Martin Ernst bloghoved

Hvorfor kommer der ikke en business case til mig – rød eller grøn hvad rager det mig? Vol II

Illustration: ACS

Den anden blog i serien om, hvorfor der ikke kommer en business case til mig. Forklaringen om Tuborg sangen kan du læse i den første blog.

Såååå … lad os komme til sagen.

Anden problemstilling

Den anden grund til, at man ikke vil fremsende sin business case, er at man har ikke lyst til at andre ser den. Denne gang af konkurrencemæssige årsager. Konkurrenter og andet godtfolk vil benytte sig af den information, som ligger i denne – og kan og vil bruge det i mod dig.

Men det hjælper jo ikke mig i at finde Danmarks bedste business case. For hvad hvis Danmarks bedste business case faktisk ikke længere bliver Danmarks bedste, fordi den ikke blev kåret til Danmarks bedste business case. Det er lidt, som når man fejrer årets CIO, og vedkommende ganske kort tid efter bliver fyret.

Jeg har to svar til dette
1) I skal kun sende realiserede business cases og
2) man kan lave en business case, som viser hvilken business case ens produkt eller service faktisk har været for en ens kunder.

Ad 1) Hvis man sender en realiseret business case, så er den jo gået på datoen for alle konkurrenterne. Og hvis konkurrenterne endelig kan lære noget af det, så må det være lidt pinligt for de burde være oppe på omgangshøjde allerede nu.
Ad 2) Andet eksempel er også det, som jeg kalder ”kend kundens business case”.

Dem har jeg allerede blogget en del om. Bl.a. om;

Der er flere der ude … hit mit!

Men jeg forsætter kampen og leder efter de gode business cases til ”Danmark bedste business case”.
Hvis du har en god business case, så tip mig på mje@1stroke.dk

Relateret indhold

Kommentarer (2)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Martin J. Ernst Blogger
  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere