YouTube introducerer ‘haiku’-reklamer, som du ikke kan skippe

Små reklamer på seks sekunder, som ikke kan skippes, bliver fra starten af næste måned indført på YouTube. Reklamerne henvender sig primært til smartphones og åbner op for kreativiteten, fortæller talsmand.

YouTube indfører en ny form for reklamer, som kun giver producenten ganske kort tid til at præsentere sit produkt for forbrugerne. Seks sekunder, for at være helt præcis.

Det skriver blandt andre TechCrunch.

Reklamevideoerne, som YouTube selv kalder for bumper-reklamer, er primært målrettet de korte videoer, som mange brugere ser på smartphones, og den korte tid åbner ifølge en YouTube-talsmand op for kreativiteten.

Læs også: 3 vil blokere samtlige reklamer på telefonen

»Vi kan godt lide at tænke på bumper-reklamer som små haikudigte af videoreklamer, og vi er spændte på at se, hvad det kreative miljø vil gøre med dem,« lyder det i et blogindlæg skrevet af projektmanager Zach Lupei fra YouTube.

Konceptet åbner ikke kun op for enkeltstående bumper-reklamer, men henvender sig også til virksomheder, som laver længere reklamer til YouTube, men som ønsker en kortere, forsimplet og mere kreativ udgave til smartphones.

Læs også: Samsung og amerikansk forlystelsespark samarbejder om VR-rutsjebaner

Eksempelvis har Audi Tyskland lavet forsøg med at lave små, ultrakorte udgaver af en længere, allerede eksisterende reklame.

Allerede fra begyndelsen af maj bliver der åbnet op for bumper-reklamerne på din smartphone.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (3)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Brian Hansen

Kværkede de 20-40sek lange reklamer man ellers skal belemres med, så ser jeg det som et positivt tiltag.
Jeg tror vitterligt folk er mere tilbøjelige til at tyde indholdet i reklamen, hvis den er kort og præcis, fremfor de lange reklamer hvor man typisk klikker over i facebook, reddit, v2 etc. mens reklamen kører færdig.

  • 7
  • 0
Christian Nobel

.. er lydstyrken.

Generelt er reklamer med lyd irriterende, men det helt store problem er at reklamerne som regel har en lydstyrke der er 10-20 dB højere end det niveau man ellers har fastlagt.

Og 6 sekunder med en eller anden eksalteret nar der skal skråle sine ligegyldigheder ud - nej tak!

  • 8
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere