- Log ind eller Opret konto for at kommentere
- Anmeld denne kommentar
Vi kører med QuickPay på min arbejdsplads.
Vi havde på et tidspunkt, at der var nogle MC-Debitkort fra Danske Bank, der blev afvist, selvom kunderne skrev ind (og i flere tilfælde vedhæftede screenshots), at der altså VAR penge på kontoen.
Jeg sad også med en her den anden dag, som var rigtig mystisk (Nordea, Visa-Debit). Vi har vores hovedkortindløser (QuickPay) og en backup (Stripe). Vi prøvede at køre betalingen igennem begge kortindløsere, og hver gang indtastede kunden kortoplysningerne påny. Den blev afvist i begge tilfælde med fejlen "Declined" i vores gatewaylog. Til sidst blev han så frustreret (desværre), at han sendte et billede af kortet. Betalingen gik igennem med det samme, da jeg tastede det gennem backend. Netop denne kunde har haft problemer med betaling før, selvom det bare ligger som et token i vores backend, og selvom der er penge på kontoen. Det strækker sig meget længere tilbage end d. 12. november, for det var samme tid sidste år, at der var problemer med det.
Det er rigtigt lang tid siden, at vi har oplevet nogen med kort fra Danske Bank. Jeg tænker, at der desværre ikke rigtigt er andet at gøre end at vente. Vi er i hvert fald for lille en virksomhed til at tage kontakt til kundernes banker.
Jeg tænker, at det må ligge i koblingen mellem de tokens, som indløseren får fra udstederen, og så koblingen til de rigtige PANs i en eller anden database. Det skulle ikke undre mig, om det er NETS som administrerer tokenization af BIN/PAN numrene i Danmark for visse banker, og at fejlen ligger i en database ved dem.