Windows 95 fejrer 25 års fødselsdag
For 25 år siden blev Windows 95 lanceret. Ifølge en artikel på DR gik det ikke stille for sig, da Windows skulle markedsføre deres nye styresystem. Faktisk blev der brugt over tre milliarder kroner i reklamekampagnen.
»Du kan gemme dig under en bro, du kan ro en båd midt ud på havet, eller du kan prøve at klemme dig ind under sofaen og holde dig for ørerne, mens du nynner højlydt. Men kommer du i nærheden af en avis, en radio, et fjernsyn eller en computerbutik i dag, kommer du til at opleve det multi-million dyre hype omkring lanceringen af Windows 95,« skrev Washington Post på lanceringsdagen 24. August 1995.
Microsoft havde blandt andet købt rettighederne til Rolling Stones-sangen 'Start me up', og oplyste Empire States Building i firmaets signaturfarver. I Danmark indgik der både en helikopter og en tysk stuntmand, mens den polske afdeling havde lejet en ubåd i anledningen af lanceringen. Desuden havde firmaet fået produceret en sitcom, med Matthew Perry og Jennifer Aniston

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.