- Log ind eller Opret konto for at kommentere
- Anmeld denne kommentar
Hej Peter, Spændende projekt. Jeg vil foreslå at du/I bruger LibreOffice med Zotero plug-in til referencehåndtering (referencer kan deles). Hvert kapitel skrives som et selvstændigt dokument med standardtypografier og standard alt muligt. Dokumenter kan udveksles via Dropbox, UbuntuOne eller whatEver. Redaktøren oprettet hoveddokument, som indrettes som "bog", altså med de rigtige typografier og sideopsætning. Når standardtypografierne i kapitlerne indlæses i hoveddokumentet, formateres indholdet efter typografierne i hoveddokumentet. På den måde kan de enkelte forfattere koncentrere sig om indholdet. Eneste ulempe er at krydshenvisninger mellem kapitlerne (fra dokument til dokument) er lidt besværlig, men dog mulig. Ændringshåndteringen er ikke super god, men fungerer dog. Tillad IKKE at der bruges andet end LibreOffice eller Open Office. Word vil ødelægge dokumenterne.