- Log ind eller Opret konto for at kommentere
- Anmeld denne kommentar
Uden i øvrigt at tage noget fra det udmærkede indlæg, så synes jeg der mangler lidt information:
Er det de samme ekspeditioner, der tager længere tid, eller er det gennemsnitstiden for alle ekspeditioner der er steget?
Hvis man har digitaliseret sig ud af de lavthængende frugter, som i forvejen tog kort tid at ekspedere, så er der jo kun de komplicerede/tidskrævende opgaver tilbage, og det må nødvendigvis trække gennemsnitstiden for "en ekspedition" op. Måske endda ganske markant.
Så spørgsmålet er vel: hvor mange mandetimer bruges der totalt på Borgerservice i den enkelte kommune ift tidligere? Og har "de tunge" opgaver undervejs ændret karakter?
Og endelig en kættersk tanke: De ansatte i Borgerservice er lige så interesserede i at beholde deres job som os andre. Er det muligt at de har sat hastigheden ned som (en ganske naturlig) reaktion på at der nu er et mindre antal sager at ekspedere?