Ja, Tak. Jeg forstår ikke hvorfor det er så uendeligt svært at gemme dokumentet i pdf, så det bare er nogenlunde læsbart på en mobil.
Ja, jeg vil tro at alle brugere (i hvert fald ansatte og forældre) har kunnet se disse oplysninger. Da jeg opdagede fejlen, tog jeg kontakt til kommunes dataansvarlige i Fredensborg kommune og de oplyste mig, at de allerede var ved at undersøge sagen og lave end anmeldelse til datatilsynet.
Kan bekræfte for Fredensborg Kommune at det også er tilfældet her og kommunen har bekræftet over for mig, at dette læk gælder hele landet.
Man har som bruger, hvis man ville, haft mulighed for at udskrive en liste med alle forældre og forældremyndighedsforhold.
Det kunne være, at de skulle overveje at placere barnevognssektionen i midten af toget?
Kan enhver ikke anmelde dette? Skal det være Danske Gymnasier?
@Hans Nielsen Bixby knappen er helt fin, når man remapper den med bxactions. Bixby er dog helt deaktiveret. BxActions kan hentes fra google playstore.
Min fungrer på følgende måde ved skærmen slukket/telefon ikke låst op: Enkelttryk = deaktiveret Dobbelttryk= tænd/sluk for lommelygte Langttryk=sæt på vibration / sæt op lyd (toggle)
Når skærmen er tændt/telefonen er oplukket: Enkelttryk = tilbage Dobbelttryk= home dobbelttryk+hold=recent Langttryk=sæt på vibration / sæt op lyd (toggle)
Nu har jeg vænnet mig til det og det er svært at leve uden nu.
Installer Package disabler og deaktiver beacon manager, så er problemet vel løst?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ospolice.packagedisablerpro&hl=da
Det et ingress spillere der har indrapporteret/oprettet de fleste pokestops/gyms. I ingress er de portaler som brugere har lavet ved at tage et billede at fx en statue og indsendt den til niantic for at få den godkendt som portal. Her skriver Niantics at de skal være offentligt tilgængelige og altså være tilgængelige uden at man går ind på privat grund. Niantic har konverteret de fleste af ingress portalerne til pokestops og gyms. I ingress kunne man rapportere portaler der var på privat grund eller ikke var der mere. Den mulighed har man som jeg kan se ikke i Pokemon GO. Men hvis man er irriteret over et pokestop, kan man måske oprette sig som spiller i ingress og indrapportere den portal der svare til pokestoppet. Måske det vil hjælpe?
IT afdelingen aner heller ikke hvordan systemet skal virke. Det gør kun brugerne af systemet. IT afdelinger er vel sjældent gearet til udvikling. De tager sig af support, installationer, indkøb af hardware mm. Flyt dem fra IT afdelingen ned i den afdeling der skal have nyt system og lad dem være i praktik der i en period, så de kan se, hvad der skal til.
Sune Hybert