Thomas Skovgaard

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://www.version2.dk/mit/0/kommentarer?token=HPnHcLYhJ8jCXC_UoTnfzqY2R9xpwMBmKONAZAek0jk

Kommentarer

Kommentar til Google opgraderer sikkerheden i sine cloudløsninger

Google's G Suite GDPR compliant

Datatilsynet gav i december tilladelse til anvendelse af Googles G Suite for Education med følsomme personoplysninger under henvisning til det irske datatilsyns gennemgang af den benyttede udgave af EU-modelkontrakten, en gennemgang som spanske og hamburgske myndigheder har co-reviewet. Hvis man ...
Kommentar til Minister sætter UNI-C i skammekrogen: Private leverandører er bedre

Det gode ved en statslig styrelse

Uni-C's status på området har givet en række fordele, som skolerne i dag nyder godt af. Tydeligst er Uni-login, der er en løsning jeg flere gange har oplevet repræsentanter for nabolande misunde: Et nationalt unikt login, der fungerer på tværs af platforme og bruges som SSO til langt de...
Kommentar til Pædagogisk anbefaling: Kør løs med cloud computing i folkeskolen

Re: Læser figuren som fanden læser biblen

Jo, det er korrekt at udlægningen af figuren ikke var fin i kanten. Et af hovedformålene med at opfordre lærere til at gå i skyen med eleverne er netop; at identificere og debattere hvordan vi bruger og bliver brugt af web 2.0 Mvh Thomas

Re: Hvornår blev staten borgernes fjende

Det er mig ubegribeligt, hvis det du beskriver foregår uden at nogen af de enorme ressourcer modsatorienterede interesser repræsenterer er i stand til at bevise det. Google Apps Educational er gratis for at lokke brugere til betalingsudgaven. Der er ingen reklamer, og Google garanterer, at indho...

Hvorfor Google Apps?

@René 1. Ingen 'Start licensieret ikke-SaaS applikation'-knap i hovedmenulinier 2. Ingen kontor app SaaS alternativer ved projektstart 3. Ingen reklamer 4. SSO via Uni-login 5. Simpel GUI (grafisk brugergrænseflade) giver flydende betjening også på mobile enheder 6. Indbygget...
Kommentar til Pædagogisk anbefaling: Kør løs med cloud computing i folkeskolen

Klik ikke på dette link

http://blogs.wsj.com/wtk/ På listen under figuren, der vises, hvis du trodser dette indlægs advarende overskrift, kan det let udledes at der er High exposure på msn.com Medium exposure på wsj.com (der hoster informationen), live.com og amazon.com mens google.com og wikipedia kun udsætter brugere...

Pædagogik 2.0

Og hej igen Denne debat opfatter jeg som et positivt sideprodukt. Uanset at jeg i mit virke har oplevet flere skoleservere, der gav rengøringspersonalet direkte adgang til personfølsomme data, så er det debat som denne, der skaber interessere for datasikkerhed. Derfor tillader jeg mig at linke ...

Re: Pædagogik 2.0

@René: I bogen 'Didaktik 2.0' beskrives forløb med tredjegenerations skrivepædagogik, og tilsvarende erfaringer dokumenteres i en rapport udarbejdet af DPU, som udkommer senere på året. Se også vores dialog på CPU's blog: http://hedskole.blogspot.com @Stephan: Jeg...

Pædagogik 2.0

Som konsulent i Hedensted Kommune er der et par ting, jeg gerne vil præcisere: - Skolerne i Hedensted kan fortsat frit vælge mellem MS Office + Google Apps eller blot Google Apps - Beslutningen om at tilbyde Google Apps Education er udsprunget af erfaringer, der peger på udvidede pædagogiske muli...
Kommentar til Datatilsynet forbyder Google Apps i kommuner

Planer uden signatur og elevprodukter i skyen

Langt de fleste af landets lære- såvel som elevplaner ligger i dag i LærerIntra - også kendt som PersonaleIntra. Uden digital signatur (men dog med sikker forbindelse). Leveret af Uni-C http://www.uni-c.dk/uni-c/index.html Rigtig mange elevprodukter ligger allerede i skyen, fx i WiX, vuvox, glog...