Generende spam-håndtering

Hvis man interesserer sig for hvordan mail virker, så er noget af det første man lærer at det at forfalske afsenderadressen på en email er let som at stjæle slik fra et sovende barn (se picocake).

I de seneste par dage har min primære mail-adresse desvære været brugt som falsk afsender i en spam-kampagne. Det giver anledning til en del bounces, hvilket egentligt er godt nok. Det sjove er at en del af disse bounces sker efter at modtagerserveren har gættet på at der er tale om en spammail, hvilket er irriterende. Når man først har besluttet sig for at en mail er rådden, hvorfor så overhovedet antage at afsenderadressen er korrekt' Og hvis afsenderadressen skulle være korrekt, hvorfor så antage at spammeren er interesseret i en bounce'

Heldigvis fanger mit spamfiler (CRM114) de fleste bounces. Men en lille håndfuld hosts fjerner selve spammailen og sender kun en forklarende tekst crm114 ikke finder specielt spammy.

Kommentarer (4)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 Henrik Liliendahl Sørensen

Der er interessant at følge med i hvordan spamfiltre fanger spam på forskellige sprog.

Jeg arbejder i en virksomhed med europæiske aktiviteter, og vi modtager derfor en del spam i firmapostkassen.

De engelske bliver fanget med en sikker score. De tyske får en noget lavere score og de italienske spam og phishings pisker lige igennem. Det er dem, der begynder med: Caro Cliente.

  • 0
  • 0
#2 Thor Dekov Buur

...al den spam. En kollega fik den her retur fra vores support: "kære bruger. Vi kan ikke gøre noget ved at du får alle disse spam.Det virker således at når du sender mails ud til modtagere, så bliver din mailadresse" fanget" af deres spamfilter og når disse sapmfilter så er bekendt med din mailadresse får man spam. Der er ikke andet for at slette disse. Med venlig hilsen"

Sidst supporten satte et spamfilter på, slettede de al (formodet) spam - dvs også ikke-spam - dumt dumt dumt!

  • 0
  • 0
#4 Per Michael Jensen

Jeg havde lavet en RMA ved Intel på web-en. I den automatiske svarmail jeg fik var der et problem (jeg husker ikke hvilket), som jeg havde brug for et svar på. Jeg vidersender derfor mailen (med mine spørgsmål i 'body'en) til de korrekt supportadresse.

Det eneste svar jeg fik, var fra Intels spamfilter; mails med den slags upassende indhold modtog de skam ikke, og jeg var nu og i al fremtid registreret som spammer!

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere