- Log ind eller Opret konto for at kommentere
- Anmeld denne kommentar
I novenber 1986 startede jeg som telefonmand i et større teleselskab. På teleskolen lærte vi om trinvis fejlretning og skarpe grænseflader at måle på.
Meget vand er løbet gennem åen siden, - PABC'ere, optiske netværk, PDH, SDH og WDM, i de sidste mange år netværk/software udvikling/routere/BGP og IGP'ere/Linux og alt det der.
Som ISP'er er kunsten at være sikker nok til at frikende sit netværk og kunne/turde sige til kunden: "Fejlen er hos dig, ikke hos os".
Ellers drukner man i de elendigheder som kunders netværk er begravet i. Der er meget skrammel der ude.
Nu har du en meget glad kunde, - både han og hans venneskreds vil nu forvente sublim, kyndig og især gratis fejlretning fra din side :-) Men godt fundet - den fejl. Som nystartet er man nok tilbøjelig til at yde lidt ekstra service.