Jesper Lykkesfeldt

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Kommentar til Mere om misbrug af konkurrentens varemærke i Google AdWords

Re: Hvad nu hvis ...

Men det kan vel dårligt være forbudt med henvisning til samme regler som den her citerede afgørelse? Jeg tror faktisk at resultatet havde været det samme i den situation, som du beskriver, Christian. I dommen er det Debitor Registrets reklamebureau, der har lavet kampagnen og Debitor Regis...
Kommentar til Mere om misbrug af konkurrentens varemærke i Google AdWords

Re: Varemærker der ikke ses.

Jeg tror pointen her er at forbrugerne aldrig ser varemærket i denne situation, det optræder kun i den usynlige mekanik bagved. Det tror jeg ikke har været Sø- og Handelsrettens pointe. EU-Domstolen har i afgørelsen Interflora vs. Marks & Spencer fastslået, at en AdWord-annonce der ikke...
Kommentar til Et falsk Rolex-ur tager turen fra Hong Kong til EU-Domstolen

Re: Interessant

Jesper Lund, det er helt korrekt: Toldforordningen finder ikke anvendelse på parallelimport af originale varer, som ikke er bragt på markedet i EU med rettighedshaverens samtykke. En forbrugers parallelimport af en vare til privat brug fra et tredjeland (fx USA) til Danmark er lovlig (dog skal d...
Kommentar til Brug af konkurrentens navn eller varemærke i Google AdWords

Re: Konkurrents firmanavn som søgeord

Hej Mark Nej, det kan man ikke konkludere. I den situation, hvor konkurrentens firmanavn ikke er et varemærke, kan der afhængig af brugen stadig være tale om en krænkelse af markedsføringsloven. Selvom et firmanavn ikke er registreret som varemærke, kan det i øvrigt være beskyttet som varemærke...
Kommentar til Brug af konkurrentens navn eller varemærke i Google AdWords

Re: Uddybende Spørgsmål

Kære Betina Tak for din kommentar. Jeg er enig i, at det ikke i sig selv behøver at være en varemærkekrænkelse at bruge en andens varemærke som søgeord. Afgørende er, om der er risiko for forveksling, eller - hvis det er et velkendt varemærke - om der er tale om utilbørlig udnyttelse eller skad...
Kommentar til Brug af konkurrentens navn eller varemærke i Google AdWords

Re: Firmanavn og Google Adwords

Hej Niels Jeg er helt enig med Morten Madsen. Du må gerne bruge almindelige generiske danske ord på en naturlig måde i beskrivelsen af dine varer, så længe du ikke misbruger en andens varemærke. Som udgangspunkt er der ikke varemærkeret til kendetegn som består af to almindelige ord, fx "...
Kommentar til Forbud mod forbrugeres indkøb af piratkopier?

Det store regnestykke

Til Anders Nørgaard: Den slags vrøvl er næsten ikke værd at kommentere, men OK: Der er ingen penge i at jage forbrugere for advokater. Rettighedshaverne vil ikke bruge store omkostninger på advokater, som ikke står mål med den minimale vinding de har udsigt til ved at gå efter forbrugere, så for ...
Kommentar til Forbud mod forbrugeres indkøb af piratkopier?

Re: Noget for noget

Kære Poul-Henning Jeg tror at et angreb af nikkelallergi ville have en stor pædagogisk effekt på de fleste, men det ville da være bedre, hvis folk slet ikke udsatte sig for den slags... Det jeg efterlyser er en debat om hvordan man opnår en holdningsændring hos forbrugerne så det ikke er op mod...
Kommentar til Forbud mod forbrugeres indkøb af piratkopier?

Re: Noget for noget

Jeg er enig i, at der bør foretages en nærmere vurdering af de samfundsmæssige fordele (og ulemper) ved et evt. forbud, da håndhævelse af et forbud bliver både dyrt og vanskeligt. Et forbud skal ikke gennemføres, alene fordi det tjener rettighedshavernes pengepung. Rettighedshavere som Gucci, ad...
Kommentar til En middag på Noma - ulovlig præmie?

Re: Måske lidt off tonic men

Hej Anders Slutsælgeren, i dette tilfælde legetøjsbutikken, må naturligvis gerne angive i produktbeskrivelsen, at et stykke legetøj er lavet af FSC-certificeret træ, hvis dette er korrekt. Hvis der efterfølgende er sket en bearbejdning eller ændring af træet eller produktet, som ikke opfylder F...
Kommentar til En middag på Noma - ulovlig præmie?

Generelt om præmier og middage

Jeg er enig med Peter i, at det naturligvis stadig er muligt at afholde præmiekonkurrence med iPads m.v. som præmier - også uden at indhente varemærkeindehaverens samtykke. Alt efter omstændighederne kan det også være i orden at udlodde en middag på Noma. I forhold til et velkendt varemærke er d...

Re: udbyderen

Der findes amerikansk retspraksis, som fastslår, at rettighedshaveren skal overveje, om reglerne om "fair use", dvs. tilladelige brug af ophavsretligt beskyttet materiale, kan finde anvendelse, inden der sendes en takedown notice. Hvis det er åbenbart, at der er tale om fair use, og der...

Re: udbyderen

Hvis (den påståede) rettighedshaver har overholdt DMCAs kriterier for en takedown notice til punkt og prikke, er udbyderen forpligtet til at fjerne materialet, og til gengæld er udbyderen ansvarsfri. Pointen med ansvarsfriheden er netop, at udbyderen ikke har nogen aktiv del i offentliggørelsen a...
Kommentar til Hvordan beskytter du rettighederne til dine apps?

Ingen panik, men...

Hej Maciej og Michael Tak for jeres kommentarer. Der er selvfølgelig ingen grund til panik, men vi synes dog på den anden side, at man som forretningsdrivende altid bør gøre sig nogle tanker om, hvordan man beskytter sine rettigheder mod misbrug. Det gælder både for apps og inden for alle mulige...