Michael Holk

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Kommentar til Prosa strækker våben: Alle genoptager arbejdet på CSC

Re: HR afdelingen...

Jeg har på fornemmelsen at CSC's HR afdeling kommer på overarbejde for at få et "godt arbejdsmiljø". "Nach dem Kriege wollen wir uns systematisch beliebt machen". Det har lange udsigter. Først skal CSC knuse de andre fagforeninger til marts. Så skal de fyre 900 mennesker (...
Kommentar til CSC til medarbejderne: Mød op på mandag eller bliv fyret

Kundegruppen

Kundegruppen (d.v.s. Driftsafviklingen) forlod deres arbejde efter et par uger, hvor de hver dag skulle oplære deres egne strejkebrydere med ugentlig karaktergivning af strejkebryderne. Arbejdsretten har siden dømt, at dette var et overenskomststridigt kampskridt fra CSC's side. Deres eneste kra...
Kommentar til CSC-konflikten genopliver papirskattekort i Forsvaret

Kunden er gidsel

Det fremgår af artikelen, at Skat har været hårdt ramt siden midten af april. Det er korrekt. I midten af april fyrede CSC deres Driftsafvikling, og siden da har adskillige kunder, CPR, TDC og især Skat, være "hårdt ramt". Deres problemer har intet at gøre med konflikten som sådan, og...
Kommentar til CSC fyrer Prosamedlem efter sabotage-mistanke

Re: @ Redaktionen

Hvad skete der egentlig med den sag om delte bruger credientials? Som jeg husker det lavede forsvaret en undersøgelse af en art og lignede udmeldinger. Men jeg har ikke set nogle resultater af denne, eller noget progress i denne sag overhovedet. Politiet var ude et par dage for at foretage a...
Kommentar til CSC fyrer Prosamedlem efter sabotage-mistanke

Re: Sjovt

Du har helt fat i noget af det rigige der, jeg har fornyligt arbejdet med udtræk bestilt hos CPR som jo er hostet af CSC. man slår sig på lårene af grin, når man finder ud af hvordan det håndteres. Jamen, projektet "web ajour" skulle jo netop flytte CPR væk fra den onde mainframe og...
Kommentar til CSC-konflikten afgøres i næste uge

Re: De frigjorte ?

. . , i følge øjenvidneberetning fra arbejdsretten i går, reagerede CSCs advokat særdeles kraftigt, da det gik op for ham og CSC, at dommen først falder om en uge, altså den 23/6, han ønskede en dom med det samme eller senest 17/6, mon CSC har nogen problemer vi ikke har hørt om. Sjovt nok falde...
Kommentar til Miracle anklager Prosa for at misbruge offentlige registre

Re: Politiet er ikke objektiv nok til at håndtere en anmeldelse

Jørgen: "Hvis det blot var i nærheden af sandheden, så har vi som nation et meget større problem, end CSC konflikten." Enig. Sagen i sin gribende enkelhed er, at politiet jævnligt passerer Retortvej og Kulbanevej, og at de derfor har et langt mere nuanceret billede af, hvad der foregår,...
Kommentar til Skat i nye CSC-problemer: Selvangivelsen må udskydes

Re: Overflødige breve udsendes

Og samtidigt evt. overveje om man fortsat vil samarbejde med en virksomhed, som lader en i stikken... Det er netop forbandelsen ved outsourcing: I stedet for en ansat, der knokler, som om hans job afhang af det, får man en sælger, der vifter med en kontrakt.

Tilsvining

Jeg kan levende forestille mig hvordan det er foregået ude ved Retortvej, og havde jeg arbejdet i CSC, og nogen havde handlet med vold imod mig, så havde de ærligt talt fået en på skuffen. Jeg syntes den opførsel er et udtryk for en enorm arrogance, der kun har til hensigt at træde andre folks ho...

Re: Udskiftning af gule kort og busservice

Dog er jeg blevet chikaneret (uden nogen vidste hvorfor at jeg var konsulent og ikke CSC'er), men da jeg brugte lidt tid på at snakke med de strejkende og fortalte dem hvordan det hang sammen, samt viste mit gule kort og alt det der (altså at jeg ikke havde noget at skjule og at jeg ja, var konsu...
Kommentar til Database-problem hos CSC lammer sikker e-mail til Skat

Re: Nej - ikke konfliktens skyld ...ikke spor

Sorry! Jeg misforstod det du havde skrevet og læste det som om du mente Arbejdsretten havde dømt CSC til at genansætte Kundegruppen. Jeg må også indrømme, at det let kunne læses sådan. :-) Men det jeg mener er, at når CSC's kampskridt har fået Kundegruppen til at flygte fra firmaet, og når Arbe...
Kommentar til Database-problem hos CSC lammer sikker e-mail til Skat

Re: På lønstatistik.dk

Derfor må ja da med rette bede dig om dokumentation for den overbetaling du mener finder sted. Har jeg trådt over nogens tæer? :-) Vikarer er dyrere end fastansatte. Det gælder vist for alle brancher. Og når det eneste disse vikarer kan finde ud af, er at køre Skats systemer i skuddermudder, så...
Kommentar til Database-problem hos CSC lammer sikker e-mail til Skat

Re: Nej - ikke konfliktens skyld ...måske...

nej det er jo rigtigt, fejl i systemer forekommer kun når der er faglig konflikt. der kan jo aldrig ske database fejl, hardware fejl og lignende når der ikke er faglig konflikt. så google må ha været ramt af faglig konflikt da de mistede et par tusind brugers data. (klip) Hvis det var et sv...
Kommentar til Database-problem hos CSC lammer sikker e-mail til Skat

Re: På lønstatistik.dk

Den gennemsnitsløn på DKK 54.000, du har fundet er da DKK 5.000 mindre end den løn der er meldt ud som værende de strejkendes gennemsnitsløn (DKK 59.000). Så jeg kan dårligt se at der skulle være tale om overbetaling, tvært imod fristes jeg næsten til at sige. De 59.000 stammer fra direktør Lars...
Kommentar til Database-problem hos CSC lammer sikker e-mail til Skat

Re: Er der dokumentation for den konstante påstand...

...om at de folk der varetager arbejdet under konflikten (af nogle kaldet strejkebrydere) er overbetalte? Jeg ser gentagne gange i debatter her og på CW denne påstand. Samt tal der er i størrelsen DKK 80.000 - 100.000. Er der ikke nogen der venligst kan dokumentere dette, måske een af dem der ...
Kommentar til Database-problem hos CSC lammer sikker e-mail til Skat

Re: Nej - ikke konfliktens skyld ...ikke spor

Har du et link til den dom? Jeg har på intet tidspunkt set eller hørt at Arbejdsretten har dømt CSC til at genansætte Kundegruppen. Jeg sagde ikke, at Arbejdsretten havde dømt CSC til at genansætte Kundegruppen. Jeg sagde, at de kampskridt, CSC havde brugt mod de ansatte i Kundegruppen, var ulov...
Kommentar til Database-problem hos CSC lammer sikker e-mail til Skat

Re: Nej - ikke konfliktens skyld ...ikke spor

@Glenn så hvis dette var sket og der ikke var strejke kan det så tolkes at det var fokene der dagligt arbejder på skats systemer der var inkompetente. Pointen er, at denne perlerække af systemfejl ikke har noget med strejken at gøre. Balladen startede medio april, da Kundegruppen protesterede ...
Kommentar til Ekspert: Strejken koster Prosa 750.000 kroner om dagen

Re: Penge skal der til ....

Og ikke mindst den der bølleoptræden fra nogle få, højtråbende og ekstreme DKP-typer i hallen forleden, hvor man besluttede sig til IKKE at sende forligsforslaget til urafstemning, men gå direkte i aktion (vauw - sikke en flot demokratiopfattelse og respekt for medlemmerne). Sikke noget vrøvl. D...