- Log ind eller Opret konto for at kommentere
- Anmeld denne kommentar
Velkommen som blogger Jesper.
Som sælgere ser vi alle gerne en større parathed hos kunderne (til hurtigere at omfavne det, vi tilbyder).
Vi er imidlertid oppe imod menneskets psykologi. Allerede i 1962 introducerer professor Everett Rogers, hvad han kalder "The law of diffusion of innovations." Senere benytter Geoffrey A. Moore samme iagttagelse i sin berømte bog "Crossing the Chasm." En bog der i øvrigt netop er udkommet i en ny udgave og bør ligge på natbordet hos enhver, der har til opgave at få også IT-chefer til at prøve noget nyt.
Kort fortalt er ca. 15% af menneskeheden oprigtigt interesserede i noget, der er nyt og anderledes. 85% er nærmest skrækslagne overfor alt, der er nyt.
Jeg skrev for nogen tid siden en blog post om samme emne: http://www.hpbech.dk/hvorfor-erhvervslivet-aldrig-omfavner-ny-teknologi/.
Konklusionen er, at vi (som sælgere af ny teknologi) ikke skal forvente, at vores kunder i al almindelighed bliver mere omstillingsparate. Vi er nødt til selv først at finde de 15%, der allerede er nysgerrige og omstillingsparate. Herefter kan vi påbegynde arbejdet med at bearbejde de 85%.