Opdateret 13.06.17 12:10: Version2 har forsøgt at få en forklaring fra YouSee, men det har ikke været muligt at få oplyst andet, end at miséren skyldes 'en it-opdatering'.
Hvis man som YouSee-kunde i går aftes ville logge ind på selvbetjeningen Mit YouSee, var det enten ikke ens egen profil eller også ens egen profil med forkerte oplysninger, man kom ind på.
Det skriver Ekstra Bladet, og på YouSees Facebook-side har mange kunder længe i går aftes forsøgt at få YouSee til at lukke systemet.
Hvis en kunde forsøgte at logge ud og ind igen, var det oplysninger på en anden kunde, der kom frem.
En kunde forsøgte sig otte gange og fik dermed adgang til otte forskellige kunders puk-koder, abonnementsaftaler, regninger, navne, adresser, telefonnumre med videre.
Derudover havde kunderne udover adgangen til oplysningerne også mulighed for at rette i profiler, ændre abonnementsaftaler samt bestille nye simkort.
Læs også: Politi om 'destruktivt cyberangreb' fra fremmed stat ved Yousee-nedbrud: Intet tyder på det
Desværre er der endnu ikke nogen nærmere forklaring af, hvad der gik galt, udover at fejlen sandsynligvis er sket i forbindelse med en opdatering af YouSees systemer.
Version2 er i kontakt med YouSee for flere oplysninger.