XR tordner frem, men er stadig for krævende for mange undervisere
Hos KEA underviser man eleverne i at bruge XR-teknologier, men benytter dem ikke selv. Det kræver for meget tid og nye kompetencer for den enkelte lærer, lyder det, men i kulissen arbejder virksomheder som SynergyXR på at løse netop den type problem.
Artiklen er ældre end 30 dage
Mange undervisere på landets uddannelser har et stort ønske om at afsøge de muligheder, som de nye XR-teknologier giver i undervisningssituationerne, men det er langt fra altid let at benytte dem.
Det er også tilfældet hos KEA TEKNIK, hvor man har et valgfag til at lære de studerende, hvordan de skal håndtere de forskellige former for XR-teknologier, der er på markedet i dag, eksempelvis VR-briller, Hololens eller AR-apps.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
