Blog
Spiludvikler-bloggen
Version2/gaming giver plads til videndeling blandt spiludviklere i Danmark. Her finder du hands-on erfaringer og perspektiver fra danske spilaktører.

Blogindlæg
Spilmusik går ikke fra A til Å: Lyddesigner fortæller om arbejdet med non-lineære kompositioner
Af 11. november 2022

Blogindlæg
Kampen mellem frihed og fokus: Designeren skal styre spillerens vej gennem en åben verden
Af 10. oktober 2022

Kampen om visionen: Sådan kan søjler holde snor i spiludviklingen
Jonas Byrresen, der er CCO hos Bedtime Digital Games, fortæller i dette spiludvikler-blogindlæg, hvordan et søjlesystem kan hjælpe spiludviklere til at holde snuden i sporet.
Af 23. september 2022

Matchmaking i spil: En god oplevelse til flest spillere handler om mere end matematikken
Civilingeniørerne Anders Christiansen og Emil Gensby fortæller om deres forskning i matchmaking i multiplayer-spil, og hvordan de brugte det i praksis, da de skulle lave en matchmaking-algoritme til et online-brætspil.
Af 9. september 2022
og 
Udvikler bag prisvindende golf-spil: Godt design kan få spilleren til at bryde ud i overrasket latter
Anne Clausen, der er Game Director på det succesfulde comedy-golf spil, 'What the golf?', giver i denne spiludvikler-blog sit bud på, hvordan spildesigneren begynder at se spillet med spillerens øjne, og hvordan det kan hjælp med at skabe overraskende og sjove øjeblikke.
Af 2. september 2022

Spiludvikler skiftede værkstedet ud, men beholdt værktøjet: Sådan skiftede vi fra hyper-casual til casual
Spiludvikler Jacob Hvid fra Umami Games fortæller, hvordan spilstudiet tog de bedste erfaringer fra udviklingen af hypercasual-spil og implementerede dem i skiftet til at udvikle "casual 2.0"-spil.
Af 26. august 2022