- Log ind eller Opret konto for at kommentere
- Anmeld denne kommentar
God fortælling og beskrivelse af fejlsøgning! Det kunne være spændende at høre, hvordan/hvorfor sådan en fejl opstår hos en professionel leverandør.
Det minder mig om en sag jeg engang havde hos en kunde for en 7-8 år siden: Alt så perfekt ud, men synkronisering af data "hang" og fejlen var meget inkonsistent.
Efter at have fejlsøgt r.... ud af bukserne på min egen installation (for resten kørte jo fint for kunden) fandt jeg ud af, at pakker over en bestemt størrelse "forsvandt".
Ping var også dengang værktøjet til at finde problemet og kommandoen virker også fint under Windows (MS har faktisk en KB artikel: https://support.microsoft.com/en-sg/help/159211/diagnoses-and-treatment-...).
Der var gået en del timer med fejlsøgning/kontrol af installationen, og da jeg lidt ud på natten sagde til deres IT administrator, at de havde et problem med bestemte pakkestørrelser sagde han: Nå ja, vi plejer jo også at sænke MTU på vores servere. (SUK!).
En registry ændring senere kørte alt som det skulle.