Windows 95 fejrer 25 års fødselsdag

Microsoft holdt ikke igen med budgettet, da virksomheden for 25 år siden lancerede windows 95.

For 25 år siden blev Windows 95 lanceret. Ifølge en artikel på DR gik det ikke stille for sig, da Windows skulle markedsføre deres nye styresystem. Faktisk blev der brugt over tre milliarder kroner i reklamekampagnen.

»Du kan gemme dig under en bro, du kan ro en båd midt ud på havet, eller du kan prøve at klemme dig ind under sofaen og holde dig for ørerne, mens du nynner højlydt. Men kommer du i nærheden af en avis, en radio, et fjernsyn eller en computerbutik i dag, kommer du til at opleve det multi-million dyre hype omkring lanceringen af Windows 95,« skrev Washington Post på lanceringsdagen 24. August 1995.

Microsoft havde blandt andet købt rettighederne til Rolling Stones-sangen 'Start me up', og oplyste Empire States Building i firmaets signaturfarver. I Danmark indgik der både en helikopter og en tysk stuntmand, mens den polske afdeling havde lejet en ubåd i anledningen af lanceringen. Desuden havde firmaet fået produceret en sitcom, med Matthew Perry og Jennifer Aniston

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere