- Log ind eller Opret konto for at kommentere
- Anmeld denne kommentar
Det her vil være en god case.
Dels er det interessant at finde årsagen (ikke for at placere et ansvar - for det vil næsten altid ligge hos ledelsen), og dels vil løsningerne være nogle, som alle kan lære af.
Det gælder uanset, om årsagen er "Bjarne skulle først have splittet strengen, dernæst parset integeren" eller "Leverandøren gemmer CPR i et uhensigtsmæssigt format".
I begge tilfælde vil løsningen være systematisk: Skal Bjarnes batch-script i fremtiden lige tjekkes en gang, inden det sættes til at spytte mails ud? Skal vi stille mere specifikke krav til dataformater?
Ofte vil det - fra andre havarikommissioner - være flere faktorer og derfor også flere løsninger, der skal i spil.
Udfordringen vil nok altid være, at det i sidste ende lander på "ledelsen skulle nok have interesseret sig lidt mere for, hvad der foregår nede i maskinstuen, men ikke så meget, at de slet ikke kan få noget fra hånden".