Peter Kyllesbeck

Millioner af danskere bruger stadig kun e-Boks trods udbuds-nederlag til Netcompany

Jeg har nu ventet siden 24. marts på en fix, så jeg kan færdiggøre opsætningen af mit.dk (appen).
Jeg får en "Bad Request" - Invalid character found in the request target. Serveren kan eller vil ikke processere requestet, da "noget" opfattes at være en clientfejl. Jeg "punker" support ca en gang om ugen.

13. juni kl. 18:04
Bommert i valgsystem: Vælgers stemme var allerede registreret

For at være endnu mere pedantisk, så skal vedkommende også aflevere den udleverede stemmeseddel og har dermed stemt. ;-)

4. juni kl. 10:58
Kodefejl sendte Mit.dk til tælling i to døgn: Leverandør insisterer på, at løsningen var gennemtestet

Ja, så kom der en ny version (1.1.1) af appen mit.dk til Android, men det hjalp ikke (den "gamle" afinstalleret før nyinstallation) Jeg kan stadig ikke komme forbi "Fortsæt" uden at få en "Bad Request" på gateway.digital.post.dk.

28. april kl. 09:33
Velkommen til det nye Version2

Jeg oplever, at indstillingen "glemmes". Har sat det til trådet, hvilket også ses i indstillinger, men det er kommentarsporet ikke. Hvis man slår trådet fra og så til igen, er kommentarsporet som ønsket i indstillinger.

16. april kl. 18:25
Sociale medier koger: »MitID er en katastrofal brugeroplevelse«

Du kan bestille MitID kodeviser eller MitID kodeoplæser senere, hvis du alligevel ikke ønsker at bruge appen.

Så er det vel stadig "enten - eller", når man så ikke (hvis man læser teksten) kan/ønsker at bruge appen. Målet var jo at have den som reserve.

16. april kl. 18:15
Sociale medier koger: »MitID er en katastrofal brugeroplevelse«

Jeg opfordrer alle til at have begge dele, især fordi man jo kan miste sin telefon, få slettet appen eller på anden måde blive låst ude.

Kan man det? Jeg husker det som et enten-eller-valg.

14. april kl. 12:49
Sociale medier koger: »MitID er en katastrofal brugeroplevelse«

Men dog nemmere at finde rundt i.

Skrev en kommentar (eller er det et svar?), hvorefter sorteringen var vendt. :-()

14. april kl. 12:44
Sociale medier koger: »MitID er en katastrofal brugeroplevelse«

mellem flere tal 3OO3

Hvornår begynder et tal og hvor slutter det? ;-)

14. april kl. 12:39
Velkommen til det nye Version2

Jeg har haft en e-mailkorrespondance med support om manglende funktionalitet i det nye look.

Ingen historik: Dette er desværre en uhensigtsmæssighed der er sket i forbindelse med at vi har sammenlagt vores brugersystem, så vi ikke har flere brugerbaser til ing.dk, version2.dk og vores PRO-medier.

Går man ind under profil, kan man finde "Tidslinje" - men den registrerer kun link til artiklen (uden at give navnet på artiklen), hvor man skrev en kommentar.

Preview Beslutningen er taget bl.a fordi vi arbejder på at kommentarfeltet bliver fuldt WYSIWY.

Edit Dette er vi opmærksomme på og arbejder på.

Citat I den nye debat er der en relation mellem de kommentarer, der svarer hinanden - noget der bl.a gør, at trådning virker. Det vil ikke fungere med flere relationer. Det jeg tænker du savner er, at du kan fra flere kommentarer kan markere en del af en kommentaren og trykke 'Svar', for så at få markeringen indsat som et citat i dit kommentarfelt. Du kan stadigvæk citere flere, det skal dog gøres manuelt hvor du kopiere markeringen og sætter ind i kommentarfeltet, i stedet for at markere og trykke svar. I kommentarfeltet kan du så bruge citat-funktionen på det indsatte tekst. Jeg kan godt se at det er en lidt mere besværlig måde at citere flere på, men jeg kan ikke lige nu se en løsning hvor vi samtidig beholder relationerne. Måske en lille boks der dukker op når tekst markeres, hvor du kan vælge at citere teksten kun, uden der bliver lavet relation?

Så var der responstid - men det svarede man ikke på. En hurtig måling: Forskellen i responstid mellem version2 og ing på at følge et link til en kommentar: version2 10-15 s; ing 2-3 s. Det er i samme browser på samme PC

7. april kl. 17:57
Kodefejl sendte Mit.dk til tælling i to døgn: Leverandør insisterer på, at løsningen var gennemtestet

Den "Bad Request" jeg får, er exception "invalid character found in request target"

5. april kl. 00:02
Kodefejl sendte Mit.dk til tælling i to døgn: Leverandør insisterer på, at løsningen var gennemtestet

Jeg har afinstalleret mit.dk og geninstalleret appen. På PC i browser er der ingen problemer, og jeg har aldrig tilgået e-Boks, NemLog-in, mitid.dk og Digital Post i en browser på mobilen, og har aldrig installeret appen Digital Post.

Jeg prøvede lige at slette "Brugerdata" og "Cache", men det hjalp ikke.

Så hvordan er det lige man sletter cookies i en app?

4. april kl. 23:45
Kodefejl sendte Mit.dk til tælling i to døgn: Leverandør insisterer på, at løsningen var gennemtestet

Jeg kommer stadig ikke forbi "Fortsæt" på forsiden, dvs. jo, til et "Bad Request" på gateway.digital.post.dk. :-)

Supporten sendte den til 2. level support for 11 dage siden, og i dag efter at have gentaget oplysninger om version af app (1.0.0) (seneste på Google Play) og mærke/model på mobil samt OS-version og screendump af "Bad Request" på gateway.digital.post.dk givet første gang, blev den igen sendt til 2. level support.

Jeg har ingen problemer med MitID, NemID, e-Boks, MinSP, Sundhedkort, kørekort osv.

4. april kl. 16:53
Netcompany bekræfter: Borgere fik adgang til andres digitale post

Du skulle gerne få en oplysning om at logge ind med NemId, selv om du er logget på e-Boks, for at se post fra det offentlige, hvis du ellers har seneste version af e-Boks-appen.* Det var det, jeg kaldte "rod" i anden tråd.

26. marts kl. 23:32
De prøvede ikke engang...

Det er noget rod. Fik en SMS om post fra det offentlige, så jeg gik ind i e-Boks-appen, som jeg plejer (dog skulle lige have "opfrisket" mit fingeraftryk). Næ, ingenting. Hov! Man skal nu logge på med NemID inde i appen for at se post fra det offentlige. Jeg brugte ikke mit.dk-app, da den fejler med "Bad Request" allerede ved "Fortsæt" (afventer supports svar).

25. marts kl. 12:16
Velkommen til det nye Version2

Hej, det er en latterlig kommentar at komme med, al den stund, at jeg ikke abonnerer på PRO-medier (her: Gridtech) og først senere fik adgang i kraft af medlemskab af IDA til enten Datatech eller Techmanagement.

24. marts kl. 09:54
Efter mere end to døgn er Netcompany-indgang til Digital Post nu tilgængelig

Jeg får fejlen (se #1) i appen allerede ved "Fortsæt", så jeg kommer slet ikke videre.

23. marts kl. 21:04
Velkommen til det nye Version2

Så er den mere generelle ændring "Skift medie" (pil ned efter ING/Version2 i header), hvor "Version2" og "Tech Management" har andre farver end resten. Har det noget med adgang at gøre? Nok ikke, da jeg har valgt "Datatech", dog synes det som om, jeg pt. har adgang til begge (DataTech og Tech Management). Men hvad er det så?

23. marts kl. 17:26
Velkommen til det nye Version2

Mærkeligt at sætte noget i drift uden at de mest basale funktioner er på plads. Edit f.eks.

Uden en kort liste over, hvad der er "ændret" ift. den tidligere. Thumbs down fjernet, ingen overskrift for kommentarer osv.

Man sidder tilbage med tanken: Har det overhovedet været testet?

23. marts kl. 17:15