Farvel til TDC ADSL og jeg GLÆDER mig!

Min første ADSL opkobling var en katastrofe. TDC lavede SAMTLIGE fejl, de kunne lave. I kan selv læse mere på dette link. Efter et par år kunne jeg endelig vælge noget andet - og det blev CyberCity. Det kørte smertefrit fra dag 1.

Desværre lavede jeg en bommert sidste år, hvor jeg fik mulighed for at skifte til TDC (noget medarbejder-bredbånd). Jeg sagde ikke fra, og kom igennem en masse internt TDC rod. Igennem den første måned fik jeg skiftet router og den nye router lukkede automagisk WLAN delen ned 1-2 gang per uge. Efter 2 mdr. og 10 opkald til TDC service-desk fik de rimeligt has på det problem, men der er meget meget stor forskel på den kvalitet af svar jeg har fået fra TDC. Flere af de svar jeg har fået var helt hen i vejret mens nogle få klart var top-professionelt håndteret. Det var dog normalt, at der ikke var nogen log-fil over hvad TDC havde fikset på min forbindelse. Hver service-tekniker skulle begynde forfra.

Prøv desuden at få to forskellige VPN løsninger - min kones og min egen til at virke begge to. Det var ikke nemt, og de fleste af TDCs teknik-folk gav fortabt. Min konklusion er at jeg ikke gider at have firma-betalt ADSL,
....og det bliver først meget besværligt hvis man som mig, har en privat server stående under bordet som skal være online.

Anyway - nu har jeg bestilt ADSL hos CyberCity igen og ser frem til at TDC slipper kløerne omkring 1/11. Ved forrige skift (CyberCity til TDC) var der ingen internet i et par dage pga. interne drillerier mellem de to firmaer - skod! Nogle af mine venner var endda uden internet over en uge pga. skift af internetudbyder. Den gamle linie blev kappet før tid.

Nu har jeg bashet TDC ovenfor. Egentlig tror jeg ikke at CyberCity er engle og TDC er skod, men min historie er helt sikkert ikke enestående. Jeg er her ude på at høre jeres historier.

Hvad har du oplevet med din ADSL' Har du skiftet udbyder - gik det glat'
Fik du i praksis den båndbredde som du så på den flotte sælger-hjemmeside?

Hvad er godt og hvad er snot på det danske ADSL-marked anno 2007?

/pto

Kommentarer (15)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Anders Hansen

Jeg havde TDC adsl fra omkring 2001 - 2004 uden problemer, tror linien var nede 2 eller 3 gange på de 3 år så det kan vist ikke klage over. Hastigheden var 1024/256 kbit og det leveret de.

I mellem tiden har jeg har internet via kabelnet både noget via en lokal antenneforening og TDC Webspeed. Specielt var jeg imponeret over TDC da jeg skulle flytte min webspeed (godt nok kun 100 meter). Der tog jeg bare mit kabelmodem med fra den gamle lejelighed og 15 min senere virkede det i den nye.

Jeg skiftede fra Webspeed til Fullrate for et år siden og har været meget tilfreds med det. Bortset fra de skiftede min faste IP engang i december så har der ikke været noget. Der har kun været afbrydelser, og det har været mens jeg har været på arbejde. De sender også en sms når ens linie er nede og når den kommer op igen. Linien er en 10/2Mbit og det levere de. Jeg bruger ikke deres telefoni. Zyxelrouteren der bliver leveret med fungere som bridge, så jeg har min egen router på bagved samt en VPN-router til arbejdet.

  • 0
  • 0
Flamber Hansen

Cybercity var engang vidunderlige, men så blev det opkøbt af Telenor og blev en del af deres koncern sammen med Sonofon.

Nu stinker Cybercity - især deres service!

Folkene, som var med til opstarten af Cybercity, startede Fullrate med stor succes.
Fullrate har lavet et rigtig simpelt og godt produkt. Lidt ligesom Telmore.

  • 0
  • 0
Flemming Sørensen

Da jeg brugte Tele2, var det ikke ualmindeligt at forbindelsen var nede nogle timer hver uge (nogle gange var det nogle timer hver dag!), pga. "router problemer" hos dem.
Da jeg flyttede i Februar/Marts 2006 gik jeg fra Tele2 til TDC. Tele2 fattede naturligvis ikke at jeg ikke ville være kunde hos dem mere, så de blev ved med at sende regninger...
Mit eneste "lille" problem med TDC, er at hastigheden har en kedelig tendens til at falde til noget der minder om brevduer.

  • 0
  • 0
Kim Schulz

Der var engang hvor cybercity havde kompetente teknikere, sælgere der kendte til produkterne osv. Det er desværre flere år tilbage nu. I dag er det vokset sig store og har slet ikke kunne følge med deres success. Deres support er elendig - til nøds middelmådig - og deres linjer leverer sjældent det de er sat til. Din historie fra TDC er ikke meget ulig den jeg oplevede med CC, ja det er måske lige bort set fra at jeg ikke ønskede at ændre noget undervejs - det fandt de selv på. Jeg fik 4 gange tilsendt en fuldmagt jeg skulle underskrive for at de kunne flytte mit tidligere nummer, på trods af at jeg havde oplyst at det ikke skulle flyttes. Jeg var ved at flytte ind i nyt hus og det gamle nummer var et fastpulje nummer fra en kollegie central. Selv om de aldrig fik en fuldmagt tilbage havde de alligevel forsøgt at få nummeret flyttet, så guderne må vide hvorfor de så overhovedet ville have min underskrift.
Jeg er i dag på CC erhvervslinje hjemmefra og her betaler jeg en hel del ekstra for udvidet support. Dette inkluderer:
- en "VIP" support email adresse som jeg endnu aldrig har fået svar fra.
- support ude for almindelig arbejdstid hvor jeg endnu aldrig har været mindre end 45min i telefon kø.
- garanti for at min linje er oppe igen inden 24 timer ved større nedbrud (som kun tog 3døgn sidste gang uden så meget som en lyd fra CC).

Alt i alt en rigtig skuffene omgang som jeg flygter væk fra så snart min fjollede bindingsperiode er udløbet.

  • 0
  • 0
Thomas Hansen

Jeg havde en TDC Pro@cess fra ca 2000 til 2006, og havde aldrig nogen problemer. De få nedbrud der var, var fikset i løbet af 5 minutter.

Skiftede til Fullrate da jeg flyttede, og er også ganske godt tilfreds. Har være udsat for at jeg skulle skifte IP en enkelt gang i løbet af det sidste års tid, og en smule nedetid pga. opgraderinger, men det har været forholdsvis hurtigt og smertefrit. Der er det ret lækkert at de sender SMS når de mener at man skal være oppe og køre igen, så man ikke sidder og venter på at ens linje vågner op.

  • 0
  • 0
Erik Dam

For et par år siden fik vi firmabredbånd gennem min kones arbejde - ved Cybercity. Denne ordning gav også mulighed for IP telefoni, og da prisen lød besnærende, besluttede vi os for at prøve det. Men....

Vi har 2 telefonnumre tilknyttet vores fastnettelefon vha. nummerbestemt ringning. Her kom det første problem. Cybercity sagde, at de ikke var klar til det, men at det ville blive ordnet inden for et par måneder.

Næste problem: Grundet den nummerbestemte ringning kunne TDC ikke lade Cybercity overflytte nummeret før vi havde opsagt ekstranummeret.... Det tog lige det meste af en måned.

Da så hovednummeret først var overført, begyndte næste problem: Man kunne næsten aldrig ringe til os, der blev altid meldt optaget. Fejlen viste sig at ligge i kabelmodemet, men trods gentagne softwareopdateringer var den eneste måde at genoprette forbindelsen at resette modemet - og det skulle helst ske hver 2.-3. dag....... Efter et halvt år var det kun muligt at ringe os op i ca. en måned........

Vi prøvede bl.a. at skifte kabelmodemet - uden held. Og samtidig endte vi med flere gange at blive trukket et beløb for erstatningsmodemet, først fordi de ikke sendte os den lovede returslip, siden også efter de havde fået det første modem retur flere måneder tidligere.....

Endelig var beskeden efter et halvt år, at det stadig ikke kunne lade sig gøre at få ekstranummeret tilknyttet - og fra TDC forlød det, at det slet ikke var muligt at overføre det.....

Slutresultatet blev, at vi gik tilbage til TDC hvad angik fastnettelefonien, mens vi beholdt Cybercity til data. Datadelen har nemlig hele tiden kørt stabilt (selv om jeg i går faktisk blev nødt til at restarte modemet for at genetablere forbindelsen - det er dog første gang i et helt år, at der har været et kortvarigt problem).

Så mit slutfacit er: Cybercity kan være OK til data - men hold jer endelig væk fra deres IP telefoni, det er at indbyde til problemer!

-Erik.

  • 0
  • 0
Jørgen Ramskov

Mine forældre havde CC (ADSL & IP telefoni) og det fungerede egentligt meget godt indtil for nyligt hvor deres linie så pludseligt forsvandt. Først fik TDC skylden (og det kunne det såmen også godt have været) men det viste sig at være CC selv der var skyld i det. Ifølge CC havde mine forældre nemlig bestilt en flytning hvilket undrede mine forældre en del da de har boet det samme sted i mindst 20 år og ikke havde planlagt at flytte nogen steder de næste par år. Ikke destro mindre fik de en ordrebekræftigelse på en flytning fra deres nuværende adresse til...deres nuværende adresse. Hvordan det lige er lykkedes CC aner jeg ikke, men det er nu også lidt lige meget (hvis ellers fejlen blev rettet med det samme). Årsagen til at de har mistet mine forældre som kunder er den elendige kundeservice de fik. Det var jo helt klar CC der havde lavet fejlen, alligevel fik mine forældre at vide at der ville gå mange uger før deres forbindelse fungere igen (der var jo bestilt en flytning!).

Mine forældre er nu skiftet til TDC...

  • 0
  • 0
Peter Holm Jensen

Har CC hjemme og har absolut ikke haft problemmer.

Har nogle venner der også har CC IP-telefoni, som ikke virkede i begyndelsen, men efter henvendelse til cybercity som sagde at de (CC) skulle downloade et eller andet til routeren har det virket upåklageligt.

Driver også et mindre netværk i en "bix" hvor vi har CC og køre deres dankort terminal over nettet, så en hvis herre er løs når nette ikke virker, men i de 3 år det har kørt har vi ikke haft mere end 1 eller 2 korte afbrydelser, bortset fra en gang hvor routeren stod af. Her tog det mig 3 timer at komme igennem på telefon, og ham jeg fik fat i fattede intet, dog var han så klog at han sendte mig videre til en teknikker, der ligesom jeg konkluderede at routeren måtte være stået af og øjblikkeligt sendte en ny, bare ærgeligt det var fradag eftermiddag, så vi havde ikke tingene oppe at køre før mandag formiddag.

En ting der er rart ved CC er at man har passwordet til routeren så man kan lige lave en portforward, det ved jeg ikke om man kan hos andre.

Peter Jensen

  • 0
  • 0
Andreas Warberg

TDC tilbød os at opgradere vores Bredbånd Professionel til 8/2 Mbit/s. Vi sagde ja tak.

Det næste vi så til ordren var en papkasse sendt fra TDC Privat (det var/er en professionel forbindelse) med instruktioner om returnering af den gamle router.
Ingen ordrebekræftelse, intet IP brev (vi skulle have ny IP adresse).

Ved at ringe til TDC finder jeg ud af at opgraderingen skal finde sted 3 dage senere. Supporten kan ikke oplyse den nye IP adresse til mig.

3 dage senere bliver linien opgraderet. Der kommer en tekniker med et nyt ADSL modem (ny ADSL version). Selve opgraderingen forløber hurtigt, heldigvis. Men jeg får først IP brevet på selve dagen - og der er stadig ikke kommet information fra TDC udover papkassen...

ADSL forbindelsen er installeret på en analog linie, som vi også bruger til fax. Vi opdager efter opgraderingen, at faxen er død. Den fejlmeldes og reetableres efter et par dage af TDC - fra centralen...

Jeg kontaktede supporten på opgraderingsdagen da den gamle linie var taget ned - men før teknikeren var ankommet (lettere fortvivlet). Her blev jeg behandlet meget professionelt med forsikring om at linien ville komme til at virke når dagen var omme, hvis ikke før.
Desuden har linien kørt rigtigt godt siden (ligesom før opgraderingen) så de ting skal TDC have ros for.

  • 0
  • 0
Christian Nobel

Jeg vil lige starte med at brokke mig lidt over V2 - det er drønirriterende at man ikke kan finde gamle indlæg man selv har skrevet tidligere, så man er nødt til at gentage sig selv, i stedet for bare at kunne henvise til et gammelt indlæg.

Nå men tilbage til CC, har kun ros over for dem, min forbindelse hjemme er over godt et par år blevet løbende opgraderet fra 256/128 til 4M/768 i dag uden prisen er steget.

I modsætning til andre, så belønnes loyale kunder, så jeg har fået glæden af den løbende hastighedsforbedring uden at skulle betale for lokketilbud hvor nye kunder får en bedre service end eksisterende!

Oppetiden har været noget med 99komma en frygtelig masse nitaller, så det har der heller ikke kunne klages på.

IP er fast og ændres ikke.

Der er ikke noget formynderi mht. om jeg ønsker egen postserver eller ej.

Jeg kan tilslutte egen router (hvilket er et af de punkter jeg dog vil anbefale, da CC's routere ikke altid er jordens bedste.) - bruger selv en Draytek 2900 med indbygget SIP og to analoge porte.

En flytning har også fungeret smertefrit, selv om TDC selvfølgelig prøvede at spænde ben ved at påstå der ikke var kobber på adressen (til trods for den forrige ejer havde både en privat tlf. linie og en hjemmearbejdsplads aDSL!) så det krævede teknikerbesøg (som så iøvrigt bare kom, satte måleinstrumentet på, så det virkede og gik igen.) - men det kan ikke ligge CC til last, de chikaneres dagligt af TDC på den måde.

Eneste anke er CC lille spamhaus stunt for et par måneder siden, der kunne de godt have informeret bedre.

Mht. IP telefoni har jeg ingen erfaring med CC, benytter Musimi - det er ikke altid lykken, men omvendt så er mine omkostninger ved at have et fastnetnummer på den måde så forsvindende at det er til at leve med det kun er 98% pålideligt.

Alt i alt fem kokkehuer til CC.

/Christian

  • 0
  • 0
Lasse Hillerøe Petersen

Der er ingen der kan beskylde mig for at ville gå TDC ærinde, tværtimod. Men jeg anskaffede en Pro@ccess ADSL i august 2000 (det der hedder Bredbånd Prof i dag.) Den gang var det den bedste mulighed, fordi privatløsningen ikke kom med nogen router, men krævede et ADSL-kort (og det er jo lidt svært at sætte PCI-kort i en iMac...). Oven i købet var privatløsningen lidt dyrere end Pro. Det var den gang TeleDK's afdelinger åbenbart konkurrerede med hinanden!

Nå, men den forbindelse har jeg kørt min mailserver og alt andet på siden, og der har aldrig været problemer, ud over at SpeedStream routeren var lidt skrøbelig, (brændt sikring?), så en gang jeg flyttede rundt på installationen, røg den. Derudover har jeg opgraderet fra ATM til Ethernet, og derudover er der vist kun et enkelt tilfælde hvor jeg har haft problemer af længere varighed. TDCs support har jeg også kun ros til.

Jeg ville såmænd gerne skifte, dels for at slippe for TDC (et firma jeg bestemt ikke bryder mig om!) dels for at slippe lidt billigere. Men - if it ain't broke, don't fix it. Jeg tør sgu ikke - kan jeg få en linie et andet sted med de samme præmisser, så jeg kan køre min egen mailserver og have åbent på de porte jeg har lyst til osv, uden at skulle bruge diverse relay-smtper eller andet snask?

  • 0
  • 0
Christian Nobel

"kan jeg få en linie et andet sted med de samme præmisser, så jeg kan køre min egen mailserver og have åbent på de porte jeg har lyst til osv, uden at skulle bruge diverse relay-smtper eller andet snask?"

Se overskrift.

/Christian

  • 0
  • 0
Jens Arnt

Howdy ..

Jeg har selv haft TDC Pro ADSL (firma ADSL) siden 2000, og har det forøvrigt stadig. Har server stående under skrivebordet, flere vpn opkoblinger samtidigt (ipsec og non-ipsec), m.m.

Har kun oplevet et problem i den periode og det var ca. 4 timers "downtime".'

Skal siges at jeg kører med min egen GamerLounge Router fra d-link..

Så absolut ingen problemer med TDC herfra..

  • 0
  • 0
Thomas Ehler

Ved et nyligt jobskifte (1/6) har jeg måttet anskaffe egen ADSL for første gang i mange år...
(Rigtigt gættet; Offentligt ansat. Helt ærligt blev jeg bræk træt af altid at levere halve løsninger på overtid, og så må man jo tage konsekvensen og det er super fedt ;)

Efter en del recearch har jeg skiftet fra TDC telefoni (og TDC firmabetalt bredbånd)til CC.

Alt har virket fra første sekund. Har egen Server, VPN til arbejde mv.

Én god grund til at "pille ved noget der virker" Lasse, kunne jo være prisen.

Hos TDC koster linien alene 140 kr. Dertil 259 for en 2M/128. Altså i runde tal 400.

Hos CC giver jeg 299 for Telefoni OG 3M/512.
Hos CC betaler jeg desuden ikke for fastnet samtaler overhovedet.
Hos TDC ringede vi til fastnet for ca. 80-120,-/MD

Altså en samlet besparelse på ca 200,-/MD!!!
(for en offentligt ansat er det mange penge! ;-))

  • 0
  • 0
Kristian Sørensen

Glem alt om ledningsbåret Internet.

Siden januar 2007 har jeg modtaget Internet via Wimaxx teknologien fra Clearwire og det spiller bare.

En diskret mikrobølge antenne i vinduet, en router sat til denne og man er kørende.

Helt fri for TDC, CyberCity, udfald, nedbrud, ventetid, reset af "modem", tåbelige undskyldninger, "råt kobber" og alle de andre uhyrligheder vi stakkels plagede Internet brugere er blevet pint og holdt for nar med det seneste årti.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere