget i Repræsentanternes hus og dernæst i Senatet. Det er ikke et one-man show. Det er USA, der har...
Kommentar til IT branchens mandehørm

Re: Kvindehørm i HR- og CSR-afdelingerne

Jeg har arbejdet i branchen i forskellige virksomheder i over 20 år. Jeg har med én undtagelse (se nedenfor) ALDRIG oplevet andet end gensidig tillid kønnene imellem. Måske som direkte effekt af at kvinder er så få i antal, har jeg faktisk haft den oplevelse, at de føler sig ekstra godt behandl...

Re: Kommentarfeltet er ikke repræsentativt

Det gør du ikke, for du kan ikke regne. Der er 10% sandsynlighed for at de føler sig seksuelt krænket hvert år, og det kan desuden sagtens være flere gange hvert år. Så prøv lige lommeregneren igen. Det er psykisk nedbrydende og er hæmmende for den krænkedes sociale ageren. Læs https://www.berli...

Re: Kommentarfeltet er ikke repræsentativt

Rapporten siger jo selv : Ca. hver tiende kvinde angiver at have været udsat for nedladende, krænkende og/eller ydmygende kommentarer om deres køn indenfor de seneste 12 måneder. Det betyder at 90% af kvinder i et helt år ikke har været udsat for det. Lad os få en nuanceret og balanceret de...

Re: Hvad er en krænkelse

Jeg tror at der mangler snak omkring hvad der egentligt er en krænkelse. En snak der går begge veje, så mænd kan se hvornår de krænker, og kvinder når de ikke krænkes. Når en kvinde siger, hun krænkes, så er den ikke længere. Når en kvinde får et svar, at det bare er onkel-humor, bliver hu...

Re: Kommentarfeltet er ikke repræsentativt

Du glemte : - Sådan er det sikkert også i andre brancher, så det er ikke vores skyld - Jeg har selv aldrig oplevet det, og enkeltstående subjektive observationer slår altid statistik
Kommentar til Rigspolitiet skruer op for automatisk nummerpladegenkendelse

Re: Pålæg anyone

Øh... hvad med privatliv? Du ved godt, at selv uden ANPG kan man se din nummerplade, ikk'?
Kommentar til Softwareproblemer på iPads sender S-togstrafikken til tælling - igen

Re: Har DSB sin egen udviklede

Hvordan skulle DSB have adgang til hvad Banedanmark har af apps, det er to uafhængige institutioner.
Kommentar til Ekspert: TDC forhaler fiberkonkurrents adgang - præcis som med ADSL

Re: Kablerne...

Og du gik ikke til forbrugerombudsmanden ? For flere år siden, som han skriver, måtte de godt "lyve". Det er en ny regel, at de skal angive den reelle hastighed og ikke den på en god dag uden at andre bruger den delte forbindelse-hastighed.
Kommentar til Hver fjerde svenske internetforbindelse er på mindst 100 megabit/s

Re: Kære Christian

Når det er sagt så er det ikke sådan at 25% af svenskerne har fiberdækning- hvis du havde læst den svenske statestik og hvis Version 2 havde læst den i stedet for at lytte til Dansk Energis vrøvl så vil du vide at 25% af svenskerne har fiber og Lan adgang. Det står i rapporten dækning via fib...
Kommentar til EU: 'Computerspil er ikke kulturprodukter'

Godt så

Så er krigsfilm vel heller ikke kulturprodukter?
Kommentar til Forslag om it-havarikommission får støtte på Christiansborg

Tip til at få regeringen med på idéen

Han skal da bare sige, at en sådan kommission vil sikre, at man kan få e-valg. :)
Kommentar til Umbraco vokser: Næsten fordoblet på to år

Re: Umbraco for danskerne?

Lars, jeg har lige tænkt over det, og observationerne er, at antallet af installationer er fordoblet, mens du synes, det er elendigt. Af det konkluderer jeg, at mange bruger det og du ikke kan lide det. Med det taget i betragtning synes jeg nok, at de fortjener opmærksomhed. Personligt synes jeg,...

Re: Lad være med at lade dig afpresse

Så moralen i din optik er at lyve og unddrage dig skat. Flot, Martin.

Stor ros til Rasmus

Hej Rasmus. Jeg har fulgt debatten her og vil bare tage hatten af for at du svarer på spørgsmål og uddyber. De spørgsmål, der kommer her, er vigtige at tage alvorligt, og det formår du at gøre. Held og lykke med jeres produkt.